| Forfatter |
|
hald Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som
sagt. Jeg har et 7.1 onboard lydkort på mit MSI K8N Neo Platinium, og
jeg har forbundet det med min Marantz SR5500 (7.1) med et optisk kabel
(et såkaldt lyslederkabel).
Men satdigvæk, frustrerende nok, viser marantzen kun 2 højtalerinput,
ergo spiller den i stereo. Noge nder ved hvordan man kan få den til at
vise samtlige højtalere på display?
__________________ Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ
Mit Dali, Marantz, DIY setup!
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du indstiller din receiver til Auto valg af lydformat, så kan den nok finde alle kanaler og derefter vise alle kanaler på display.
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 10 Marts 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du AC3 codec installeret?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
køre du med PCM/Steam output. Ved jeg havde problem med min DVD til min SR4200, og der var det grunden.
Ved dog ikke om det er det samme fra en PC ---> Reciever. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
hald Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
køre du med PCM/Steam output. Ved jeg havde problem med min DVD til min SR4200, og der var det grunden.
Ved dog ikke om det er det samme fra en PC ---> Reciever. |
|
|
Det er lige netop det der er problemet. Der står nemlig PCM på
marantzens display. Hvad skal man gøre for at få den til at virke?
__________________ Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ
Mit Dali, Marantz, DIY setup!
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
inden på Computerkortets indstilling skal du sætte den til steam/raw eller lign på digi out (sound) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
hald Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det jo lige hvordan man finder de indstillinger  Nogen anelser?
__________________ Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ
Mit Dali, Marantz, DIY setup!
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 12 Marts 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket DVD player software bruger du..? I PowerDVD kan du under configuration gå ind og fortælle hvor mange højttalere du har sat til - default er 2, hvor den downmixer til et "normalt" Dolby Prologic lydspor.
|
| Til top |
|
| |
hald Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger egenligt bare Winamp
__________________ Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ
Mit Dali, Marantz, DIY setup!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvilke indstillingsmuligheder der findes for dit lydkort, men prøv at gå ind i control panel, og vælg "sounds and audio devices". Under fanen "audio" har jeg en ramme der hedder "audio playback". Her kan man vælge "advanced", og så kan man vælge mellem alle tænkelige kombinationer af højttalersetups. Prøv engang og se om det er dér problemet ligger.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hald skrev:
Bruger egenligt bare Winamp  |
|
|
Til at afspille hvad? Kan Winamp ikke kun afspille i stereo? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Eiberg Branchemedlem

Expert, Fields
Bruger siden: 08 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
hald skrev:
Bruger egenligt bare Winamp  |
|
|
Til at afspille hvad? Kan Winamp ikke kun afspille i stereo? |
|
|
Yup... Mener dog man kan installere et 5.1 plug-in til winamp, men det skulle ikke være specielt godt...
|
| Til top |
|
| |
hald Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåhja, men jeg har også prøvet med WMP, er der virker det ligeledes ikke
Og nu har jeg siddet og ledt og ledt efter en AC3 Driver, men FORFANDEN I HELVEDE  !! Jeg har downloadet flere virusser en codecs der virkede!!
Ikke noge nder vil hjælpe  ?
__________________ Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ
Mit Dali, Marantz, DIY setup!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hald Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Installeret! Og hvad gør man så?
Ja undskyld, men jeg kan virkeligt ikke finde ud af det her
__________________ Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ
Mit Dali, Marantz, DIY setup!
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hald skrev:
Installeret! Og hvad gør man så?
Ja undskyld, men jeg kan virkeligt ikke finde ud af det her 
|
|
|
Gå ind under startmenuen -> alle programmer -> AC3 Filter -> AC3 Filter Config og sæt speakers output til SPDIF.
Sagde også allerede i 3. post, at du bare skulle installere AC3 codec'et
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at gå ind i control panel. Her burde ac3 Filter optræde som separat punkt nu. Her kan du sætte output - igen er der alle tænkelige kombinationer af højttalere, og helt nede i bunden af dropdown menuen også et punkt der hedder spdif. Prøv at vælge denne, og så se om ikke det hjælper nu.
Programmet fungerer som en driver sammen med f.eks. Windows Media player.
Prøv at bruge en DVD der KUN har Dolby Digital 5.1 (f.eks. en hvilken som helst titel fra Warner brothers), bare så du er 100% sikker på at det ikke er 2.0 sporet der bliver afspillet ved en fejl.
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Prøv at bruge en DVD der KUN har Dolby Digital 5.1 (f.eks. en hvilken som helst titel fra Warner brothers), bare så du er 100% sikker på at det ikke er 2.0 sporet der bliver afspillet ved en fejl.
|
|
|
AC3 codec'et kan da også klare DTS!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ved jeg - min pointe var mest at Hald skulle bruge en DVD uden 2.0 spor for at der ikke var tvivl om hvorvidt ac3 filteret virker. Gør det ikke det vil der nemlig ikke være en lyd - ikke engang nedmixet stereo.
|
| Til top |
|
| |