Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 05:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HFX mini HDPC setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
the-biomaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 April 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har ide til en næsten 100% lydløs HDPC, godt nok er den dyr,  men når det skal være så, så skal det være godt.

tinge er fra mm-vision

Varenr.                   Varenavn                                                                                                                 Pris Total  

60043                     MSI AM2 K9NGM2-FID Mediacenter, bulk                                               549,00

60137                     AMD Athlon64 AM2 3800+ SingleCore                                                       539,00

6052240                  PC-6400 Corsair 2x1GB DDR2-800                                                               919,00

602894                    PCI-E GeForce 7600GT 256MB MSI Diamond+ HDMI                         1.529,00

60444                     Samsung - S-ATAII 250GB Harddisk 7200rpm                                            599,00

51070                     HFX Mini Media PC Case Black                                                                      2.695,00

51057                     HFX Borg HGC - Heatpipe GPU Rev.                                                           599,00

51071                     HFX Mini Borg HPC - Heatpipe Processor Cooler                                     679,00

51052                      HFX iMON VFD Display, Remote controller & IR                                   1.518,00

51073                     HFX Mini HDD - silent box, 2 stk. 3,5'' Hdd                                                 319,00

51077                     HFX Mini Riser card PCI, top                                                                          289,00

51080                     HFX Mini Riser card PCIe 16x                                                                         295,00

51078                     HFX Mini Riser card PCI, bottom                                                                    285,00

51072                     HFX Mini EF16 external 165W Ekstern PSU                                               989,00

Total: 11.803,00

lydkort er et Sound Blaster X-Fi fra en gammel pc'er

Alle gode råd modtages med glæde

Rasmus

Til top Vis the-biomaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-biomaster

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 23 April 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Et Samsung DVD drev..1? efter at have afprøvet flerehar jeg fundet frem til at det er det eneste der også går ned i hastighed, når du bare vil høre en cd.

KristianW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Sendt: 23 April 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus

Hvis jeg var dig, så ville jeg overveje Intel Core 2 Duo i stedet for. Den skulle vist udvikle mindre varme.

Derudover ville jeg personligt vælge et HDA X-Plosion lydkort (http://www.atruereview.com/HDA_X_Plosion/index.php) Jeg har både Xi-Fi lydkort og HDA installeret i maskiner. Fordelene ved HDA er Coax og Optisk udgang, samt alle lydspor kan sendes ud via disse udgange. På et Xi-Fi lydkort kan du kun få 5.1 surround fra f.eks. spil ud via de analog udgange. 

Jeg har selv haft gang i et projekt lig dit: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34711&K W=wilsky. Der mangler godt nok noget opdatering på den tråd. Men det kommer så lidt her. Projektet endte med at maskinen kom til at stå halvt adskildt i et hjørne på mit kontor. Om sommeren blue screenede eller rebootede den simpethen fordi den alligevel blev for varm. Min ven som byggede samme system baseret på Pentium M. Hans havde endnu større varmeproblemer end min. Han har nu skiftet til Core 2 Duo og har vist endelig fået tingene til at spille.

Man kan høre harddiskene, selvom de er monteret i lyddæmpede kabinetter. Minder lidt om at have en harddiskoptager stående tændt.

Om HFX Mini PCen er bedre end den store mht til varme ved jeg ikke, men jeg tvivler.

Håber dog at du har bedre held end jeg havde. Kan være jeg blot har været uheldig med valg af komponenter og at der er andre der ikke har problemer med passivt kølede løsninger.

Held og lykke med projektet.

Hilsen Kristian

Til top Vis KristianW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianW

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 April 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

wilsky skrev:

Hej Rasmus

Hvis jeg var dig, så ville jeg overveje Intel Core 2 Duo i stedet for. Den skulle vist udvikle mindre varme.

Derudover ville jeg personligt vælge et HDA X-Plosion lydkort (http://www.atruereview.com/HDA_X_Plosion/index.php) Jeg har både Xi-Fi lydkort og HDA installeret i maskiner. Fordelene ved HDA er Coax og Optisk udgang, samt alle lydspor kan sendes ud via disse udgange. På et Xi-Fi lydkort kan du kun få 5.1 surround fra f.eks. spil ud via de analog udgange. 

X-plosion fåes til 539, ved at købe et Theatron DTS...Du mister DACS, men kører du digitalt kan du spare penge her...

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 April 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Den CPU han har valgt synes jeg er udemærket, kører selv med 64 3200+ og den kører fint HD. Så det er slet ingen problemet.

Men ved ikke om der er noget at hente på andre områder? Jeg er ihvertfald rigtig glad for min

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

the-biomaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 23 April 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

51074   HFX Mini DVD, Pioneer Slot-in                    1.179,00
jeg havde glmet at sette det på listen

60336   HDA Digital - X-Plosion 7.1 DTS Connect       995,00
lydkoret lyder findt måske man skulle over det i stedfor

605224  PC-6400 Corsair 1GB DDR2-800                 469,00

jeg går lidt ned i ram da 1gb skulle væra nok til WinXp Mc, jeg kan jo altid opgrader til 2 gb sender

midt setup er med udgangs pungt i zitech's og i den var det Amd, i starden  var det intel jeg ville bruge enden Core Duo eller Core 2 Duo, men da de er maget dyre blev det til Amd som zitech's

men det er jo også på ide stadet

Til top Vis the-biomaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-biomaster

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes