| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja overskriften lyder måske lidt underlig, men det mener jeg også mit problem er!
Jeg har førhen haft projektor og mit MCE-keyboard og MCE-fjernbetjening fungerende i perfekt synergi!
Så fik jeg et lækkert Plasma: LG 42PM1MA, og jeg var glad..... - indtil jeg fandt ud af, at det "f**kede" min Microsoft IR-modtager op. Den står simpelthen og lyser og blinker som en vavittig, med meget ringe modtagelse af fjernbetjeningssignaler til følge...
Jeg troede i starten at det var intern udstråling fra f.eks strømforsyningen der gik i min IR modtager. Dette blev forstærket af at det var værst ved et lyst billede på skærmen. Det betvivles dog umiddelbart af at det ikke forbedrer situationen synderligt ved at flytte modtager og HTPC længere væk, sammen med det faktum at modtageren er med ferrit-kerne der jo er påsat for at fjerne indstrålingen.
Lige nu er jeg tilbøjelig til at tro at det skyldes den form for lys der udsendes fra en plasma-skærm. Er der nogen der kan af/bekræfte denne mulighed. Altså at væsken i en pixel ikke bare udstråler signaler i det synlige spektrum, men også i det infrarøde frekvensområde som modtageren er modtagelig overfor?
Problemet er ikke småt. Situationen er den at keyboardet og fjernbetjeningen nu pludselig skal pege direkte mod modtageren uden obstruktioner og selv her misser den flere tastetryk samtidigt med at modtageren lyser op det meste af tiden. Er der overhovedet nogen løsning på dette problem, som ikke involverer at smide mit plasma ud, eller skrotte MS modtager setup'et.... - eller skal jeg bare leve med det?
Nogen der har erfaringer med dette?
På forhånd tak. __________________ mvh,
Mathias
- "Nytår er overvurderet. Fyrværkeri hører hjemme på Stadion!"
|