Sendt: 20 September 2012 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Normalt ville jeg bruge en masse tid på research men har købt hus og har gang i tusind andre projekter. Derfor håber jeg at i kan hjælpe mig med at finde en løsning eller komme med gode råd og ideer.
Jeg skal bruge en forstærker til at spille et par små og ikke særligt krævende B&W højttalere op med (følsomhed ca 90 db, ca. 8 ohms belastning og maks effekt 100W)
Lydkilder: SB duet, TV, Popcorn hour streamer, cd/dvd.
Problemet er at jeg har nogle specielle krav til forstærkere:
(1) den skal enten have en form for sleep-mode / auto-wake eller have lavt strømforbrug når der ikke bliver sendt lyd til den da da er placeret nederst inde i et skab og det bliver besværligt at åbne skabet for at tænde den hver gang men skal høre musik eller se tv.
(2) Den skal være billig. Har haft kig på Scythe's 1100 klasse D til ca. 700,- som både mangle flere indgange samt en smule mere effekt.
(3) lyden behøver ikke på nogen måde at være high-end - den skal IKKE bruges til hifi-lytning
PS. er der nogen som ved om der findes forforstærker trin som automatisk kan detektere og vælge indgang fx baseret på signal styrke eller lignende
1000 tak for hjælpen
|