| Sendt: 10 Maj 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej så har jeg endeligt bygget en htpc men har dog nogle problemer. systemet består af:
Core2Duo E8200, ASRock 4COREDUAL-SATA2 R2.0, LGA 775, SilverStone LC16B-MR, 2 GB Corsair Twin RAM, Audiotrak Prodigy 7.1 HiFi, Soundcard og et ATI Radeon 1950 Pro (AGP)
Det hele kører fint pånær når jeg afspiller film eller musik fra harddiskene som er sat på en Sata II Raid controller. Når jeg afspiller film fra onboard sata så kører det fint. Jeg har et optisk toslink kabel fra lydkortet som går op i min Denon Receiver. Jeg har flyttet selve de to pci enheder længst væk fra hinanden for netop at undgå støj. Jeg har ikke rigtig oplevet det før og ville være glad hvis der er en derude som har erfaringer med at løse sådan et problem. Sata controlleren er en SCIO-SATA2-4P. Det skal også lige nævnes at der er ingen performance problmer fra controlleren når jeg overfører filer, det er som sagt kun når jeg afspiller fra diske som sidder på denne at lyden hakker og signalet kommer ikke ordentlig igennem da der er et eller andet som forstyrrer (strøm støj??)
På forhånd tak.
Michael
|