| Forfatter |
|
Bjur Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går med kraftige overvejelser om, at investere i et media center, da den oprindelige media player jeg har kig på ikke er fremtidssikret nok. Jeg har et budget på ca. 5000, og det er excl. skærm og OS.
Jeg er ikke inde i HTPC, så er ikke sikker på, hvad jeg skal gå efter, men det jeg ligger vægt på, er at det skal være fremtidssikret dvs. skal kunne være i stand at afspille HD DVD/Blu-Ray/h264 materiale og gerne være lidt strømsparende:) Har hørt man kan få PSU'er der er beregnet til bærbare til at køre. Jeg har selv addon HD DVD drev til Xbox 360, som jeg vil kunne sætte til.
Derudover vil jeg selvfølgelig gerne kunne sætte det til mit 42 tommer PV60, så grafikkortet skal køre DVI-D eller decideret HDMI. Derudover vil jeg gerne kunne optage digitale programmer og hvis der findes et grafikkort, der er i stand til at kunne optage HD, når det engang kommer, så jeg slipper for at skulle ud og investere i TDC's Sagem 81 når den engang kommer:)
Kabinet har jeg kigget på dette Antec lifestyle Fusion http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237627
Jeg har derudover hørt, at AMD's bundkort er faldet kraftigt i pris, så det er interessant.
Skal gerne være 2 GB ram, og min 250 gb HDD. DVD brænder har jeg selv.
Så skal bruge:
Kabinet, Bundkort, HDD, køler, processor og ram.
PS. Den skal selvfølgelig også være kraftig nok til moderat gaming:)
Håber I gider hjælpe:)
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
den 42" skærm du har valgt er det en almendelig skærm eller en computere skærm for det vil ikke være særlig godt at bruge en almendlig slærm til gaming da den skal gå højt i opløsning og have en lav ms tid. hvad med et godt lydkort til din HTPC du kan vel ikke nøjes med det der sider på bundkortet. et rigtig godt lydkort som er beregnet til HTPC er hda digital x-plotion har det selv og det levere en lud som du ikke trode eksisterede men det stiller meget store krav til dine højtalere. kortet har direkte digital udgang så du kan sætte det til en forstærker så englende også kan synge med. skal du ikke bruge den meget til gaming for så ville jeg nøjes med 1gb ram og er det et agp eller pci bundkort til forbinde grafikkort.
|
| Til top |
|
| |
Bjur Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bjur Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nu se, at det ikke er et Micro ATX. Hvad findes der af lignende bundkort der er kvalitet?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bjur Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det er klart et bud. Skal lige sige at onboard grafikkort er underordnet, da jeg køber et separat. Men har dette SPDIF ud?
|
| Til top |
|
| |
Jesse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kunne et ASUS P5N-E / Sli være en mulighed ca. 800kr.
Og et 8600GTS grafikkort, så får du også understøttelse af DX10 og dual DVI ca. 1600 kr.
|
| Til top |
|
| |
Bjur Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grafikkortet bliver nok et NVIDIA GeForce 7600 GT til 1200 ,- og har maks 800 til motherboard.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesse skrev:
Ellers kunne et ASUS P5N-E / Sli være en mulighed ca. 800kr.
|
|
|
Men det er et ATX bundkort. Vi kikker på µ-ATX bundkort her...
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjur skrev:
| Okay, det er klart et bud. Skal lige sige at onboard grafikkort er underordnet, da jeg køber et separat. Men har dette SPDIF ud? |
|
|
Det vil jeg tro, men ellers så tjek det hos Asus.
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold dig væk fra asus de har en l**te suport og det bundkort zuludk linker til er ikke et godt bundkort det er ikke med den nye nforce 650i/680i chip der sider på bundkortet vælg et http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313644 det er noget ok hardware du har valgt bjur
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
sennheiser skrev:
hold dig væk fra asus de har en l**te suport og det bundkort zuludk linker til er ikke et godt bundkort det er ikke med den nye nforce 650i/680i chip der sider på bundkortet vælg et http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313644 det er noget ok hardware du har valgt bjur |
|
|
Hør nu her. De anmeldelser/forumindlæg på EDBpriser / Hardware-Test/ Anandtech som du baserer dine udtaleser på, IKKE er determinant for om et bundkort er godt eller dårligt. Det er en indikator ja, men man skal tage de anmeldelser med et gran salt, dersom de folk der anmelder (ISÆR på SLI KORT) ofte er teenagere, der ofte ikke har den fornødne viden til at sætte et system op med fx SLI, eller noget så simpelt som at installere Windows. Så får systemet også lige en gang overclock, og så emailer man ASUS om at bundkortet er defekt fordi det ikke kan overclockes ligeså godt som de skrev det ville kunne på HOL, Hardware-test osv. Man har bare glemt at man har brugt næsten alle sine lommepenge på at få et bundkort med Fatal1ty brandet, og så måtte købe ddr2-400....  Generelt laver de fleste producenter gode bundkort, hvis man holder sig fra de modeller som er meget perifære(Kombinationer af nye og gamle chipsset fx nogle Asrock eller ECS kort) eller som har fx VIA chipset. Intel G965 Express, er MEGET stabilt og P965 express ditto. Har selv hhv et Gigabyte med G965 (ga-965g-ds3) og et Abit Ab9 med p965 express og dem er jeg vældig tilfreds med, og jeg kan ikke se at der skulle være nogetsomhelst anderledes hardwaremæssigt med det kort zulu linker til, hvorfor jeg kan have min tvivl om det vitterligt er et l**tebundkort. mvh Anders __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
sennheiser skrev:
hold dig væk fra asus de har en l**te suport og det bundkort zuludk linker til er ikke et godt bundkort det er ikke med den nye nforce 650i/680i chip der sider på bundkortet vælg et http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313644 det er noget ok hardware du har valgt bjur |
|
|
Jeg gentager lige mig selv:
zuluDK skrev:
Men det er et ATX bundkort.
Vi kikker på µ-ATX bundkort her... 
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bjur Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har siddet hele dagen igår og kigget på alle de muligheder der var og har til sidst fundet frem til følgende:
Grafikkort: NVIDIA GeForce 7600 GT / PCI Express x16 http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=368198 1095,- Databutikken (Prøvede med Dankort to gange i træk, men hver gang blev jeg dirigeret ind i min netbank, så blev til sidst nødsaget til at bestille pr. efterkrav til 50 kr mere:( ).
Omregnet til danske kr. med fragt 6531,26,-
Tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
splazz Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|