Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 07:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effektfortærker - nu med ild (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fluffy_wabbit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 August 2012 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej folkens!

Tidligere i dag valgte min Arcam p85 effektfortærker at den nu skulle være åbent bål i stedet for at spille musik for mig. Jeg tænker at det derfor er ved at være tid til at finde mig en ny effektforstærker.

Jeg har derfor brug for jeres hjælp derude!  hvliken forstærker skal jeg købe?

Resten af mit setup er som følger:

Audiovector m3 signature
Arcam a85 (forforstærker)
Arcam cd72
Rega p3, Elys PU
Cambridge 651p RIAA
Naim Naca 5 (højtalerkabel)

Jeg var generelt rigtig glad for anlægget, men når der nu skal ske noget nyt kan jeg da godt finde lidt problemer. Jeg synes umiddelbart at anlægget (da jeg havde min kære Arcam p85) lød lidt "koldt" og at diskanten var en smule for skarp.

Jeg lytter generelt til lidt støjende rock, jazz og nogle flæbende sing-a-song-writere.

jeg regner med at købe brugt og har ca. 5-7000 at kaste efter enten én effektforstærker eller lidt monoblokke, så hvis du kan hjælpe mig eller blot vil kondolere, hører jeg hjertens gerne fra dig!

mvh,

Emil
Til top Vis fluffy_wabbit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fluffy_wabbit

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 August 2012 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

fluffy_wabbit skrev:
Hej folkens!

Tidligere i dag valgte min Arcam p85 effektfortærker at den nu skulle være åbent bål i stedet for at spille musik for mig. Jeg tænker at det derfor er ved at være tid til at finde mig en ny effektforstærker.

Jeg har derfor brug for jeres hjælp derude!  hvliken forstærker skal jeg købe?

Resten af mit setup er som følger:

Audiovector m3 signature
Arcam a85 (forforstærker)
Arcam cd72
Rega p3, Elys PU
Cambridge 651p RIAA
Naim Naca 5 (højtalerkabel)

Jeg var generelt rigtig glad for anlægget, men når der nu skal ske noget nyt kan jeg da godt finde lidt problemer. Jeg synes umiddelbart at anlægget (da jeg havde min kære Arcam p85) lød lidt "koldt" og at diskanten var en smule for skarp.

Jeg lytter generelt til lidt støjende rock, jazz og nogle flæbende sing-a-song-writere.

jeg regner med at købe brugt og har ca. 5-7000 at kaste efter enten én effektforstærker eller lidt monoblokke, så hvis du kan hjælpe mig eller blot vil kondolere, hører jeg hjertens gerne fra dig!

mvh,

Emil

mit svar er kort og enkelt du skal have et sæt Xindak 8800 MNU monoblokke eller hvis pengepungen tillader det et sæt 8800 mne monoblokke som jeg selv bruger nu på 5 år, det bedste køb jeg nogensinde har gjort, de tilfører varme og power til dit system, du vil ikke kunne genkende dine højtalere og din lyd igen

links og han har returret hvis du ikke mod forventning ikke kan lide lyden

8800 mnu

http://www.av-connection.dk/?PGr=3587&ML=1341

8800 mne

http://www.av-connection.dk/?PGr=3566&ML=1341

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Tænker selv på at købe : Cambridge 651P RIAA

Hvad er dine mening om denne ? og hvilken type musik lytter du på ?

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes