Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Kan Sharp XD1 ’tænde selv’ ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 April 2007 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har små-forelsket mig i et Sharp XD1 (37") - men har desværre måske ikke helt råd pt.!

Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer der har erfaringer med det i forhold til HTPC!

Især vil jeg gerne høre om det opføre sig som en 'alm. monitor' i forhold til automatisk tænd/sluk - her tænker jeg på om det tænder straks det for et signal fra et HTPC når den tændes og slukker igen når der ikke længere er signal (fx ved standby, eller visse 'pauseskærme')

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 April 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Bruger du MCEremote kan den lære tv-power og derved tænde via din remote. Du skal dog trykke på både power PC og Power TV for at få systemet op at køre. Men hvis det er kriteriet der vælter planen er det nok snarrere kriterierne der skal kigges efter i sømmene ;)

Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

I know - der er findes adskillige således løsninger! (har faktisk også en MCE Remote liggende)

Det kan iøvrigt godt være at jeg er lidt nærtagende idag - det bliver man nok af at sidde på et kogende kontor når solen skinnder udenfor  - men jeg finder din kommentar til om mine kriterier måske ikke er lige høje nok, lidt irrelevandt!

I det min kærreste også skal (forsøge!!!) at bruge systemet skal det være så tæt på en 'alm. tv-oplevelse' som overhovedet muligt - iøjeblikket skal tænder vores (CRT) TV automatisk (vha. en 'strømbakke') men man skal selv skifte over på 'S-Video'! - ikke just noget der imponere fruen (og egentligt heller ikke mig selv).

Der er mange fjernsyn der fungere som jeg forspurgte - har selv praktisk erfaring med Samsung, men har også hørt om andre! - Jeg håber der er nogen der kan sige om det samme gælder for Sharp XD1!

/MadDuke

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 April 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Kører du XPMCE eller vista mce?

Sagen er den at du via Girder og en speciel driver og plugin kan bruge og automatisere det meste....MCE remoten kommer med blastere(emitters) og via den driver jeg taler om, kan den bringes til at virke med meget udstyr(Dog ikke nogle kenwood og Denon modeller)

Kører du vista kan du købe dig en  "Usb Uirt" Transciever fra mm-vision(kan du også med XP....i virkeligheden den perfekte og fleksible løsning), hvor programmet Girder medfølger. Så skal du bruge lidt "emitters" som er sendere, disse tilkobles USB uirt i minijackporten, og så kan du putte IR dioder på enden af jag kablet....Der kørers med std DC, så alle kan finde ud ar det..Elsupply har IR dioder der virker til  1,75 stykket  og jack bøsninger + kabler kan vel heller ikke rende op i det store....

Alternativt....Kan du købe en Harmony og bruge den sammen med girder og MCE IR transcieveren....

MCE ir+ den specielle driver virker IKKE med MCE

En anden mulighed er at gå ind på remote central og lede efter Diskrete koder til dit panel også tilkoble den via den serielle port Hvis der er en Så kan du bare få Girder til at styre det via serial pluginnen (der også virker med BT)

Mulighederne er mange...Men Girder er nødvendigt!

pizzabager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 April 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

man kan da bruge en logitech hamony alene ?? den kan da programmeres til at tænde for flere enheder bare ved tryk på en knap.. at harmony remoten så er avanceret i sig selv er en helt anden ting :)
Til top Vis pizzabager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pizzabager

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

A: Girder er genialt og kan bruges til næsten alt...
B: Især hvis man har emitter mv...

C: MEN det er IKKE det jeg leder efter!!!

- Jeg har ikke behov for at få råd til at lave en 'automatiserings-løsning' (ihvertfald ikke i denne omgang!)

Det jeg jeg gerne vil vide, er om det specifikke TV (Sharp XD1) selv tæner når jeg tænder min HTPC og slukker igen når jeg sætter HTPC'en i standby (eller det går på 'energy-saver-pauseskærm') - på samme måde som jeres pc-monitor formodentligt gør!

/MadDuke

Squize
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Det gør den ikke.
Til top Vis Squize's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Squize Besøg Squize's Websted

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Det gør mig noget skuffet/ked af det at høre

Jeg antager at du har et selv siden du kan afvise det så kontant?

Bruger du tv'ets remote til at tænde med eller har du programeret en knapperne på din HTPC'd remote + en IR-emitter til at tænde og slukke med? - eller har du lavet noget automatisering vha. IR-emitter?

/MadDuke

Squize
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger indtil videre bare tv'ets remote. Men bruger så heller ikke den pc jeg har som HTPC, men mere som en "ekstra" computer.

Men billedkvalitet er i top på XD1 når man blæser fuld HD ud til den fra pc'en.
Til top Vis Squize's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Squize Besøg Squize's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes