Forfatter |
|
Jan Rix Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 29 Januar 2014 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer Dali Helicon 800 mk 2 og har læst mig frem til at det er en krævende højtaler med hensyn til forstærker valg. Er der nogen der har goder erfaringer eller forslag til kombinationer? Jeg har hørt dem med et Classe forstærkersæt som lød rigtigt godt, men desværre også på den forkerte side af de 75.000, mit max er 50.000.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 30 Januar 2014 kl. 06:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Velkommen til
Hvis det skal være nyt, kunne du prøve et mærke som Vincent, meget strømstærk
Mener jeg har faldet over en brugt Krell, en effekt til 15000,- her i går da jeg surfede
Det kunne også være Acoustic Advance? Ser spændende ud
Med venlig hilsen
Struktøren
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 30 Januar 2014 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 30 Januar 2014 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jackinvestor Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 122
|
Sendt: 08 Februar 2014 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv indenfor de sidste par måneder blevet introduceret til Teddy Pardo, som er et selskab der er mest kendt for at lave strømforsyninger til
Naim og diverse mærkers Dac's og streamere.
Her er et link til et system bestående af højkvalitets Dac, forforstærker på niveau med Naim Nac252/supercap og to monoblokke på niveau med naim
nap300 effektforstærker. Et anlæg til cirka 40.000 kr incl moms og kabler.
http://www.teddypardo.com/systems/system-9.html
En højkvalitetshøjtaler kræver først og fremmest en rigtig god lydkilde, bestående af en Dac og forforstærker. Det er fra disse to, at man typisk får
mest kontrol over højtalerne. Effekten er selvfølgelig vigtig, men er underordnet kvaliteten af lydkilden. Du nævner ikke hvad din lydkilde er, men med
dette anlæg får du tilsvarende kvalitet som i Naim ville koste over 200.000 kr. Med andre ord et anlæg som du vil få svært ved at overgå hos andre
såkaldte mærkevarer eller kendte mærker.
Jeg troede ikke selv på det, men har selv udskiftet meget af mit Naim anlæg med Teddy Pardo ligesom flere og flere andre Naim ejere, har jeg indtryk
af mår jeg læser de udenlandske Hifi sider. Anlægget er
ikke
visuelt så prangende på billederne, men de fylder ikke så meget og kan derfor let gemmes væk....
Men brug selv nogle minutter på at læse lidt på hans hjemmeside, hvis du har lyst. Der er rigtig meget information....
Jeg har selv engang haft et par Dali helicon 400 mk2. Jeg var ikke tilfreds med bassen og det lød ikke rigtigt godt synes jeg. Jeg mistede interessen
for musik i et stykke tid som følge heraf. Så solgte jeg højtalerne. Nu har jeg nogle dynaudio fokus 340, som er kendt for at være sværtdrevne, hvis
de skal lyde godt. Først nu efter jeg har opgraderet mit Naim udstyr i flere omgange har jeg fundet ud af vigtigheden af især lydkilden og selvfølgelig
også
effekten. Jeg er overbevist om, at Dali helicon 400 havde lyt fremragende på det udstyr jeg har nu. Dog er Naim for dyrt i den kvalitet jeg gerne vil
have og så er det godt Teddy her for nyligt er kommet med en Dac/forforstærker/effekt, som bygger på hans viden med strømforsyninger. Det
vigtigste på highend anlæg i både Dac's og forstærkere er kvaliteten af strømforsygningen og hvordan den er intregreret i udstyret. Det er i hvertfald
sådan jeg har forstået det. En mørk baggrund hvor man kan høre alle detaljerne og har stor kontrol over bassen kommer fra effektive
strømforsygninger der kan kan filtrere støjen fra "strømmen" og ikke tilfører ekstra støj....det gælder for forforstærkere og lydkilden. Der er nok andre
der kan forklare hvad der herudover er vigtigt for effektforstærkere.....
|
Til top |
|
|
sbille Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 08 Februar 2014 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb er Hegel 300 integreret , den spiller MUSIK..Jeg er dog bange for at det kommer Dalierne ikke til med det lystklingende layout..Mvh S
|
Til top |
|
|
Zala Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 08 Februar 2014 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Hvad en din/dine lydkilder?
Pladespiller? CD? SACD? Computer audio?
|
Til top |
|
|
BoTurbo Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 08 Februar 2014 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva med den "Bat VK-300X se" her i KSB 😊
Primare kombinationen er også et godt bud, men ikke sammen med Dali'erne. 👎 😡
|
Til top |
|
|
Jan Rix Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2010 Lokalitet: Sjælland
|
Sendt: 12 Februar 2014 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller på både CD afspiller og grammofon. CD afspiller er en Denon DCD 2000 AE som på længere sigt skal udskiftes til en god streemer. Min grammofon er en LInn LP12 og er min primære lydkilde, jeg forventer forsat at opgradere på den løbende. Arm: Linn Akito og Pick-up Linn Adict.
|
Til top |
|
|
Zala Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2014 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så du skal bruge RIAA. Jeg var ved at overveje nogle digitale forstærkere, det giver ikke rigtig mening.
|
Til top |
|
|
no1Klein Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 12 Februar 2014 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan Her skulle der være muglighed for at finde det du søger! Yamaha a-s3000 Set ved Av connection til 38K Mvh Peer
|
Til top |
|
|
andenie100 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2004 Lokalitet: Sønderjylland
|
Sendt: 27 Februar 2014 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan !
Jeg har Helicon 400 MK II som har næsten samme følsomhed som 800 MK II 88db
Forstærker bruger jeg Hegel H 300 og den har rigelige med saft
Før spillede jeg med Lyngdorf sdai 2175, synes lyden var lidt hård når der blev lukket op, dog utrolig god stram bas
Hegel H 300 som egentlig kun har lidt mere power på papiret end Lyngdorfen, skal ikke skrues nær så højt på volume knappen, før samme lydstyrke er nået.
Hegel har rigeligt med overskud og lyden er detaljeret og punch i bassen.
mvh
Anders
__________________ mvh
Anders
|
Til top |
|
|
Zala Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2014 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De store Hegel-modeller er noget af det mest interessante for tiden, hvis vi snakker nyt.
|
Til top |
|
|