| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Takker fordi i tager tid til at svare :-)
TV'et jeg har er http://www.jvc.dk/product.php?id=HD-56ZR7U&catid=100004
Jeg har ikke component udgange i myt lydkort, men det's S-VHS udgang sender et HDTV signal der kan konverteres til component via ATI's adapter.
Jeg ved ikke umiddelbart om TV'et skalerer, men hvis det er at det "fylder skærmen ud", f.eks. får et dvd signal til at fylde hele skærmen selv om tv'et har flere pixels end signalet, så gør den det.
Er signalet VGA - VGA godt nok til HDTV, uden synlig forringelse over 6 m ? Vel rigtig gerne have det bedste billede jeg kan få, når jeg lige har købt TV til 25k..hehe
Jeg overvejede Jesse foreslår, DVI - HDMI, men da det er over 6 m, så mener jeg at have læst at HDMI mister en del signal på sådan en afstand. Derudover så er TV'ets HDMI in brugt af HDD / DVD optageren. Kan det betale sig at skifte stik hver gang man skal se noget fra PC'en af ?
Jeg har JVC's 701 receiver, og den har 2 HDMI input, så jeg kunne evt tage HDMI fra HDD og fra PC og sætte i den, og så sende begge videre via det enkelte HDMI out til TV'et ? Der står dog "VCR (dbs)" ved det ene HDMI input...har det nogen betydning der forringer billedet ?
På forhånd mange tak.
Dennis.
|