Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Paring af Conax CAM med NYT Canal D. kort (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden spurgt ind til dette emne et par gange – dog med forskellige vinkler – men jeg håber at dem der ved noget om området endnu ikke er blevet trætte af at svare!

Jeg har næsten min HTPC på plads – mangler bare at posten kommer med CPU, PSU og grafikkort (er i restordre), samt at jeg ikke har bestemt mig for DVB-S (her bliver det sandsynligvis Twinhan’s med indbygget CI) … så jo jeg står egentligt knapt med en halv maskine i skrivende stund!

Jeg har også fået Canal Digitals ’Family’ pakke!

Nu kommer spørgsmålet så:
Jeg er jo ny abonnent hos Canal Digital, ergo er mit kort parret med min ”fantastiske” Set-Top-Box! Hvordan ’forklare’ jeg et Conax CAM at den skal lade som om den har samme serienummer som før omtalte Set-Top-Box?

Hvis der er nogen der har erfaringer med ’Phoenix/Smartmouse’ og parring (eller ophævelse heraf!) må de også meget gerne byde ind!

- - - -
For interesserede kan jeg sige at mit HTPC setup bliver:

Case: Silverstone LC16M (Sølv)
Bundkort: Asus M2N-E
CPU: AMD Athlon 64 X2 AM2 4200+ Box 65W
RAM: 2 x G.Skill DDRII 1GB PC800
HardDisk: Samsung SpinPoint P80SD SATAII (Har gigabit netværk til min server med 1TB+ lager)
- Chill Innovation Harddisk anti vibrations kit
Videokort: Asus GeForce GF6600 TOP PCI-E 256MB Silencer
DVD: Asus DVD 16X
PSU: Seasonic S12-430, 430Watt
Airflow: 3 x Sharkoon 'Silent Eagle 1000'
DVB-T: Hauppauge WinTV-NOVA-T
DVB-S: ??????

-ja ok, jeg har det måske med at holde mig til et mærke ;-)
- - - -

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Jeg købte i juli måned en Force 505S HD med et nyt Canal Digital abonnement. Jeg troede også at kortet var parret med modtageren. Det viste sig imidlertid at kortet virkede fint i min "gamle" Force 536S ligesom mit gamle kort virkede fint i den nye modtager. Jeg synes derfor du skal prøve om det virker inden du gør det til et problem.

Vedrørende DVB-S kort vil jeg ikke anbefale Twinhan. Du kan få andre kort i bedre kvalitet til samme pris. Eksempelvis kan TecnoTrends kort udvides med CI hvis det bliver nødvendigt. De kan købes hos www.dvbshop.net .

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hvorfor vil du ikke anbefale Twinhan? (den eneste grund til at jeg har overvejet dem er at CI er direkte integreret på kortet!)

Det er bare heller ikke sjovt at investere alt for meget i hardware, for at afprøve en evt mulighed - med overhængede risiko for at "brænde inde" med noget udstyr jeg ikke kan andvende!

Er der virkelig ikke nogen der har erfaringer - gode som dårlige - med NYE ('måske' parrede) kort fra Canal Digital i HTPC ?

/MadDuke

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Måske en mulighed:

http://www.norelektronikk.no/modules.php?name=News&file= article&sid=202

http://www.hammar.no/v.asp?i=25998&h=349&u=202&n=

Eller hvad med på en eller anden måde opkøbe et gammel canal digital abomment, hvis det bliver nødvendigt.... (hvis man kan det)

Gl. abonnement virker jo med technotrend budget hos mig...

Til top Vis avsh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af avsh

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Ja ok, jeg har hørt lidt om disse "Dragon CAMs" - Er der iøvrigt nogen der kan be- eller afkræfte for mig, om det er det samme som "T-Rex CAMs" ?

Jeg vil dog på lidt (eller meget!) ubehjælpeligvis mere eller mindre gentage spørgsmålet! - Er der nogen der har erfaring med disse CAMs? - hvordan arbejder man fx med en loader!

/MadDuke

NickSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sverige
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

madduke skrev:

Ja ok, jeg har hørt lidt om disse "Dragon CAMs" - Er der iøvrigt nogen der kan be- eller afkræfte for mig, om det er det samme som "T-Rex CAMs" ?

Jeg vil dog på lidt (eller meget!) ubehjælpeligvis mere eller mindre gentage spørgsmålet! - Er der nogen der har erfaring med disse CAMs? - hvordan arbejder man fx med en loader!

/MadDuke

Hej jeg kan ikke svare dig på dit spørgsmål men jeg har bestilt et Floppy DTV modul til min mce2005 maskine og dertil et dragon cam (t-rex) da jeg havde læst at det var det CAM der skulle bruges for at kunne progammere det med serienummeret fra Canal Digital. Jeg fik dog en melding fra FireDTV at jeg skulle købe et Dual CA CAM istedet da det var det der skulle bruges til Canal digital og dette kan også programmeres. jeg venter nu på min ordre og har ikke hørt fra dem i 3 dage ang. levering (det er så lige et sidespring ARGHH)  Skriv endelig hvad du komemr frem til her da jeg også er meget interesseret i emnet :)

Til top Vis NickSE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NickSE

NickSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Madduke: så lige din anden post ang. emnet og der skriver du at du ikke vil have Floppy DTV, hvorfor ikke? (jeg er totalt grøn på området og jeg troede lige jeg havde fundet den hellige gral, men så nok ikke?)

jeg har canal digital parabol og ønsker at bruge min MCE2005 maskine som receiver og skrotte  det externe hardware jeg kan slippe afsted med - koste hvad det vil.
Jeg vil så kunne optage osv på medie centret. har læst at man ikke kan optage og se en anden kanal samtidigt men det ville jeg self gerne kunne og på længere sigt vil jeg også gerne kunne sætte systemet op så der er adgang til Canal digital og Viasat's kanaler på én gang, men dette er ikke så livstruende vigtigt ligenu.

Så hvad siger du skal jeg droppe Floppy DTV produktet? jeg ved engentligt ikke hvad det kan i praksis men læste det som en af de bedre muligheder.

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hvilket CAM er det så du venter på i posten? Dual CA eller Dragon

(Det lyder i øvrigt på dig som om Dragon og T-Rex ER det samme!)

Pga. det 'nesdam' skrev om Twinhan, overvejer jeg selv at bestille et FloppyDTV!

Hvis jeg får noget til at virke (eller bare læser noget) skal jeg nok poste det, derudover overvejer jeg at lave en hjemmeside om SAT-HTPC hvis jeg da ellers får min op at køre -ellers virke der jo lidt meningsløst ;-)

/MadDuke

NickSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

hej igen, det dragon cam jeg refererede til er dette: http://www.firedtv.com/OnlineShop/tabid/425/Category ID/11/List/1/Level/a/ProductID/13/Default.aspx

jeg ved ikke hvad de forskellige ting betyder feks, access card osv.  Min ordre er blevet ændret så jeg får dette istedet:
http://www.firedtv.com/OnlineShop/tabid/425/CategoryID/11/ List/1/Level/a/ProductID/42/Default.aspx

jeg ved ikke helt hvorfor de mente det var bedre mend et fik jeg at vide.

Lyder fedt med den Guide page du vil sætte op, jeg synes også det er meget uoverskueligt!! Så jeg er sikker på man kan hjælpe mange i fremtiden ved at gøre det :)

NickSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Hej så en update fra mig:

Jeg har modtaget floppydtv + dual ca cam, og det funker godt, jeg var ikke tvunget til at lave noget ny pairring selv om jeg har fået mit Canal Digital kort for 1 uge siden :)

Mit nuværende problem er at EGP'en ikke funker og jeg er ved at rette den til, har fundet en delvis løsning med O2grabber og Bladerunner, men det er desværre ikke EPG til alle kanalerne der kan hentes ind.

arbejder på sagen

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hvordan gjorde du så konkret - satte du bare kortet over i CAM'et uden at 'forberede' det på nogen måde? - kan jeg logge dig til at opdatere om en uge, når Canal Digitals automatiske opdatering jo skulle ha' fundet sted?

Jeg tidligere i dag mailet til ca. 8-10 'parabol-butikker' for at høre hvilket CAM + fremgangsmåde de ville vælge!
Foreløbigt har kun 2 svaret, den første siger "det kan ikke lade sig gøre", og den anden "vi kan ikke hjælpe da vi ikke beskæfiger os med den 'grå-zone', men kun officielle løsninger"!

Den første sagde dog at han stadig kunne sælge mig en Force med Canal Digital - det skulle vist ikke være parret (så skal jeg jo bare 'fortryde' mit egetlige køb hos Canal Digital!) Så det overvejer jeg kraftigt!

/MadDuke

NickSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Hej igen, skal nok opdatere dig, det er meget muligt det ikke fungerer om en uge, men ved at Dual CA cammet kan opdateres med serialnummeret så det skulle vel ikke være noget problem?

Tror ikke parabol "ekspert" forretningerne ved ret om den udvikling der finder sted i de diverse tweak communites, der er altid en løsning :)

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Lyder godt med en update!

Det lød som om du ikke har gjodt det fjerneste for at forberede CAM mv. men bare sat tingene sammen 'som legoklodser'! (men jeg føler ikke at du bekræftede dette 100%)

Jeg kan i dine tidligere indlæg heller ikke helt se om det er Canal Digitals 'standard-lejebox' du har modtaget (og skrevet under på en 'parrings aftale')?

- Jeg har nemlig set på en web-butik at det CAM du har modtaget ikke skulle kunne bruges i (og derved måske heller ikke 'programeres' vha) Canal Digitals 'CDC 7000 ST' lejemodtager!( http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php?cPath=33&am p;products_id=622 )

-Tråden begynder at bære præg af "personlig-chat", men skal vi ikke gå ud fra at enmet trods alt har interesse for andre?

/MadDuke

NickSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Ja det er korrekt, det var ren Lego! Boksen er CDC 7000 ST - Jeg troede jeg skulle til at bruge lang tid på at få den nye pairring igang men det var i første omgang ikke nødvendigt så jeg har ikke brugt flere kræfter på det på at finde info om hvordan man egentlig programmere Dual CA'et.

Jeg har brugt mange penge på vores hjemmebio så jeg prøver mig gerne frem med et CAM som jeg bliver anbefalet af floppydtv, og hvis det så ikke virker prøver jeg et andet, det vigtigste er bare at det kommer til at fungere som planlagt

NickSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Dette er hvad jeg fik at vide fra FireDTV support:

"i have had confirmation the Dual CA card is what you need and you can update it with your serial number :), You will use CI supplied by in Driver software."

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Ja selvom jeg giver 800-1000 kr ud på et CAM der ender med ikke at funke giver jeg heller ikke op på projektet, men jeg kan da godt finde på andet at bruge pengene på ;-) (fx 432 Tuborg dåseøl + en masse chips ved Otto Duborg)

Hvis det virker mere end otte dage tror jeg nok jeg bestiller - i hverste fald skal den opdateres én gang om måneden i set-top-boxen og det er nok til at overleve!

/MadDuke

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Fortsæt endelig tråden... (der ser jo ud til at være løsninger..) 

Udestående sprøgsmål er som jeg forstår det:

1) Opdateres smardcard med nye abonnementsoplsyninger korrekt hver måned? (kan ses via cam-info). Smart-cardet synes at virke frem til ca. 10 i efterfølgende måned uden opdatering. (det som jeg har observeret)

2) Bruges der overhovedet serienr.-test? (eller kun i nogle tilfælde, f.eks. kan smart-kortet flyttes til anden sat-modtager uden problemer)

3) Hvis ja skulle det være muligt med at indsætte serienr. med driversoftwaren til det cam foreslået af floppDTV... (løsning kun til fire/floppyDTV)

4) Kan serienr. fra CD lejemodtager ligefrem bruges eller skal det være en købt CD godkendt?

Til top Vis avsh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af avsh

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

ang 'punkt 4' - De eneste modtager der i øjeblikket bliver sendt fra Canal Digital og dermed (angiveligt) paret med kort er vel 'lejemodtageren' CDC 7000 ST?

Det skulle vel være mere sandsynligt at det netop kun var serie koder fra disse (CDC 7000 ST) der virkede -hvis der vel og mærke SKAL skældnes mellem købe og leje boxe! (hvilket jeg ikke kan se bragt på banen tidligere eller selv rigtigt kan 'tro på' skulle være aktuelt! -men det er selvfølgelig heller ikke modbevist)

/MadDuke

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hej.

På Maddukes forespørgsel stikker jeg lige hovedet indenfor i tråden.

Jeg har pt. kørt med CD kort i min htpc/floppydtv i års tid. Der har kun været småproblemer, men ikke mere end jeg har med min viaskodreceiver. Jeg har selv planer om at smide den i skammekrogen, når jeg får lidt moneter til foråret, så køber jeg nok en ekstra floppy. Jeg synes at kvaliteten af signalet fra floppy vs. Force 1199 ( som pt er i skammekrogen) er ligeværdig. Der kommer med jævne mellemrum driver/firmware updates. Jeg er lidt på herrens mark fsva. om floppy understøtter mpeg4, som jeg mener at cd vil skifte til. Måske nogen er mere kloge på det end jeg?

mvh. Per.

Edit: hvad angår chip-pairring, så har jeg læst et sted at cd havde mange problemer, så de gik fra den idé igen, men kan ikke huske hvor jeg har det fra.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Så CD's kort/box parring er måske ikke mere værd end det papir kontrakten er trykt på? - jeg gad godt der var nogen med 'nye' CD abn. der gad at prøve at tage deres kort med over til bekendte og se om det virker i deres reciever!

@PHN2
Hvis du både har CD og Viasat, så koster det jo nok self ca. 2x i abbn. men er du også nød til at betale 2x 'kortafgift' eller? - hvad er det iøvigt for en mærkligt slags "lufthavns-skat agting udgift" - og er det noget med at den falder over årene?

/MadDuke

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum