Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: TDC Internet TV direkte ind i MCE? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
phsc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg har haft MCE kørende i et stykke tid og valgte for nyligt at gå fra alm. anolog antenne til TDC's nye Internet TV via ens ADSL forbindelse. På den måde kunne jeg gå fra 3 kanaler til 20 kunne ikke få kabel) 

TDC Internet Tv bygger på en Set top box a la Selector boxen til TDC Kabel TV  (har ikke set Selector boxe et et stykke tid, så det er en formodning..). Man har en lille box med tilhørende fjernbetjening. Boxen virker efter at man har stukket et kort (a la Viasat eller Canal Digital) ind i bunden.

For at få det til at virke mod MCE skal man bruge IR blasteren der følger med MS fjernbetjeningen.

Nu er sagen den at jeg gerne vil af med TDC boksen af to grunde:

1. Jeg syntes ikke at kanalskift fungerer hver gang via IR blasteren

2. jeg vil gerne have en box mindre i stuen

Derfor: er der nogen der har viden om eller erfaring med at køre signalet fra TDC Internet TV/ TDC kabel TV direkte ind i MCE via de samme metoder som virker på Canal Digital og Viasat og er skitseret andre steder i dette forum? (DVB/DVC kort med Cam's)

-Philip

Til top Vis phsc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phsc

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

I princippet burde dette kunne lade sig gøre.

Der findes et eks. herpå  www.streamtv.dk, hvor kanalerne blot modtages via internettet, når man hare oprettet en konto hos firmaet. Kræver en ægte 2Mbit forbindelse...

Jeg ved ikke om det er ophavsretsmæssige problemer eller andet, der gør at TDC sætter en boks op (a la selector, sattellit-modtager). I princippet burde TV-kanalerne jo modtages over internettet via netkortet. Det er jo molboagtigt at konvertere de oprindelige digitale signaler om til analog og sendet det ud via SCART-stik, men TDC kan jo have deres grunde til at de gør sådan....

Løsninger med TV-kort DVB-S, DVB-C eller DVB-T fungerer sådant set også som en slags netkort, der modtager data, som fortolkes af et program i HTPC-en... 

Canal digtital og viasat forholder  (satellit-løsninger) sig heller ikke til virkeligheden og vælger at se bort fra HTPC-løsninger og de må jo også have deres grunde til denne holdning...

Til top Vis avsh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af avsh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes