Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 21:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Indstilling af lydkort? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lbm_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 August 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt mig et Asus D2x lydkort, så jeg kan få noget sorround på mit mediecenter!

MEN, jeg syntes ikke lydoplevelsen er lige så god (Den samme), som hvis jeg afspiller den samme film fra mediecenteret som når jeg afspiller den fra HIFI DVD afspilleren.

Hvis jeg afspiller den med VLC, så kommer lyd effekterne tilsyneladende fra de rigtige højttalere, MEN lyden er meget højere i baghøjttalerne end de er hvis jeg afspiller den samme film fra HIFI DVD afspilleren, hvilket gør at baghøjttalerne bliver meget dominerende i forhold til Front højttalerne.

Umiddelbart syntes jeg ikke lige jeg kan se nogen steder jeg kan styre hvor højt at baghøjttalerne skal spille fra Windows XP af, eller med Asus D2x programmet.

Både med hensyn til afspilling af DVD og fra mediecenteret kan jeg aflæse på recieveren at der står Digital - Dolby Digital Live, så umiddelbart er det ikke her at forskellen ligger?

Asus D2x programmet er sat til Dolby Digital Live, er det korrekt? Andre muligheder er DTS og PCM, når lyden skal igennem SPDIF.

Er der nogen der har nogen idéer til hvordan jeg løser det?
Jeg vil virkelig gerne have, at der ikke er nogen forskel fra om jeg afspiller den fra mediecenteret, eller DVD afspilleren!
Til top Vis lbm_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lbm_

lbm_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 August 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået det til at virke ved at slå SVM (eller hvad det nu lige hedder) :) fra i Asus D2x centere.
Til top Vis lbm_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lbm_

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes