Forfatter |
|
johnny Juul Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg faldt over en billig PM80. Når jeg vil spille cd,og trykker "source", sker der ikke en pind. Men ved "source direct" spiller den
(vidunderligt!) Men da kan jeg ikke bruge tonekontroller og balance.....
Er der en fidus,eller er den smådefekt?
Nogen der kan anbefale højttalere til den? Hører mest rock,og...kirkeorgel!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
"source" knappen bruges kun ved båndoptagelse, så den skal du ikke indtrykke. Du skal tilslutte din cd til cd, tape eller aux indgangen. Cd indgang har den sikkert og det er denne knap du trykker på eller vælge den på indgangs vælgeren som kan være dreje knappen ved siden af volume knappen. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
donjon Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
Til top |
|
|
johnny Juul Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanowich;
Tak: Men, der er en række trykknapper,source,tape 1,tape 2 osv. Men omskifter til tuner cd,aux osv er en drejeknap. Mener at
"source" er en slags valg mellem disse. Har prøvat aux, det er det samme.
|
Til top |
|
|
johnny Juul Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
donjon! Tak! Læste engang i 70erne en artikel,(med billede),om en eller anden glad sjæl i England,der havde gravet driverne
ned,og bygget megastore horn udvendig på huset.Det var Klipch.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har muligvis nogle "slatne"omskiftere/trykkontakter, der skal renses. Hvis du trykker "source direct" ind, virker dine tonekontroller ikke  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 16 Juli 2013 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Du har muligvis nogle "slatne"omskiftere/trykkontakter, der skal renses. Hvis du trykker "source direct" ind, virker dine tonekontroller ikke |
|
|
Eller også har man fundet ud af hvorfor den var billig ... ***host***
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
johnny Juul Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk; Det er osse min tanke; Den er-mildt sagt-meget støvet inden i. Men er sg fedt at høre rigtig 70er sound igen.
jan_stevns: Tjae....Men så har jeg da noget at ta mig til de lange mørke vinteraftner.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
johnny Juul skrev:
jan_stevns: Tjae....Men så har jeg da noget at ta mig til de lange mørke vinteraftner.
 |
|
|
Der er da heller ikke noget mere hyggeligt end at pusle med sådan noget
Jeg har en PM84-mkII'er stående, der har tilbragt de sidste 10 år på et høloft , den er lidet køn,
men kan efterhånden spille.
til prisen ( 0 kr. ) kan jeg feje meget møg ud :) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
johnny Juul Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan_stevns: Jeg har haft PM 80eren åbnet,og renset; Godt jeg ikke har støvallergi! Den var nærmest lådden. Men rens,osv,har
ikke hjulpet....Ikke for det; Den spiller fantastisk rent,men det er nu rart at alting virker....
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
johnny Juul skrev:
Jan_stevns: Jeg har haft PM 80eren åbnet,og renset; Godt jeg ikke har støvallergi! Den var nærmest lådden. Men rens,osv,har
ikke hjulpet....Ikke for det; Den spiller fantastisk rent,men det er nu rart at alting virker.... |
|
|
klart nok - jeg grubler nu alligevel lidt over hvad du mener, når du skriver "trykker source" ..... Den eneste knap på en PM80, der står source ved, er REC OUT vælgeren - og det er jo en drejeknap :) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
johnny Juul skrev:
ikke hjulpet....Ikke for det; Den spiller fantastisk rent,men det er nu rart at alting virker.... |
|
|
klart nok - jeg grubler nu alligevel lidt over hvad du mener, når du skriver "trykker source" ..... Den eneste knap på en PM80, der står source ved, er REC OUT vælgeren - og det er jo en drejeknap :) |
|
|
.....og den skal man jo ikke bruge for blot at afspille fra cd afspilleren. Rec out vælgeren kan f.eks bruges til en hoved tlf forstærker og her vælge hvad, der skal lyttes til her uafhængig af, hvad, der spiller over højttalerne. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
johnny Juul Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan_ stevns: Der er en række trykknapper; source,tape 1,tape 2 tape 3,og direct source. Valg mellem phono, cd og aux er
en stor drejeknap.Og der er den der lille ved rec out.
Havde det samme system på min gamle Sansui AU 20000-dog uden cd.Den var ikke opfundet. Jeg prøvede at oploade et billede
men der er ikke plads her. Men du kan jo evt prøve at google den,der er mange billeder af den.
Og tak for din hjæpsomhed...
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den SKAL virke på denne måde, ellers er der et eller andet defekt: Når du vælger tape1, 2 eller tre, er det disse, der virker/spiller. Når du har lys i source, er det din dreje-indgangsvælger, der bestemmer, hvad du lytter til. Når du aktiverer source-direct, går du udenom dine tonekontroller, og så vidt jeg husker også balancen, og hører det, din dreje-indgangsvælger står på  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
johnny Juul Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk; Så er det noget der ikke virker; Jeg har osse prøvet at koble cderen til aux.Men nix. Og ganske rigtigt er
balanceknappen osse ude af funktion,spørgsmålet er bare om det kan svare sig at sende den til rep. Kender ikke nogen
teknikere...
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
johnny Juul skrev:
....Men du kan jo evt prøve at google den,der er mange billeder af den.
|
|
|
Ja tak for kaffe da .... Jeg har stirret mig blind på en PM80mkII uden at ænse det.
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
johnny Juul skrev:
Boydk; Så er det noget der ikke virker; Jeg har osse prøvet at koble cderen til aux.Men nix. Og ganske rigtigt er balanceknappen osse ude af funktion,spørgsmålet er bare om det kan svare sig at sende den til rep. Kender ikke nogen teknikere...  |
|
|
Der er s´gu da både stevns og mig   , nu er du vel ved at kende os    . Jan er nok tættere på, du kan da prøve at sende ham en PB  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
johnny Juul Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2013 kl. 06:01 | IP-adresse registreret
|
|
|