Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 07:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC+sat boks (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Karmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en Canal digital satboks med coax lyd og scart.

SÅ har jeg en PC uden tvkort.

Så jeg er på udkig efter et rigtig godt og prisfornuftig tvkort, hvor jeg har mulighed for at tage signalet fra min satboks ind.

Jeg har nu en vista ultimate, der er incl. media center.

Kan man lave en løsning så jeg evt. deler scart stik til to, hvor den ene bliver til composit til media center, og den anden til evt. lcd tv?

/Ras

Til top Vis Karmark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karmark

Ken_T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hvilke udgange er der på en sådan satbox? Er alt hvad du har en enkelt scart udgang? Eller har du måske 2? Måske s-video ud?

Hvis du kan trække et s-video signal ud fra boksen og det kan du muligvis, selvom der kun er en enkelt scartudgang, da man kan få en gennemgangs converter for scart der har udtag for s-video og lyd. Har ikke lige et link desværre. Men jeg har set en sådan. Det forudsætter at din box kan aflevere et s-video signal, foruden RGB som du nu bruger. ?

For at modtage skal du have et TVkort med s-video og lyd ind. Det bedste bud jeg kan komme med til en rimelig pris, som du siger, er Hauppauges pvr 150, der har hardware understøttelse (encoder), så du får gode fejlfrie optagelser. Vælg endelig ikke et kort uden hardware encoder, der aflaster en CPU kraftig. Det skal virke uden problemer eller er det surt.

Resultatet kan blive sikkert blive flot. Kender kun Selector fra TDC med samme kobling, men det ser ok ud. Langt bedre end analoge kort kan gøre det. Måske skulle du prøve at checke min hjemmeside ud (link nederst) omkring løsningen med selector, som jo også er en digital box med scart udgang.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes