Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hjælp til afspilning i mce vista (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
donv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 April 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg har følgende problem:

Når jeg starter en divx/xvid film i mce vista og jeg efter 5 minutter eller 30 sekeunder vil se en anden film, så får jeg sort skærm når jeg starter en ny film, men lyden kører i baggrunden. 

Når jeg så hopper ud af mce og venter lidt tid, så kan jeg gå ind i mce igen og starte en film og få billede med lyd igen, men ikke skifte til en anden film uden at få sort skærm.

Hvis jeg starter mine film med windows media player udenom mce, så kan jeg godt se billede og høre lyd, samt slutte en film og starte en anden.

Er der nogen som ved hvad der er galt, og som kan hjælp mig?

Mvh

Mikkel

Til top Vis donv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donv Besøg donv's Websted

donv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 April 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Til andre intresserede

Så er problemet løst.

Det var et driver problem med microsofts egne drivere til nvidia grafikkortet, jeg har grafikkort: asus nvidia 7600 512mb. Efter at have rodet længe rundt med opsætning osv. via personlige instillinger af skærmudseende i vista's grafik kontrolpanel, afinstallerede jeg alle vista drivere. Herpå genstartede jeg maskinen for at få vista til at nulstille indstillinger og downloade deres egne driver igen så det stod som default. Nu har man så samme problem igen.  Men herefter hentede jeg de nyeste drivere til vista 32bit på nvidia og gemte dem først på pc-en. Når man så begynder at eksekvere de nye nvidia drivere bliver man spurgt om man vil installere med standard features eller advanced features for profesionelle. Her skal man vælge den sidste mulighed ellers får man ikke mulighed for at klone sine skærme. Når man så har installeret og klonet skærmene fider mce ud af at tilpasse billedet. Nu kan jeg starte en film, slutte den og starte en ny uden at få sort skærm med baggrundslyd.

Håber det kan hjælpe andre

Mikkel

Til top Vis donv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donv Besøg donv's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes