Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 19:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvilket tådløs usb-netkort? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en uheldig oplevelse med Dlink Air G+, som ikke kunne række igennem to beton vægge hvor min bærbare havde fuldsignal. Derfor spørger jeg dette altvidende forum om hvilket billigt 54 MBit usb netkort jeg bør købe til mit hjemmenetværk?

Jeg har brugt ledninger i min gamle lejlighed, men er nu ved at flytte sammen med min kæreste og der er ledninger knap så atraktiv en løsning.

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger en Air Live Turbo-G, som fungerer fint. Den går gennem 2 etager (1. sal til kælder) Når jeg bruger et kabel skal det være 30 m for at nå, men det er heller ikke fugleflugt jeg gætter på at der er 12-15 meter fugleflugt. denne har signalstyrken 3 ud af 5 pinde.
Min bærbare har dog også en bedre forbindelse, tror den del ofte er opprioriteret i bærbare.

Tidligere har jeg haft held med at bruge Netgear og Belkin, som også begge fungerede udemærket.

Fælles for alle 3 er at de ofte giver bøvl - dvs taber forbindelsen og skal oprette den igen. Dog sker dette sjældent (nærmest ikke) med min air live, hvis varenr er wt-2000usb. Med denne er jeg i stand til at spille counter strike source, men det begynder at halte ved større spil. (derfor ledning når mor ikke er hjemme :) )

Min erfaring er at man bliver nødt til at prøve nogle forskellige, og ofte kan den ene være bedst den ene dag, og den anden den anden dag - så rart at have noget at skifte med.

Håber det hjalp lidt - ellers så prøv nogle edbfora, som fx overclockers.dk eller lign.

http://www.edbpriser.dk/Produc t/Details.aspx%3Fsp%3Dall&pid%3D313566
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

sorent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Kan generelt anbefale Netgears Rangemax N produkter... Jeg har mit accesspoint stående i stueetagen og har fuld skrald på signalet på 1. sal (bærbar) - Indtil for kort tid siden boede jeg et andet sted på 1. sal hvor jeg havde et hobbyrum i kælderetagen, her havde jeg en stationær computer stående med et indbygget PCI-Netkort-N med 3 små antenner på... 4 ud af 5 i signal og aldrig udfald/mistet forbindelse

Mit accesspoint er købt i et bundle med en WNDA3100 USB N adapter, den bruger jeg ikke i det daglige, men jeg har haft et par venner der har lånt den når de har været på besøg og den har ligeledes ydet rigtig godt - med fin signal til at spille

Til top Vis sorent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorent

bdef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hvad med denne. Lille og billig:

TRENDnet

Nogle erfaringer?

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Nej kender ikke, men der er nogle brugeranmeldelser her
http://www.amazon.com/TRENDnet-150Mbps-Wireless-Adapter-TEW- 648UB/dp/B002RL8I54
Den er 9 kr billigere her - http://www.bj-trading.dk/newshop/default.asp?pv=TEW-648UB&pn =trendnet&vare=413096&f=edbp
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes