Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 15:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Riken modstande? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2012 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

hej der nørder!

er der nogle der skulle ligge inde med Riken modstande på 27Kohm 1Wat, jeg skal bruge 6 stk. det er denne her model som billede viser, kun nye har intrese.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

hej igen!

ja, så løkkedes det mig at skaffe disse modstande hjem jeg skal bruge, 27Kohm og 33Kohm

men som jeg kan se så er de kommet under et nyt navn så de har åbent bart købt retten til at lave dem igen bare under et anet navn og forbrdret dem, Amtrans AMRG carbon films

http://www.hificollective.co.uk/catalog/-c-61_62.html

http://www.partsconnexion.com/resistors_amtrans_amrg_three-q uarter_watt.html   

In response to our customer demands, pcX has finally been able to source a premium carbon film resistor, to replace the legendary RIKEN (out of production since 2006).....it's the Amtrans AMRG. These Japanese-made beauties, are amazingly well built (black anodized aluminum case, epoxy filled, copper-plated brass end caps, gold-plated OFHC leads, etc..) and are sonically superior to the RIKEN's....the design team which developed them, would not release them for sale, until they were convinced their design had surpassed the RIKEN's...we at pcX are happy to report, they achieved their goal with flying colours !

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Jamen er det så ikke lidt skidt, at dem du har fået dér, er 27 Ohm og 33 Ohm i stedet for 27 og 33 KOhm????

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Jamen er det så ikke lidt skidt, at dem du har fået dér, er 27 Ohm og 33 Ohm i stedet for 27 og 33 KOhm????

Ha ha, ja det vil jeg da også mene de er Boydk :P
Men dem på det første billed er rigtig nok 27 KOhm, må håbe der ikke bliver brok med at få nye, da de tydeligvis må ha lavet
fejlen, når de endda har skrevet KOhm på poserne

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

en rigtig god stor stor stor tak til jer 2 vogne mensker Boydk og mx jelle, det kunne sku have gået helt galt, nu må jeg lige undersøge om det er mig der har lavet fejlen , eller det er butikken der har lavet en fejl, men det er sku nok mig der har set forkert når det kommer til stykket

så kan jeg kun sige det bliver en lordte weekend

Analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Op med humøret - det blev opdaget inden der skete andre skader. Mit værkstedsbord er desværre lige nu overfyldt med afbrændte ting, fordi jeg har været en klovn. Havde jeg bare tænkt mig lidt mere om, inden jeg hævede spændingen - tænker man bagefter. Øv. Håber det bliver en god week-end alligevel, nhj4.
Til top Vis Analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analog

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

mx jelle skrev:
Boydk skrev:

Men dem på det første billed er rigtig nok 27 KOhm, må håbe der ikke bliver brok med at få nye, da de tydeligvis må ha lavet

Jamen jelle, det er jo netop det, de IKKE har gjort, og som triggede mig først, der står højt og tydeligt 27R og 33R, og så lige for at holde den helt korrekt, det første billede er IKKE 27KOhm, det er 22 KOhm.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Analog skrev:
Op med humøret - det blev opdaget inden der skete andre skader. Mit værkstedsbord er desværre lige nu overfyldt med afbrændte ting, fordi jeg har været en klovn. Havde jeg bare tænkt mig lidt mere om, inden jeg hævede spændingen - tænker man bagefter. Øv. Håber det bliver en god week-end alligevel, nhj4.

tak for din opmærksomhed, og jeg håber du også får styr på det du har gang i,

rigtig at det var godt det blev opdaget enden der skete noget, skaden ville ikke være støre en at jeg vil få næsten ful vulum på musikken, det var modstande som var købt ind til en sjondt regulering på pot meteret, så der ville ikke være brændt noget af som det der er sket for dig,

men når man laver forsøg med værdierne på sjont reguleringen og går og glæder sig til at lytte til det så er det nu surt at man har kommet til at fået det forkerte, og her er det mig der har set forkert øv

håber du nu får en god weekend

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

mx jelle skrev:
Boydk skrev:

Jamen jelle, det er jo netop det, de IKKE har gjort, og som triggede mig først, der står højt og tydeligt 27R og 33R, og så lige for at holde den helt korrekt, det første billede er IKKE 27KOhm, det er 22 KOhm.

ja, jeg skulle bruge 27Kohm men så forkert, 27Kohm er bare ikke til at skaffe mer i den gamle riken tybe, 33Kohm kan vist godt skaffes endnu.

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

mx jelle skrev:
Boydk skrev:
Jamen er det så ikke lidt skidt, at dem du har fået dér, er 27 Ohm
og 33 Ohm i stedet for 27 og 33 KOhm????
Ha ha, ja det vil jeg da også
mene de er Boydk :P Men dem på det første billed er rigtig nok 27 KOhm, må
håbe der ikke bliver brok med at få nye, da de tydeligvis må ha lavet fejlen, når de endda har skrevet KOhm på poserne

Jamen jelle, det er jo netop det, de IKKE har gjort, og som triggede mig først, der står højt og tydeligt 27R og 33R,
og så lige for at holde den helt korrekt, det første billede er IKKE 27KOhm, det er 22 KOhm.

Ha ha.. du har sådan set ret, så det bare lige hurtigt som et k og tjekkede farvecoden efter du havde påpeget det :P på det
første billede tjekkede jeg bare den orange ring ved multiplieren, men du har helt ret med de 22 KOhm...
Der er rigtig nok en der er "morgen"frisk hva

Det er i det hele taget en god skik at smide modstande på et ohmeter inden de bruges. Det gør jeg altid i skolen når vi laver
noget, for det er aldrig til at vide om nogen har smidt dem forkert tilbage. Det tager 5 sek, og kan spare en for maaaange
ærgrelser, hvis man ikke lige kan farvekoderne i hovedet, hvilket det nok er de færreste der kan

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Er let at finde, men vil alligevel lige dele den her:

Modstand farve kode

Har du erfaring med andre modstande?  eller er disse nogle af de bedste der fåes? (skal have lavet en attenuator)

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

der er også denne her

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

så er der lige denne her

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

mx jelle skrev:
Det tager 5 sek, og kan spare en for maaaange
ærgrelser, hvis man ikke lige kan farvekoderne i hovedet, hvilket det nok er de færreste der kan

Du skal vist til at tage dit skolearbejde lidt mere seriøst, jeg troede de fleste DIY´er og uddannede ku´ dem i søvne.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes