Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 21:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC server/klient system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Niels_Laentver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men jeg overvejer at bygge en meget kræftig HTPC server hvor jeg vil smide 4 dual tvtuner kort i og en masse hd jeg vil så bygge nogle små klinter kun med et dvd drev, digital lyd udgang og en DVI udgang til fladskærms tv.
Jeg vil gerne have at der på min server ligger ALT film, musik billeder, m.m. og at jeg kan streame tv fra server til klinter i realtime via mit lokalnet.
Det skal virke sådan at hvis jeg nu starter en optagelse af et tv program på en klient så selv om jeg slukker klienten så forsætter optagelsen, samt at jeg kan komme til alle optagelser på server fra alle klienter.

Er der nogle der kender software der kan gøre det ??

Jeg ved ikke om det giver mening, men skriv hvis der er noget.

På forhånd tak.
Niels Læntver

Til top Vis Niels_Laentver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_Laentver Besøg Niels_Laentver's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Findes ikke p.t. men der er mange der kigger på service-client arkitekturen i udviklingsafd'erne
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Niels_Laentver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Det lyder meget mystisk for jeg har læst på denne side

http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=mediacentergu ide&page=1

Under netværk at:

"The multimedia software is installed on both the server (the media center box with the TV connection), and the client (any other computer on the network which wants TV access). The clients tell the software which PC is the server, and voila, you have a live TV feed streamed to your desktop via your home theater server. BeyondTV can even access Live TV and stored shows through a web-browser, something ATI's MMC9 cannot do."

Eller er det mig der læser det forkert ???

Til top Vis Niels_Laentver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_Laentver Besøg Niels_Laentver's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Maj 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Ak ja, men Beyond tv har en del skavanker - herunder Beyound Media - og er endnu ikke en ægte service/client arkitektur der dur i mine øjne. Men kast dig ud i det og gør dig dine egne erfaringer.

Du får også svært ved at konstruere en støjsvag server med mange diske, som også har powermanagement, med mindre du er helt ligeglad og har aktier og bonusordning hos NESA eller andet elselskab.

Der går noget tid før at man fra en central enhed tilgår alt og det fungerer perfekt, både audio og video. Det skal jo også være trådløst, og endelig skal klienterne være billige for at retfærdiggøre en investering på en forholdsvis kostbar central enhed (serveren). Blot min mening.

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Er det ikke noget i den retning Kiss er ved at lave noget?

m@dsen

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

http://networkmultimedia.org/ tag en kigger på dette link, det er software du køre på din server og derved kan streame ud til brugerne, den kan sende til at fra linux,, windows til pda'er osv... så det i action på cebit her for noget tid siden, og der virkede faktisk meget over bevisende ...

men held og lykke med det...

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 04:34 | IP-adresse registreret  

gnOsis: Det ligner, sorry udtrykket, det rene bræk. Hvordan kan du mene at det er overbevisende?

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

I princippet er det jo det Media Center extenders er til - de har bare nogle ulemper...

1. De tilsluttes et TV via. S-Video, Composite eller Component, og ikke digitalt.

2. De kan ikke afspille DVD.

I princippet kan er det nærmeste man kan komme det med Media Center at bygge små Media Center maskiner - når Nano-ITX er tilgængelig bygger jeg en og laver en kort guide til det, for at vise hvad alternativet er til en extender.

Der kan du jo share film, musik og billeder og tv optagelser - men der er nogle ulemper som DRM på optaget tv, og det at du ikke kan se tv på maskinen, med mindre den har et tv kort - dvs. ingen streaming.

Mvh

Brian

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
gnOsis: Det ligner, sorry udtrykket, det rene bræk. Hvordan kan du mene at det er overbevisende?

ligner ?? hvad mener du .. hvis du bare har set deres side, så ser deres screen shots af det i funktion da ret gode ud ...

og da jeg fik en 15 min gennemgang af det af en af udviklerne på det, virkede det også ret godt, og lod faktisk en bruge et tv tuner kort på en server der stod på et universitet (dog med en god internet forbindelse)...

men okay jeg må da sige deres side på ingen måde er så fin og flot som man andre windows htpc sider... og hvis man ikke normalt bruger linux, så kan det måske skræmme en lidt...

tumpen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil mene det godt kan lade sig gøre idag.

Nu nævner du ikke hvilken software du gerne vil bruge ,men Mythtv er et stykke software der uiddelbart kan det du nævner.Mythtv er dog et Linux prgram.

Jeg ved der er flere på forummet der køre Myth .Deriblandt mig.

1.understøtter flere tunere også på tværs af flere maskiner og kan bruge dem som om de er installeret i en.

2.har også fuld PVR funktionalitet.pause ,spole og tilbage i live tv osv.Fuld EPG osv,osv

Dette open source program har en meget imponere funktionalitet ,men er en seriøs pain at installere.

"programmet" er delt op i en backend og en front end.På clienterne kan man nøjes med at installere frontenden.

Dette betyder at intallationen fylder meget lidt. selv det komplette system fylder heller ikke meget til forhold til windows.

Programmet understøtter alt det du nævner ,og mere til..

Dog vil jeg sige at hvis ikke du er godt inde i hardware skal du nok bruge lidt tid på at reseache ,ellers bliver du ikke glad for resultatet.Dette mener jeg dog gælder både Linux og Win.

Til top Vis tumpen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tumpen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes