Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 20:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Støj på Hauppauge PVR500 (Ny tuner?) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Langmack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Halløjsa.

Jeg har et setup bestående af flg.

HFX Mini barebone
Intel Core 2 Duo Mobile 2.0
2GB Corsair DDR2
Abit IL90MV
Hauppauge PVR500
TerraTec Aureon 7.1 Space
Vista Home Premium 32bit
Samsung LE40M86B

Mit problem er, der er utroligt meget støj på billedet når jeg kører signalet igennem min Hauppauge PVR500 tuner. Min erfaring er at tunere er mere overfølsomme overfor støj end et TV er, men det er blevet ret slemt på det sidste - faktisk så slemt at jeg ikke bruger min HTPC mere, men bare ser TV igennem TV'et selv. Der er tale om "bølger" som kører over hele skærmen.

Min logik siger mig at et fjernsyn til 15.000 burde kunne levere et bedre billede end en tuner til 500kr. Men jeg vil virkeligt gerne have min htpc funktionalitet, så jeg søger et råd.

Findes der en måde at reducere støjen på? Selvom mit signal er relativt dårligt, formår mit LE40M86B at levere et fantastisk billede uden støj overhovedet. Men så snart den går igennem htpc'en døjer jeg med støj. Jeg har prøvet med diverse antenne forstærkere både de dyre fra Expert og de dyre fra av-connection, men det gjorde ikke sagen bedre, tværtimod.

Jeg har førhen ikke ville skifte til digital TV, da jeg ikke ville opgive dual-tuner funktionaliteten fremfor at få et digitalt signal, men nu ligger jeg desværre på vippen. Men hvis muligt vil jeg meget gerne undgå det.

Findes der en anden tuner som er mindre modtagelig overfor støj? Jeg har forbundet TV'et med et HDMI kabel fra HDMI udgangen på bundkortet, så det er ikke der støjen kommer fra.

Jeg har ladet mig fortælle af en elektriker-ven at det højst sandsynligt er elektrisk støj - men jeg har så vidt muligt prøvet at adskille antenne kablet og andre strømledende kabler, men helt nemt er det ikke når man har smækket en htpc og en xbox 360 i tv bordet.

Det skal lige siges at jeg hele vejen igennem benytter mig af højkvalitets clicktronic antenne kabler. Der er 2 meter fra antenne-indgangen til fjernsynet, hvor der er isat et T-stykke, som går videre ned i HTPC'en med et kabel på 1.5m.

Gode råd modtages med kyshånd. Prisniveau uanset forslag er underordnet, det skal bare virke.
Til top Vis Langmack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langmack

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hvad har du ændret på siden signalet er blevet værre?
Hvordan ser signalet ud hvis du kører det direkte i HTPC'en? (altså ikke via T-stikket).
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

tumpen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Som jeg ser det er der 2 løsninger.

1.prøve dig frem med en masse forskellige løsninger ,ved at skifte alt muligt (kabler,forstærkere ,stik,T stykker osv osv) Du får måske bedre billed ,men meget få er RIGTIGT glade for billedet gennem pvr 500.

2. Skifte til digital signal. Der får du klart bedre billedkvalitet. Bedre end du nogensinde får på analog.Nu skriver du ikke noget om hvilket TV signal du får .Parabol /kabel net /stuen antenne osv osv..har du muligheden for at skifte ..Løser du dine kvalitets problemer i et hug.

Til top Vis tumpen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumpen

everex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 August 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Det er sgu’ påfaldende – for jeg har lige fået samme problem.

Jeg bruger også PVR-500, og det har fungeret upåklageligt indtil for en uges tid siden, hvor jeg også fik kraftig interference (bølger) på samtlige kanaler (har TDC kabel tv).

Først mistænkte jeg TDC, men måtte sande at ved at sætte en stueantenne på i stedet, at jeg stadigt havde disse bølger.

Min mistanke gik herefter på min PSU (Silverstone Tech. Zero acustic). Men med det du nu skriver, så begynder jeg at tro det kan være noget andet – eks. at der er skruet op for effekten på det digitale sendenet eller sådanne.

Mystisk er det – så skulle der være andre med samme pludseligt opståede problem, så vil det være meget interessant at høre om det.

MVH Everex

Til top Vis everex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af everex

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 August 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke sikker på at det støj du har er til at fjerne - det er formentligt blot støj der skyldes kvaliteten af tuner kortet - ellere mere specifikt de MPEG2 decodere de bruger.

Hvis du kan minimere noget, så prøv at sikre at din PC's strøm er koblet med med jord.

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

brilleabe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 August 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

hejsa,

jeg har selv haft problemet med 'bølger'/støj med mit mce500 kort. Jeg prøvede en masse ting (de fleste er nævnt her) uden held.

Det viste sig at problemet kunne løses (hos mig) ved at jorde computeren (strømstik med 3 ben).

/brille

Til top Vis brilleabe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brilleabe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes