Emne: Alternativ til Hauppauge pvr500 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har nogle problemer med at min pc genstarter spontant.
Jeg tror jeg har lokaliseret fejlen til min tv tuner, Hauppauge pvr-500 og jeg vil derfor udskifte dette.
Jeg kan ikke finde et alternativ med analog dual tuner, kan I hjælpe med det?
Jonas
__________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en PCIe x1 port ledig kan jeg varmt anbefale et Saber 2020 fra VistaView.
Jeg har det selv og syntes kvaliteten er rigtig god. Det forhandles herhjemme af mm-vision.dk __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
Ken_T Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien skrev:
Hej
Jeg har nogle problemer med at min pc genstarter spontant. Jeg tror jeg har lokaliseret fejlen til min tv tuner, Hauppauge pvr-500 og jeg vil derfor udskifte dette. Jeg kan ikke finde et alternativ med analog dual tuner, kan I hjælpe med det?
Jonas |
|
|
Men jeg har ikke hørt om det problem før, hvorfor tror du nu lige det skulle være dit PVR 500 kort. Er det blevet defekt? Hvordan har du lokaliseret fejlen til dit TV kort? Og hvis, kunne det så ikke være et spørgsmål om en ny installation af kortet? __________________ Bygge HTPC
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard: Tak, men jeg har desværre brugt min ene PCIe port :(
Ken_T: Jeg har efterhånden skiftet alt andet. Jeg har skiftet psu, bundkort, ram, grafikkort, hdd for at komme problemet til liv. Problemet opstår kun når jeg ser live tv. Jeg satte 2 GB DDR2 ram i har hver gang tuneren gik i gang, enten for at se tv eller for at optage, men jeg ikke så tv, frøs maskinen.
Jeg har geninstalleret som en gal og hentet nye drivere, men lige meget hjælper det, maskinen genstarter i snit to gange i døgnet.
Jeg konkluderer derfor at det må være tv tuneren den er gal med.
Gode idder til andre løsninger modtages med kyshånd. __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
lbm_ Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan sagtens tænkes det er et varmeproblem på en af dine enheder. Højst sandsygenligt CPU'en!! Køleren kan side forkert, være fyldt med støv, manglende kølepasta eller måske bare en dårlig køler!
Har du undersøgt hvor varm CPU'en er når den lave en spontan reboot?
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
lbm_ skrev:
Det kan sagtens tænkes det er et varmeproblem på en af dine enheder. Højst sandsygenligt CPU'en!! Køleren kan side forkert, være fyldt med støv, manglende kølepasta eller måske bare en dårlig køler!
Har du undersøgt hvor varm CPU'en er når den lave en spontan reboot?
|
|
|
Umiddelbart har jeg haft reboot ved 30 - 40 grader, så jeg tror ikke problemet ligger der. __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|