Forfatter |
|
kimjul2005 Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der hos DIY folket i Danmark interesse for , at man endnu engang at får mulighed for at købe et "The End mk. 3.1" eller Millennium XP kit? Forstærker kittet vil i så fald kun bestå af print, komponenter og byggevejledning. Kabinet må man selv anskaffe. På min opfordring er ejeren af L.C.Audio er ved at undersøge muligheden for, at gentage den gamle analoge succes fra henholdvis 1995 som var mk.3.1 med gode standard komponenter som fingrene kan holde om, eller efterfølgeren Millennium XP ( gæt årstallet  ) som er bestykket med SMD komponenter. SMD, surface mount device, er ganske små komponenter som fordrer en pincet og en lup , samt en ny Weller loddestation hvis resutatet skal blive supergodt. L.C.Audio kan som minimum ordre bestille 100 print og komponter af enten 3.1 eller XP...firmaet vil ret hurtigt få økonomiske problemer, hvis personer som jeg eller andre bestiller print og der så bliver solgt 3 print . Resten på lager....det går ikke. L.C.Audio er ved at undersøge muligheden samt at beregne en evt. pris på kittet. Der er nu brug for tilkendegivelser. Er der interesse?? ....brug evt. kim.jul.hansen2012@gmail.com med navn og mailadresse Mvh. Kim www.tubeamp.hobbysider.dk
|
Til top |
|
|
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg ville være interesseret i at købe nogle sæt.
Jeg har haft Mk 3.1 og var tilfreds med ydelsen, det ville være fint i mit aktive setup.
Hvad med ClassA trinnet som LC audio lavede (Zapsolute?), som jeg husker det var bedre lydende end end MK 3.1.
__________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
Til top |
|
|
kristianemail Udelukket fra forum

Dobb.profil Hurtig
Bruger siden: 24 August 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne absolut være interessant. Specielt mk 3,1 der lydmæssigt er Millenium langt overlegen.
Jeg har faktisk den originale byggebog liggende. Mener printet er ca. 100x60mm. Hvis man bestiller hjem til eks 25 sæt (50
print), vil jeg tro prisen på selve printet ender på ca. 75-100 kroner pr stk.
Lidt løst regnet, så er der komponenter for ca. 300 kroner pr kanal.
Hvad med om man lavede en eller anden form for fælleskøb direkte her på siden? Så kunne man få det til indkøbspris
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Hurtig
|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt inspiration:
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne da være mægtig interessant, kunne godt tænke mig at prøve 3.1, men er kun interesseret i print. Har i årevis været rigtig glad for mine millennium monoblokke, indtil jeg fik mine Magnepaner, dér havde de så til gengæld ikke "balls" nok  , men de står her da endnu  . Så vidt jeg husker, kom 3.1 med indgangstransistorparret parrede i smd, resten var "through hole". Man havde "parret" dem lidt snydeagtigt ved at montere en modstand mellem base/emitter på den transistor med størst forstærkning, for at sænke hfe ned til niveau med den anden  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Hurtig
|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke korrekt, at indgangstransistorerne er "snyde-parrede". Der er ikke nogen ekstra modstande på printet til dette.
Indgangstrinnet benytter iøvrigt 2SA1455K og 2SC3722K fra ROHM.
Det er ret ligetil at matche et sæt transistorer, så der er vel ingen årsag til at snyde. Det er først når man skal matche en større
mængde udgangstransistorer til hinanden, det begynder at volde problemer.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|

Synes nogle gange, det er ufatteligt, så tit folk her på forum taler ud i luften mod bedre vidende . Her har vi så et originalt The End mk.3 print, aldrig brugt. Standardmonteret fra LC-Audio med indgangstransistorer og to parrede smd 4.7 volt zenerdioder. Den opmærkksomme læser vil sikkert kunne se den lille smdmodstand mellem base/emitter på den højre transistor. SÅDAN parrede LC-Audio indgangstransitorerne . Det er vel unødvendigt at fortælle, at jeg rent faktisk ringede til Lars Clausen dengang for at spørge, om det nu kunne passe, og ja, det kunne det . Og nej, det er s´gu ikke så ligetil i en produktion at matche sådan nogle bittesmå "skiderikker" .
Svar udbedes gerne....kristianemail
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kristianemail skrev:
Det er ikke korrekt, at indgangstransistorerne er "snyde-parrede". Der er ikke nogen ekstra modstande på printet til dette. |
|
|
Slet intet svar til din påstand????? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1282
|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
kristianemail skrev:
Det er ikke korrekt, at indgangstransistorerne er "snyde-parrede". Der er ikke
nogen ekstra modstande på printet til dette. |
|
|
Slet intet svar til din påstand????? |
|
|
Hæ, her kunne jeg godt tænke mig at høre om hvori det snyde agtige opstår? Lokalt set er forstærkningen jo den samme og
globalt (forudsat tilbagekobling fra udg.) vil selv en uhumsk stor forskel i hfe, i mellem h og v, give samme samme
forstærkning indg. til udg. ? __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flemming..... I mit oprindelige indlæg skrev jeg også "snyde", altså i gåseøjne  . Grunden til at de skulle matches (det ved enhver, der har bygget The End mk.II) var, at hvis der var for stor forskel på hfe mellem de to ingangstransistorer, var dc-driften for stor fra kold til varm. Ligeledes skulle zenerdioderne matches, da man ellers ikke kunne justere dc-out til 0 volt indenfor potentiometrets rækkevide. I stedet for at matche transistorerne valgte LC det lille trick at dæmpe den med den største hfe. Det er det jeg kalder "lidt snyd"   . Rettet: Du skriver "forudsat modkobling", men disse amps var netop modkoblingsfri, derfor  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Jensiman Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok være mest interesseret i Zapsolute-modellerne, hvis de altså kan samles uden pincet - jeg er stadig nybegynder
|
Til top |
|
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne være rigtigt sjovt at prøve sådanne et par stykker igen :)
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
kimjul2005 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimjul2005 skrev:
Er der hos DIY folket i Danmark interesse for , at man endnu engang at får mulighed for at købe et "The End mk. 3.1" eller Millennium XP kit?
Forstærker kittet vil i så fald kun bestå af print, komponenter og byggevejledning. Kabinet må man selv anskaffe.
Der er nu brug for tilkendegivelser.
Er der interesse?? ....brug evt. kim.jul.hansen2012@gmail.com med navn og mailadresse
|
|
|
Kunne denne tråd holdes på tilkendegivelser.....dvs. tilmelding til en helt unik mulighed for at købe et eller flere sæt The End mk.3.1 eller Millenium XP print og komponenter. Se ovennævnte post adresse. Der er mange holdninger til L.C's fremragende DC forstærker , "The End", der tog sit udspring i 1989, men start venligst en anden tråd om jeres meninger. Jeg har startet denne tråd samt en tilsvarende i et andet forum for at samle tilstrækkelig tilslutning. Kim
|
Til top |
|
|
sold Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Maj 2012 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 133
|
Sendt: 26 Januar 2013 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimjul2005 skrev:
Kunne denne tråd holdes på tilkendegivelser.....dvs. tilmelding til en helt unik mulighed for at købe
et eller flere sæt The End mk.3.1 eller Millenium XP print og komponenter. Se ovennævnte post adresse.Der er mange
holdninger til L.C's fremragende DC forstærker , "The End", der tog sit udspring i 1989, men start venligst en anden tråd
om jeres meninger.Jeg har startet denne tråd samt en tilsvarende i et andet forum for at samle tilstrækkelig tilslutning.
Jeg er muligvis for sent ude, da antallet af DIY elektronik aktive piger og drenge er styrtdykket siden BG's internet blev
en realitet.Kedeligt men sandt.Kim |
|
|
Hvormed du åbner mulighed for en diskussion om BG's internet (aner ikke hvad det er) og ikke kun holder dig til at man
afgiver tilkendegivelse af om man kunne være interesseret
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville måske også være interesseret i et par 3.1-print.
Det var måske en ide at poste lidt om det her i Norge (eks. hifisentralen.no) og Sverige (hififorum.nu og et par andre) for at få
noget mere respons?
/U. __________________ DIY-blog
|
Til top |
|
|
kimjul2005 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
sold skrev:
Hvormed du åbner mulighed for en diskussion om BG's internet (aner ikke hvad det er) og ikke kun holder dig til at man
afgiver tilkendegivelse af om man kunne være interesseret  |
|
|
SOLD...man må sande, at des mindre der bliver skrevet jo bedre. Ønsker man at se forbi tekstens indhold, er muligheden der almindeligvis.  Det blev denne smiley. Jeg har på baggrund af din indsigelse rettet mit indlæg. Selvom det er en god ide at sprede budskabet til vores norske og svenske hi-fi venner , ligger det nok ud over min kompetance at videregive tilbuddet.... .........
|
Til top |
|
|
kimjul2005 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kristianemail skrev:
Lidt inspiration:
 |
|
|
Det er en rigtig godt opbygget forstærker...pas på den  mvh. Kim
|
Til top |
|
|
kimjul2005 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kristianemail skrev:
Kunne absolut være interessant. Specielt mk 3,1 der lydmæssigt er Millenium langt overlegen.
Jeg har faktisk den originale byggebog liggende.  |
|
|
Ja lyden er superfin fra 3.1 - 3.1 printet er samtidig til at montere uden pincet Har du flere sider til 3.1 byggebogen end de otte sider jeg har på Google docs eller Picasaweb?: https://picasaweb.google.com/vbkolsen/TheEndMk311995DanishMa nualAndSchematic Kopier linket til browseren ...husk lige at lukke hullet mellem Ma og nualAndSchematic .... Sker hver gang jeg forsøger at indsætte en henvisning.
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Hurtig
|
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
[IMG]style="WIDTH: 558px; HEIGHT: 331px" border=0 src="uploads/Boydk/2013-01-
26_161908_L1050196.JPG" width=511 height=331>
[IMG]style="WIDTH: 431px; HEIGHT: 244px" border=0 src="uploads/Boydk/2013-01-26_162010_L1050189.JPG"
width=306 height=174>
Synes nogle gange, det er ufatteligt, så tit folk her på forum taler ud i luften mod bedre vidende . Her har vi så et
originalt The End mk.3 print, aldrig brugt. Standardmonteret fra LC-Audio med indgangstransistorer og to parrede smd 4.7
volt zenerdioder. Den opmærkksomme læser vil sikkert kunne se den lille smdmodstand mellem base/emitter på den højre
transistor. SÅDAN parrede LC-Audio indgangstransitorerne . Det er vel unødvendigt at fortælle, at jeg rent faktisk ringede
til Lars Clausen dengang for at spørge, om det nu kunne passe, og ja, det kunne det . Og nej, det er s´gu ikke så ligetil
i en produktion at matche sådan nogle bittesmå "skiderikker" .
Svar udbedes gerne....kristianemail
|
|
|
Jeg beklager mit sene svar. Har lagt på langs det meste af dagen.
Jeg har selv haft præcis samme print fra LC, og der var ikke nogen små SMD modstande loddet i for at matche
transistorerne. Måske det er noget de er begyndt med, for at lette produktionen. Da jeg købte, gjorde de ihvertfald ikke.
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Hurtig
|
Sendt: 27 Januar 2013 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimjul2005 skrev:
kristianemail skrev:
Jeg har faktisk den originale byggebog liggende.  |
|
|
Ja lyden er superfin fra 3.1 - 3.1 printet er samtidig til at
montere uden pincet Har du flere sider til 3.1 byggebogen end de otte sider jeg har på Google docs eller Picasaweb?:
https://picasaweb.google.com/vbkolsen/TheEndMk311995DanishMa nualAndSchematic Kopier linket til browseren ...husk lige at
lukke hullet mellem Ma og nualAndSchematic .... Sker hver gang jeg forsøger at indsætte en henvisning.
|
|
|
Jeg tror du har fået alle siderne med.
|
Til top |
|
|