Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 16:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Underligt Extender problem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Som overskriften siger, jeg har et underligt problem med min Xbox 360 som extender.

Dengang jeg installerede det hele gik det som en leg og har virket uden problemer indtil idag

Jeg startede min MCE maskine op som jeg plejer fra standby, gik ind og tændte Xbox'en og startede MCE derinde fra, helt som jeg plejer.

Så stod den så på det skærmbillede hvor den leder efter min computer, men uden at kunne finde den... Jeg kan dog godt se billeder og høre musik via Xbox 360 uden om MCE delen? Så kontakt til computeren har den jo altså

Så gik jeg ind på computeren og fjernede extender softwaren samt den Xbox bruger som bliver oprettet, for derefter at installere det igen.
Jeg fik derfor en ny kode fra Xbox'en og nu kunne de se hinanden igen... HURAAAAA

MEN... så let skulle det åbenbart ikke være, for efter at have lukket MCE ned på Xbox'en ville jeg lige se om den kunne starte igen... og nej, det kunne den sørme ikke

Så... kære venner, hvad pokker er der galt, hvorfor mister Xbox'en forbindelsen til computeren under MCE når jeg godt kan høre musik og se billeder uden om den??? Jeg fatter ingen ting

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har bemærket at man ikke kan få forbindelse med media center igen umiddelbart efter nedlukning af media center extender softwaren på XBOX'en. Når man så venter lidt (1 min. eller 2) kan man godt få forbindelse igen.

mvh

Techno283

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2006 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Det har jeg også oplevet før, så derfor ventede jeg omkring 5min. før jeg prøvede igen, men uden held...

Håber på en masse gode ideer, så jeg kan få det til at virke igen

MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Har du en Firewall kørende på din mediacenter maskine? Det kan være den der blokerer for din adgang via x-boxen....

Her er lidt info om firewall og mediacenter/x-box360:

http://www.microsoft.com/danmark/windowsxp/mediacenter/exten der/setup/default.mspx

mvh. Michael

Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Problemet er at det hele tiden har virket, lige indtil i foregårs hvor den pludselig ikke kunne connecte? Jeg har ikke ændret ved Firewall's eller andet, så det er faktisk fra den ene dag til den anden at problemet er opstået

Jeg tror jeg igen prøver at fjerne extender softwaren samt media connect og geninstallerer for at se om det løser noget, men andre ideer modtages med åbne arme

MichaelMCE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo prøve at slå din firewall fra og se om det er den der pludselig er begyndt at blokere for din adgang...
Til top Vis MichaelMCE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelMCE

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2006 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Det prøvede jeg, men intet resultat og jeg havde desværre ikke tid til at afinstallere og geninstallere, så det må komme på et andet tidspunkt

bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Prøv at søge på AV forum efter dette problem.

Jeg har selv haft samme problem, men efter jeg generelt har problemer med S3 standby kører jeg ikke i power down længere.

Som jeg husker det skulle løsningen være at ens LAN kort ikke skal powers ned når man kører i standby.

Dette sættes op under system settings

Til top Vis bphhm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bphhm

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Extenderen + software laver en speciel User account....tjek om den er der under Users.

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Juli 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Du har vel ikke lige installleret en Windows Update? med genuine check på din maskine? Af en eller anden underfundig årsag, blev min installation ikke fundet helt økologisk, hvorefter den ikke ville connecte til min xbox længere.... en lille fil rådede dog bod på dette ....
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juli 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Efter en weekend hvor jeg har prøvet alt muligt, blev jeg til sidst nødt til at geninstallere, der var intet at gøre... Jeg har søgt thegreenbutton.com, denne tråd og andre fora tynde for tråde der kunne hjælpe mig, men lige meget hvad jeg prøvede så ville den ikke etablere forbindelse.

Men nu her efter jeg fik geninstalleret MCE er der ingen problemer og alt kører nu perfekt igen, så håber den fejl jeg har haft var en "engangsfornøjelse", for det var da godt nok irriterende.

@ Jubelnar
Jeg mener faktisk at der lige var installeret et eller andet fra Windows Update, men om det har været problemet ved jeg ikke?

@Patriarken
Jeg havde en extender bruger under User accounts, så heller ikke her var der noget galt.
Prøvede at slette den, samt alt andet der havde noget med extenderen at gøre for så at installere softwaren igen. Brugeren blev så oprettet på ny under installationen, men heller ikke det hjalp?

Så tror bare jeg konkluderer at der har været en fejl 40 på min maskine, som ikke lige umiddelbart har været til at rette

Men alt virker igen, så jeg er en glad mand nu

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes