Sendt: 02 Januar 2014 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den hidtil glade ejer af en Marantz PM54 stereoforstærker af ældre dato. Den har lidt skavanker, men har fået nyt liv via en rensning af potmetre og kontakter med kontaktrens. Jeg går og overvejer en opgradering af enten højtalere eller forstærker, og spekulerede på om det ville give mening at skifte PM54'eren ud med en nyere forstærker. Jeg har ikke meget forstand på sagerne, og vil derfor høre om der er nogen erfarne hifi entusiaster der vil give deres besyv med.
Jeg sidder pt. med et ydmygt setup bestående af ovennævnte forstærker som driver et par Dali Zensor 1 (et køb jeg har været meget tilfreds med). Men jeg kunne godt tænke mig at presse citronen yderligere, men da jeg har begrænset med penge at bruge på hifi vil jeg gerne have en nogle kvalificerede meninger om hvad der giver mest mening at opgradere.
Jeg har som sagt haft kigget på en Marantz PM6004. I højtaler-afdelingen overvejer jeg et sæt B&W 684 gulvhøjtalere, men andre bud i lignende prisklasse har absolut også interesse.
Som i kan se drejer det sig ikke om high-end udstyr, men det var en stor øjenåbner for mig at opgradere fra et par gamle slidte bose højtalere (301 tror jeg det var) til de nuværende Dali'er, og jeg er meget nysgerrig efter at komme frem til noget der lyder endnu bedre!
Meget tekst, jeg håber nogen kan overskue at læse det.
Godt nytår, og på forhånd tak! Silas
|