Sendt: 22 August 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt mig et Asus D2x lydkort, så jeg kan få noget sorround på mit mediecenter!
MEN, jeg syntes ikke lydoplevelsen er lige så god (Den samme), som hvis jeg afspiller den samme film fra mediecenteret som når jeg afspiller den fra HIFI DVD afspilleren.
Hvis jeg afspiller den med VLC, så kommer lyd effekterne tilsyneladende fra de rigtige højttalere, MEN lyden er meget højere i baghøjttalerne end de er hvis jeg afspiller den samme film fra HIFI DVD afspilleren, hvilket gør at baghøjttalerne bliver meget dominerende i forhold til Front højttalerne.
Umiddelbart syntes jeg ikke lige jeg kan se nogen steder jeg kan styre hvor højt at baghøjttalerne skal spille fra Windows XP af, eller med Asus D2x programmet.
Både med hensyn til afspilling af DVD og fra mediecenteret kan jeg aflæse på recieveren at der står Digital - Dolby Digital Live, så umiddelbart er det ikke her at forskellen ligger?
Asus D2x programmet er sat til Dolby Digital Live, er det korrekt? Andre muligheder er DTS og PCM, når lyden skal igennem SPDIF.
Er der nogen der har nogen idéer til hvordan jeg løser det? Jeg vil virkelig gerne have, at der ikke er nogen forskel fra om jeg afspiller den fra mediecenteret, eller DVD afspilleren!
|