Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 18:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Begynder - hvad skal der til (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LMDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Har panny700 projector, tdc kabeltv, standard PC 2800+

Hvilket grafikkort bør benyttes, hvad er et DVB-C kort (Så jeg kan se HDtv? på tdc kabel - set i et andet link)

Lydkortet skal også skiftet så jeg kan forbinde 5.1 forstærker

Er det "kun" nyt lydkort og grafikkort samt HDMI kabel der skal købes hvis jeg vil se mine digitale hjemmevideoer og fjernsyn på projektoren.

Kan jeg forbedre TV signalet i PC inden det sendes til projectoren ?. Vil kvaliteten af dvd film overført fra pc'en være af en kvalitet svarende til en nyere DVD afspiller- hvad med progressiv scan ?.

En masse spørgsmål som jeg håber i vil/kan give svar på

På forhånd tak

 

 

 

Til top Vis LMDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LMDK
 
EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

jeg lytter også med her..

jeg har en 1300MHz pc tilovers, dog med SBlive!5.1 lydkort. det jeg er mest interesseret i at vide, er hvor besværligt det er at bruge den som scaler for fx. en laserdisc-maskine.

Til top Vis EEK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EEK1
 
joje_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hvilke input har din panny? Hvis den har et vga stik kan du bare tilslutte den et standard grafikkort med vga stik, hvis den har DVI eller HDMI stik kan den tilsluttes et standard grafikkort med DVI stik.(HDMI er kompetibel med DVI du skal bare have et DVI til HDMI kabel/stik)

Hvis du har et onboard lydkort med spif ud kan du tilslutte den til din surround reciver.

Jeg bruger DScaler som scaler på min HTPC og det er rigtig godt.
Kan hentes her http://www.dscaler.com/.

En PC sender altid billedet ud som progressiv scan med mindre man bruger et program som laver det om til interlace.

Om kvaliteten bliver som en nyere god DVD afspiller det er der nok mange meninger om, men det syndes jeg.
Til top Vis joje_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joje_dk
 
FoxBat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en Panasonic PT-AE700.

Min HTPC har et ATI Radeon 9200 med pasiv køling, projektoren er forbundet med DVI/HDMI kabel.

Jeg benytter :

PowerStrip til at få kortet til at køre 1280x720 i 50Hz.

Til at se DVD: Zoomplayer med WinDVD som decoder.

Til at optage/se TV (fra TDC kabel) : Hauppauge 250 TV kort, med Beyond TV3 (http://www.snapstream.com).

Mvh - Martin

 

Til top Vis FoxBat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxBat
 
LMDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

FoxBat skrev:

Jeg har også en Panasonic PT-AE700.

Min HTPC har et ATI Radeon 9200 med pasiv køling, projektoren er forbundet med DVI/HDMI kabel.

Jeg benytter :

PowerStrip til at få kortet til at køre 1280x720 i 50Hz.

Til at se DVD: Zoomplayer med WinDVD som decoder.

Til at optage/se TV (fra TDC kabel) : Hauppauge 250 TV kort, med Beyond TV3 (http://www.snapstream.com).

Mvh - Martin

 

Tak !

Hvordan er dit TV signal - kan det kører i 110" uden kvaliteten forringes væsentligt - jeg har forsøgt med en normal tuner koblet direkte til Projektoren, her var kvaliteten for ringe..

Er der store fordbedringer med DVI-HDMI er alternativet - vga - tæt på samme kvalitet ?

Lydkortet - skal vel være specielt når det skal kunne håndtere (sende) DTS/Dolby digital fra dvd til forstærker ?.

 

 

 

 

Til top Vis LMDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LMDK
 
LMDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

joje_dk skrev:
Hvilke input har din panny? Hvis den har et vga stik kan du bare tilslutte den et standard grafikkort med vga stik, hvis den har DVI eller HDMI stik kan den tilsluttes et standard grafikkort med DVI stik.(HDMI er kompetibel med DVI du skal bare have et DVI til HDMI kabel/stik)

Hvis du har et onboard lydkort med spif ud kan du tilslutte den til din surround reciver.

Jeg bruger DScaler som scaler på min HTPC og det er rigtig godt.
Kan hentes her http://www.dscaler.com/.

En PC sender altid billedet ud som progressiv scan med mindre man bruger et program som laver det om til interlace.

Om kvaliteten bliver som en nyere god DVD afspiller det er der nok mange meninger om, men det syndes jeg.

Jeg takker

Jeg går ud fra at jeg skal ha' en lydkort der håndtere 5,1 ?, mit nuværende er 2.1. Derudover tjekker jeg dit link med hensyn til scaler. Projektoren kan både modtage VGA eller DVI, jeg har dog læst mig til at DVI skulle give et markant bedre billede ?

 

Til top Vis LMDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LMDK
 
FoxBat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

LMDK skrev:

Hvordan er dit TV signal - kan det kører i 110" uden kvaliteten forringes væsentligt - jeg har forsøgt med en normal tuner koblet direkte til Projektoren, her var kvaliteten for ringe..

Det er meget bedre en da jeg kørte signalet igennem min video og via S-video kabel til Projektoren. Men det er ikke så godt som fra DVD. Jeg skal helst ikke se film fra TV signalet efter at jeg har set en fra DVD - det sker dog aligevel tit at man lige skal se en ekstra film  (Hvis filmen er god holder jeg dog hurtigt op med at tænke over det).

LMDK skrev:

Er der store fordbedringer med DVI-HDMI er alternativet - vga - tæt på samme kvalitet ?

Har aldrig haft et vga kabel sat til projektoren, så jeg kan ikke udtale mig om dette punkt. Jeg tror at det er vigtigere at du får HTPC til at lave projektorens native format (1280x720 i 50 Hz), end at du benytter DVI-HDMI frem for vga forbindelsen.

LMDK skrev:

Lydkortet - skal vel være specielt når det skal kunne håndtere (sende) DTS/Dolby digital fra dvd til forstærker ?.

Jeg benytter et Terratec Aureon 7.1 space - forbundet optisk med forstærkeren, så er der inden elektrisk forbindelse.

 

 



__________________
Mvh - Martin
Til top Vis FoxBat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxBat
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes