Forfatter |
|
lokalbrugsen Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 20 Oktober 2013 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Accuphase E-202, som jeg udelukkende bruger til at spille vinyl gennem min Luxman PD370 med Denon DL103r
PU og Highphonic MC step up. Højttalerne er System Audio 3070.
Jeg har været utrolig glad for den åbne og klare lyd systemet har præsteret, men den anden dag fik jeg en kammerat til at
tage sin Densen Beat B-100-forstærker med op til mig og blev hurtigt klar over, at Accuphase'en slet ikke havde samme
respons i bunden som Densen. Der var langt mere definition og "tryk på" bassen. Til gengæld var musikken ikke helt så
nærværende og detaljerig.
Jeg overvejede et kort øjeblik at købe en Densen som erstatning, men jeg er bange for, at tabet af åbenhed og detalje
kommer til at irritere mig i længden. Prismæssigt ligger de to forstærkere tæt på hinanden.
Så mit spørgsmål er, om der i samme prisklasse findes en brugt forstærker, der kombinerer de egenskaber jeg kan lide ved
begge forstærkere.
På forhånd tak for jeres input...
- Thomas
__________________ Luxman l85v, Luxman 430, Luxman PD277, Accuphase ac-1, Grace f8-f, Lejonklou Kinki 2, System Audio 3070
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 20 Oktober 2013 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ny accuphase selvfølgelig. E202 har næsten 40 år på bagen og der er sket meget siden. Har selv haft en del Accuphase og har stadig en c2400
samt en C27.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2013 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Tak for dit svar. Jeg tænker bare umiddelbart, at nyere modeller nemt hopper ud af min prisklasse. :) Men jeg kan da holde
øjnene åbne.
mvh Thomas
__________________ Luxman l85v, Luxman 430, Luxman PD277, Accuphase ac-1, Grace f8-f, Lejonklou Kinki 2, System Audio 3070
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 20 Oktober 2013 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din E-202 aldrig har været serviceret, har dens hovedlytter med sikkerhed tabt en del af deres kapacitet. Det samme er gældende for en masse af de mindre. Da det sker gradvist over tid, opdager du det først rigtig ved sammenligning af noget andet/nyere, der er i orden. Et eftersyn, udskiftning af diverse smådele samt hovedlytter vil garanteret gi´ dig "spilleglæden" tilbage  . Renoverede for mange år siden en Luxman L-550 for en bekendt, der havde fået den af sin far. Faderen mente at der på daværende tidspunkt var så meget nyt, der var bedre. Efter en gennemgribende renovering (der tog laaaaaang tid), hørte han den så igen. Og fortrød inderligt, at han havde foræret den til sønnen. Han sagde ordret.... Den spiller jo bedre end da den var ny. Svaret var, at den spillede tæt på ligeså godt som da den var ny, men p.g.a. den minimale degradering af lyden år for år, lægger man dårligt mærke til den. Det er ikke en specielt billig operation, men i forhold til Accuphase/Luxman/Sansui/Marantz m.m. IMHO absolut pengene værd __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2013 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved, er den aldrig blevet serviceret. Jeg har selv købt den for et par år siden. Det er da helt klart muligt, at den kan
komme til at lyde langt bedre. Er det typisk responsen i bassen der ryger, når dele bliver slidt? For jeg synes egentlig den lyder
godt, men bassen blev strammet gevaldigt op, da jeg satte Densen-forstærkeren til.
Hvad vil et service-gennemsyn typisk koste sådan cirka?
mvh Thomas
|
Til top |
|
|
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 20 Oktober 2013 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med boydk - forstærkeren vil helt sikkert blive bedre af en renovation.
Man skal dog holde sig for øje at brugtmarkedet ikke umiddelbart tilgodeser udskiftninger, hvor det ikke er tvingende nødvendigt. Hvis man beholder
forstærkeren er sådanne ovevejelser dog ligegyldige..
|
Til top |
|
|
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 20 Oktober 2013 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
De dele der bliver slidt er primært elektrolytkondensatorer, som simpelthen tørrer ud med tiden. Modstande kan også flytte sig lidt i værdi, med som
regel ikke nær så meget. Relæer og kontaker kan også oxidere, hvilket man ofte kan rense sig ud af.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2013 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har sendt dig en PB  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Jensiman Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 20 Oktober 2013 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv samme model der er blevet renoveret, og er meget tilfreds med den.
Pil top og bund af, og se om de store elektrolytter buler ud i enderne, hvis de gør det, kan du være helt sikker på,
at de trænger til at blive skiftet - med en klar lydforbedring til følge, og ja, det vil primært give sig til kende ved
kraftige energiudladninger som i bastonerne.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Oktober 2013 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, nu har jeg fået tilbudt en Sony TA-F707ES i bytte med min Accuphase. Det ser umiddelbart ud som om, at det er en ret fed forstærker. Er der
nogen, der har erfaring med lignende modeller, og er det et fair bytte?
Jeg kan også få restaureret min Accuphase, men er stadig i en fase, hvor jeg har lyst til at prøve forskelligt gear.
|
Til top |
|
|
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 21 Oktober 2013 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var jeg dig, ville jeg høre om der var mulighed for et prøvelyt, på dit eget anlæg... Tingene skal jo også gerne passe sammen!
__________________ Bare det GLØDER...
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2013 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samme som Tonni, en toptrimmet Accuphase mener jeg slår den Sony, men er den E-202 så slap som du siger, er det da muligt, at du synes, at der er mere "knald" på Sony´en. Anyway skal den høres på dit eget setup, for at kunne dømme __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
Sendt: 21 Oktober 2013 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lokalbrugsen
Sony'en er også ved at have noget alder da den blev produceret i 1993 og 1994. Så prøv at finde ud af, hvad du skal give for at
få renoveret din Accuphase og tænk så over hvor mange penge du vil investere i en anden brugt forstærker. Hænger det
sammen?
Vigtigst af alt er, at du godt kan lide lyden i din Accuphase, men mangler noget bund. Et god bud er at lytterne er klar til
udskiftning, så inden du kaster xx tusinde efter noget andet brugt, bør du nok gøre op om ikke du skulle forsøge med en
renovering først.
|
Til top |
|
|