Forfatter |
|
simon_ABC Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2012 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 09 Oktober 2012 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg skal til at koebe en ny forstaerker og DAC. Jeg bruger en Sonos og forestiller mig at en DAC vil give et godt loeft til lyden og min nuvaerende forstaerker er ikke optimal til mine Dynaudio C1 (gl. model) hoejttalere saa der skal der ogsaa ske noget. Det er svaert for mit at komme til at proevelytte, derfor vil jeg vaere taknemmelig for kommentarer vedr. lytteindtryk af foelgende:
Hegel H300 (incl DAC)
Bladelius Thor III (incl DAC)
NAD M2 (er saadanset en DAC)
Jeg forestiller mig at jeg evnt. kan faa mere for pengene ved at vaelge en integreret forstaerker incl. DAC. Og vil man i fremtiden udskifte DACen kan man jo blot tilslutte en anden/ny DAC til den tid, en gl. DAC faar man jo alligevel ikke meget for. Det nye udstyr skal vaere nyt af forsk. aarsager.
Mine lytte preferancer / jeg har lyttet til:
B&W 803 (nyeste model) med en NAD M2: Jeg kan ikke lide B&W’s house sound som jeg finder skinger og traettende, selv efter 2 minutter. Til trods for M2’ens mange detaljer gav selv en NAD M3 en forbedring (i mine oerer) med sin mere ”runde” tilgivende lyd paa B&W’erne. En skam for jeg synes B&Wer er ”fede” men de falder aabenbart ikke i min smag lydmaessigt. Og jeg kunne ikke komme til at hore om M2’en kunne vaere god paa en Dynaudio (igen for mine oerer).
Dynaudio C2 mkII med Mcintouch for/effekt: Helt super i mine oerer. Masser af detaljer, helt roligt lydbillede, her kan jeg lytte i timevis. Desvaerre er denne kombi alt for dyr til mig, og selv Mcintoush’s integrerede bliver for dyre naar der kommer en DAC oveni.
Ideer og kommentarer modtages gerne.
Mvh Simon
|
Til top |
|
|
BCBC Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 368
|
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undre mig over at den oprindelige tråd er væk, der afgav jeg et bud på hvad du kunne gøre.
__________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
Til top |
|
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BCBC, ja jeg var ogsaa overrasket over at den var vaek. Der stod i en anden traad at der havde vaeret problemer med en server saa jeg gaar ud fra at de er gaaet tilbage til en tidligere backup. Mvh Simon
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den blev slettet af admin.
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4846
|
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Den tidligere tråd blev slettet, fordi der gik fnidder i den, på baggrund af min moderering af indholdet. På den måde kan få personer ødelægge tingene for mange andre...
Der blev rettet nogle indlæg i den forrige tråd, fordi at der var ualmindelig meget omtale af et bestemt mærke, som netop har fået ny forhandler her i DK. Ofte skyldes den slags specifik omtale "bestilt arbejde", som dermed omgår almindelig annoncering mod betaling. Og det kan Hifi4all ikke basere sin eksistens på!
Det er ikke meningen, at dette skal dominere denne nye tråd, så hvis nogen er uenige med mig, så kan de sende en PB, eller benytte kontaktforumularen via forsiden.
Undskyld forstyrrelsen, og fortsat god debat! 
|
Til top |
|
|
redwine Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 10 Oktober 2012 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan
|
Til top |
|
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er da ked af at den traad jeg har startet i den grad har skabt paastyr!. Jeg vil gerne garantere at jeg intet har med noget special hifi branche medlem at goere. Ja faktisk bor jeg i Schweiz og har mere det problem at HiFi her er noget saa eksklusivt at det at laane hjem er uhoert, ja man skal vaere heldig at finde nogen med en kombination som giver mening i forhold til det man allerede har. Jeg skal derfor bestemme mig paa kort tid ved et besoeg i DK. Og at laese tests af forskellige reviewere er spaendende, men goer jo een mere forvirret end godt er da det jo er faenomenalt hvor mange tillaegsord man kan give den slags produkter. Jeg er mest interesseret i sammenligniger i en bestemt prisklasse a la "produkt A giver flere detaljer men er mere hard i lyden end produkt B", men ofte sammenlignes et produkt til 15000 med et til 750000, og saa skal man vel vaere ekspert for at foelge med hvad det saa vil sige. Der er et par stykker som har kontaktet mig ang. tilbud paa specifikke produker via direkte privatbesked, helt iorden, men jeg er naturligvis interesseret i "hifi-noerdernes" meninger og ideer mere end direkte tilbud. Det er lidt en skam at forummet er "overvaaget" saa kommercielt, saa mister man jo lidt lysten. Mvh. Simon
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4846
|
Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Simon!
Det var nu heller ikke dig, jeg var efter... det var et par af de andre "gamle" brugere af forummet, som måske har lidt for tætte forbindelser til en forhandler. Og de følte måske, at de skulle "hjælpe" ham på vej, opfordret/uopfordret...
Men skal vi ikke bare fortsætte med det oprindelige emne?
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har heller ikke noget med en forbindelse her, jeg bor Italien så næppe noget der tror du misforstod situationen Mikkel
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2012 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan hjaelpe mig videre eller er denne traad stendoed? Det lader jo til at der er en raekke folk med yderst meget erfaring her og det ville vaere skoent med lidt kommentarer. Det kunne jo vaere at der kunne vaere andre muligheder i naevnte prisramme. Mvh Simon
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 13 Oktober 2012 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
simon_ABC skrev:
Er der nogen der kan hjaelpe mig videre eller er denne traad stendoed? Det lader jo til at der er en raekke folk med yderst
meget erfaring her og det ville vaere skoent med lidt kommentarer. Det kunne jo vaere at der kunne vaere andre muligheder i naevnte prisramme.
Mvh Simon
|
|
|
Stello AI-500 ... Bare et bud. Super-integreret.  er selv utroligt glad for min lille Stello-babe.  Hun blev fløjet direkte fra Korea med visum og
det hele. Hun har nu dansk statsborgerskab.
Er nu blevet gift med hende. Hun servere alt for mig, lige hvad jeg ønsker og jeg bliver aldrig skuffet. De overraskelser der kommer er KUN positive.
Hun er meget fleksibel. Dog vil hun gerne have det bedste der er, af sølv-tøj!  , deslige. Men gaver til hende, holder jeg heller ikke igen med, hun
forlader mig aldrig.
Hun forventer aldrig det store af mig og jeg kan sådan set komme hjem når det passer mig, det har jeg det rigtigt godt med.
Efter min positive oplevelse med det asiatiske, så hopper jeg ikke lige videre til en utaknemmelig europære igen!
|
Til top |
|
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange svar. Efter nogen overvejelse valgte jeg at hoere bla. de tre kandidater og synes det er paa sin plads at jeg, nu jeg har ulejliget flere, giver mit eget feedback. Foelgende er mine helt personlige subjektive meninger. NAD M2: Formidabel bas, skoen mellemtone, lidt tilbagelaenet diskant. Helt utrolig letflydende power og pauser er helt "sorte". Alt i alt dejlig afslappet lyd som de fleste vil vaere 100% tilfredse med. Jeg fik dog af vide fra NAD at jeg kunne gaa hen og faa problemer med at den kunne spaenge mine 6A sikringer naar jeg startede den, ikke noget der gjorde mig tryk. Bladelius Thos III m. DAC: Masser af power. Noget mindre kontrol og detaljer end de andre, men meget musikalsk og "sjov" at lytte til. Irreterende at springende i volumenkontrollen er ret store, saa jeg aldrig foelte at jeg kunne faa det niveau jeg oenskede. Jeg oplevede en ret stor forskel paa om jeg brugte den indbyggede DAC eller en ekstern DAC. Alt i alt fest og ballade. Hegel H300: Ret sjovt taet paa NAD M2 med meget kontrol og masser af detaljer og neutral tilgangsvinkel. Jeg synes maaske en anelse mindre power i bassen, men med mere letflydende og detaljerig diskant. Foerst synes jeg lyden var noget kedelig, saerligt sammenlignet med Bladelius'en, men efter lidt tid synes jeg bare at jeg glemte teknikken og bare hoerte musikken.
Jeg endte med at koebe en Hegel H300 og er meget glad for den til mine Dynaudio C1.
Mvh. Simon
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stod på et tidspunkt i samme situation, og lånte også en bladelius hjem med indbygget dac. Havde også samme problem med
volumen er ekstrem følsom. Så den turde jeg ikke have stående i tilfælde af at et af mine børn skulle komme til at skubbe til
den. Det næste jeg oplevede var at den blev kedelig at lytte til i længden. For meget glansbillede. Jeg fik ellers et super tilbud
på den, men valgte at hoppe fra.
Endte i stedet med at købe et marantz for/effekt sæt og en benchmark dac1. Og jeg smiler stadig :-)
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 02 Januar 2013 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu nogle dyre "drenge" I har med at gøre der
Overvejer selv NAD c390dd (altså deres digitale i mere normalt NAD kasse)
Nogen som har hørt den op mod NAD M2?
Tænker på hvad man mangler med NAD C390DD i forhold til M2. Altså bortset fra kraft
og et flot indpakning?
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej DKsoulman,
Jeg har laest en del steder at NAD C390DD skulle have et lydbillede meget lig M2, men med flere tilslutninger, mindre find indpakning og mindre power. Om lydkvaliteten ellers er ens ved jeg dog ikke personligt da jeg ikke har lyttet til C390. Pga. prisforskellen vil jeg tro at en sammenligning med NAD M3 ligger mere lige for. Jeg var dog personligt ikke saereligt imponeret af M3 iforhold til M2 selvom prisen er en anden. Har du overvejet at lytte til andre forstaerkere saasom Hegel H100, der vist ogsaa har indbygget DAC og lignende? En ovenfor omtalte stello ia500 som ogsaa faar gode anmeldelser. Jeg synes personligt at det var meget laererigt at tage et par gode skiver i haanden og lytte til lidt forskelligt, jeg var til dels noget overrasket over hvad jeg hoerte.
Mvh. Simon
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har sello Ia500 haft en del problemer med brum fra trafo'en?
Mener der en Ia700 lige rundt om hjornet???
|
Til top |
|
|
simon_ABC Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2013 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
IA700 er en helt anden konstruktion der benytter ICE moduler saa jeg gaar ud fra at lyden vil vaere ret anderledes end IA500. Du kan laese mere paa www.6moons.com der har et review af den. Den minder mere om Peachtree Audio Grand Integrated lader det til. Om IA500 har haft problemer ved jeg ikke noget om.
Mvh.
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 04 Januar 2013 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
|
|
|
Jeg kan huske, der var flere i en tråd om Stello for nogen tid tilbage, der klagede over det problem.
|
Til top |
|
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 730
|
Sendt: 04 Januar 2013 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
winter skrev:
|
|
|
Jeg kan huske, der var flere i en tråd om Stello for nogen tid tilbage, der klagede over det problem. |
|
|
Jeg kan godt huske "problematiken".
Men problemet var ikke så stort igen.
Der skulle være helt stille(musikken stoppes) og man skulle ligge øret helt ned til forstærkeren for at høre den "lille" snerren.
Jeg har selv ejet både stello ia500 & cda500. Jeg har absolute ingen problemer med dem.
I mine øjne var det super produkter.
|
Til top |
|
|