|
Jeg pønser på det samme. JEg har leget med et SAT-CI kort til alm. WinXP men er ikke imponeret over hverken brugervenlighed eller support. Er meget tilfreds med billedkvaliteten fra min Force (til Canal Digital) samt Thompson (Viasat). Har overvejet at bruge en infrarød sender som bliver styret fra Windows som så styrer dekoderne - lidt ligesom en universal fjernbetjening. Output fra satellitmodtagerne skal så direkte op i mit X800 Vivo via S-video, jeg ved ikke om der findes bedre input løsninger her - jeg er med på en lytter. TV-tuner kort osv. bør være overflødig, da jeg ikke kan se hvad det tilbyder i forhold til Vivo funktionen på ATI kortet.
Pt. har jeg de to modtagere koblet på min Harman Kardon AVR630 receiver - jeg overvejer også at nuppe signalet fra udgangen på AVR'en og smække det til mit X800 VIVO. Det vil hjælpe på kabelføring ihvertfald. Det tilføjer bare lidt ekstra til fjernstyringen, da HK'en så også skal sendes til via infrarød - eller alternativt skal man bruge serielindgangen bagpå, som HK selv har et udmærket program til.
Hvis mit indlæg virker lidt rodet, så er det med fuldt overlæg, da jeg selv er lidt tvivl om hvad der er den bedste løsning. Er der andre herinde der bruger deres satellitmodtagere som tunere og hvad benytter I som "fjernbetjening" til udstyret?
|