| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg havde haft nogle problemmer med mit media center (Windows XP MCE 2005) og havde derfor købt 1GB ekstra ram.
Da jeg monterede dette RAM bruge jeg lejligheden til lige at støvsuge hele kabinettet for støv. Utroligt hvad der kan samle sig i sådan et kabinet (ThermalRock - Mystic).
Jeg troede nu alt skulle blive rigtig godt, men efter at have samlet det hele igen, sat strøm til og skulle til at se live TV var der kommet sne/støj på TV billedet.
Så gik jeg ellers igang med at fejlsøge:
- TDC cable TV kablet direkte i TV'et, her var billedet perfekt.
- De nye ram ud igen og strøm til igen. Samme støjet billed (på alle kanaler)
- Ind og finde min anden PC (Windows XP x64) og TV-tuner kortet over i denne. Installer Win2000 til at test TV billedet på denne PC. Samme støjet billed.
- Nu må fejlen være elimineret ned til at være på mit tuner kort, or jeg har kikket meget intenst på den længe uden at kunne se at der skulle være forsvundet noget under min støvsugning af PC'en
Jeg har taget nogle billedere af mit TV tuner kort i 4 mega pixel.

Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogen der kunne tage et billed i høj opløsning af et Hauppauge PVR 500 MCE TV tuner kort, således at jeg evt. kunne finde ud af om der er en lille modstand eller noget der skulle være forsvundet ned i støvsugeren.
Jeg ville også blive glad hvis nogen andre har haft et lignen problem og fandt en løsning på problemmet, for jeg er ved at løbe tør for ideer og kæresten er også godt negativ over at hun ikke kan få optaget alle de 100 serier hun følger med i efter jeg har installeret media center.
Håber nogen kan hjælpe mig! Morten
|