Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 14:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: valg af grafikkort½ (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
carlsen1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Så vidt jeg har forstået gør grafikkortet hverken fra eller til ... er det helt rigtigt?

Og hvilket skal jeg vælge?

Det skal sidde i en Intel Celeron 2.5, 512 standard ram og et Leadtek winfast pvr 2000.

Det må gerne være billigt ;-)

ras

Til top Vis carlsen1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carlsen1
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Øhh?!?!

Hverken fra eller til i forbindelse med hvad?

Skal du have din signal ud via en projektor eller hvad skal der ske? Hvilke tilslutningsmuligheder skal du bruge?

Billigt, hvad er det?

Jo mere præcist du spørger, jo mere præcise og brugbare svar får du

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
carlsen1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

hehe det har du selvfølgelig ret i.

Har grafikkortet (og dets udgang) noget at sige i forhold til billedkvaliteten på fjernsynet?

Det er et LG Flatron og det er fyldt med fedtede fingre og bliver sikkert ved med at være det ... og så har det stået tændt 20 timer i døgnet de sidste fire år.

Fjernsynet har scartstik ...

Billigt er jo relativt ... men kan det fås for få 100 kroner er det jo fint.

Det er i øvrigt et gigabyte GA-8VM533 bundkort ... har anboard skærmkort.

ras

Til top Vis carlsen1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carlsen1
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Billedekvaliteten er i høj grad afhængig af hvilke udgange der findes på kortet, hvis signalet f.eks. skal vises på et fjernsyn!

Nu du er ude i et scart stik på dit tv, vil jeg umiddelbart mene (uden at være den store mester i spec.'s på gfx-kort) at du bare skal have fat i et kort med tv-out i form at et s-vhs stik. Fra s-vhs stikket skal du have et component kabel/omformer (så du også kan få farver på skærmen fra computeren, ellers er det kun sort hvid), som så går videre til et scartstik!

Sådanne kabler kan bla. fåes hos http://av-connection.com/

Umiddelbart er der ikke de store krav til et gfx-kort hvis du "bare" skal have billedoverførelsen til et scartstik. Måske disse krav ændres hvis der skal trækkes grafikkrævende sessions som f.eks 3D spil etc.

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
carlsen1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

ok mange tak.

Maskinen skal ikke bruges til andet end at optage og se tv og dvd på, så det billigste grafikkort med tv-out i form af et s-vhs er altså fjong. Jeg tror faktisk jeg har sådan et kabel liggende et sted i skuffen.

Jeg har i al fald haft min bærbare sluttet til tv ...

ras

Til top Vis carlsen1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carlsen1
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Kablet som jeg snakker om, skal se ud noget i stil med dette:



med et component konverter et sted imellem.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2671
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Nå, der var ikke meget gang i de billeder jeg havde linket til!

Men prøv kabel guiden på av-connection, så kan det ikke gå helt galt med at få fat i det rigtige kabel!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes