Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 06:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: spg. om kabinet og strømforsyning og køl (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
donv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 April 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg er ved at bygge en ny htpc, men mangler svar på følgende:

Er der nogen der har erfaringer med kabinettet Antec NSK2400? i så fald hvilke?

Larmer den strømforsyning der følger med? og hvis man gerne vil skifte den til en som ikke larmer, men som heller ikke er passiv kølet, hvad for en type kan man så sætte i antec kabinettet?. Jer er lidt i tvivl når man bygger et htpc, er det så specielle strømforsyninger man bruger?

Jeg har valgt at købe en Athlon x2 2,1Ghz dual core processor, er der nogen som ved hvilken køler som jeg kan vælge der ikke larmer så meget, og som kan være i kabinettet?

På forhånd tak

Til top Vis donv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donv Besøg donv's Websted

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 April 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Det er en standard ATX PSU, der sidder i, så du kan bare købe en ny og sætte den i i stedet.
Specifikationer på kabinettet kan du se her:
http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=92400#

Ang. køler så kik på Thermaltake TR2 R1. Den bruger jeg selv til en 3500+, og den er yderst støjsvag, og køler udemærket.

Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

donv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

tak for svaret

Til top Vis donv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donv Besøg donv's Websted

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 April 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

donv skrev:

Hej alle

Jeg er ved at bygge en ny htpc, men mangler svar på følgende:

Er der nogen der har erfaringer med kabinettet Antec NSK2400? i så fald hvilke?

Larmer den strømforsyning der følger med? og hvis man gerne vil skifte den til en som ikke larmer, men som heller ikke er passiv kølet, hvad for en type kan man så sætte i antec kabinettet?. Jer er lidt i tvivl når man bygger et htpc, er det så specielle strømforsyninger man bruger?

Jeg har valgt at købe en Athlon x2 2,1Ghz dual core processor, er der nogen som ved hvilken køler som jeg kan vælge der ikke larmer så meget, og som kan være i kabinettet?

På forhånd tak

Jeg har lavet 3-4 HTPC'ere med det kabinet og psu.....PSU'en er ikke specielt støjende, men er trods alt en standard PSU, og jeg vil ingenlunde anbefale at den skal stå ved siden af en sofa....Ydelsen er god og kabinettet er dejligt at arbejde med.

donv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hej Patriarken

Nu har jeg fået kabinettet og sat en chill innovation cpu i, jeg syntes nu at det larmer noget alligevel, med de medfølgende blæsere.

Har du nogen forslag til at gøre dette kabinet mest lydløst?

mvh

Mikkel

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 April 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har ikke sådan rigtig nogen forslag udvover at bruge en FAN bus til blæserne, eller alternativt bruge din BIOS og medfølgende software til at sætte blæserhastighed ned....FANeq eller hvad det nu hedder hos de forskellige hardwarefabrikanter...

Jeg er IKKE tilhænger af at have en computer stående der hvor jeg er, fordi jeg gider ikke at bruge tid og penge på den slags og desuden så er der ingen pc som en usynlig og fuldstændig støjsvag pc

donv
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

tak for svaret

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes