Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 13:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Dårligt tv billede med Hauppauge tv tuner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pnr.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 06:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Fujitsu-Simens Scaleo E på prøve, men jeg er meget skuffet over tv tuneren i den. Efter hvad jeg har kunnet finde frem til er det følgende tvkort der sidder i maskinen: Hauppauge WinTV HVR-1300.

Jeg har en gammel HTPC med det Hauppauge WinTV PVR-250 tvtuner kort i og det lavere nogle rimlig gode tv billeder.

Er der nogen der har erfaringer med Hauppauge WinTV HVR-1300 VS Hauppauge WinTV PVR-250?

(Jeg bruger kun analog tv)
Til top Vis pnr.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnr.dk

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har ingen erfaringer med hvr-1300, men jeg vil gette på at motion blur + og spatial temporal filter er dårligt sat op.(Dette er tilfældet med de fleste hauppauge kort) Da hauppauge tweaktool ikke virker med denne tuner har du to muligheder: Enten at finde hvor disse værdier gemmes i registryet og ændre dem, eller at få fat på grapedit(som kan hentes flere steder, og som er en del af dx9 SDK) og indstille værdierne for førnævnte. Dette kan virke som en stor mundfuld for nogle, men der findes mange guides til hvordan graphedit virker.

Man åbner simpelthen grapedit og indsætter filtret for HVR-1300 encoderen....(det kan godt tage lidt tid at finde den rigtige)  Dernæst højreklikker du på hvr'ens filter og indstiller det du nu syntes og trykker gem i selve den gui som filtret nu har.... Motion blur skal ikke ligge meget over 1-2 og static temporal filter skal ikke ligge meget over 3.

Mvh Anders

rasris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har ligeledes en fuji E på prøve med akkurat de samme problemer,kan heller ikke få ordenlig billed gennem media centeret så med mindre der dukker et klog hoved op med en løsning må den jo nok desværre tilbage til forhandleren, syndes snart jeg har prøvet alt øv øv.

Til top Vis rasris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasris

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

hejsa
Læs nu hvad jeg skrev min kære dreng.....Det er løsningen til jeres problemer....

grapedit:

http://www.digital-digest.com/software/download.php?sid=82&a mp;ssid=0&did=1

rasris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Maj 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hej anders

Jeg har prøvet at downloade grapredit ,men må nok indrømme at jeg ikke helt fatter hvad det er jeg skal gøre ,det var jo blandt andet derfor jeg købte et færdig bygget media c

har set du har skrvet en vejledning ,men ville være glad vid du kan skrive en der er fat bar for en der ikke har meget forstand på computer det ville være fedt vid du kan hjælpe mig til at få mit media til at spille 100 på forhånd tak

hilsen Erik

Til top Vis rasris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasris

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes