Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 00:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nad vs. Marantz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
--Jay--
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2012
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2012 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hej inde på siden

Jeg har en NAD T754 sourround forstærker og er blevet tilbudt at bytte med en MARANTZ SR-7500, kan ikke rigtig finde nogle test på denne MARANTZ SR-7500 og ved ikke helt om det ville kunne betale sig at bytte til denne model.

Grunden til at jeg måske gerne ville bytte er for at prøve noget andet, men vil self. heller ikke bytte til noget som skulle være ringere end det jeg har i forvejen.

Så søger lidt baggrunds viden fra nogle af jer som måske skulle have været i besiddelse af disse forstærkere eller kan finde nogle test på denne forstærker hvor RMS watt mm. er opgivet.

På forhånd tak.

Til top Vis --Jay--'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af --Jay--

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 August 2012 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Var det ikke en mulighed at få dem lyttet mod hinanden?

Marantz´en vil opleves som mere velopløst og flottere defineret. Den er lidt slankere i bunden, men til gengæld en smule mere kontrolleret. NAD er derimod mere strømstærk med en tungere belastning.

Teknisk er Marantz´en en klasse over, og umiddelbart ville den være vinderen i min verden, men det kommer helt an på ørerne der lytter.

--Jay--
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2012
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 August 2012 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Ronin: Jo det kunne du nu godt have ret i at, men da ham jeg evt. skal bytte med kommer fra KBH og jeg Horsens så kan jeg ikke rigtig bare sådan uden videre låne hans forstærker for en stund.

Det jeg ihvertfald ved om min egen NAD T754 er at min forstærker skulle have en rimelig stor strøm forsyning, som du også selv skriver strømstærk. og har før hørt at en god strømforsyning er alpha omega i en forstærker.

Kan også se at NADén vejer godt 6kg mere hvilket nok vil betyde at MARANTZén ikke har så stor en strømforstning, uden at vide det med sikkerhed, men er det okay at gå på kompromis på dette punkt ??

Til top Vis --Jay--'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af --Jay--

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes