Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 22:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Samme power? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 August 2012 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har idag en NAD T747 surround forstærker hvor jeg bruger preout til en NAD THX 216 for at drive mine højttalere. Jeg har
tænkt lidt på at det kunne være fedt at nøjes med een enhed og måske sælge det jeg har nu, men hvilken surround forstærker
skal jeg op i for at få lige så meget power som via min NAD THX216?

På forhånd tak :)

Jacob
Til top Vis mylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mylle

xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 August 2012 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Mange surround forstærkere er relativt svage når det gælder evnen til at holde højtalere i et jerngreb. Din 216 er ganske
strømstærk og jeg tror det bliver svært at finde en surroundforstærker med samme egenskaber - måske hvis du investerer
ganske betydeligt i det.

Men det afhænger jo også meget af hvor svære en belastning dine højtalere er. Power er jo ikke kun watt, det er jo også
evnen til at levere strøm når højtaleren kræver det. Det er min erfaring at det gør dedikerede effekt forstærkere langt bedre
en surround recievere, der er langt mere kontrol især i basområdet.

Mit råd vil nok umiddelbart være at beholde det du har (hvis du ellers syns om lyden). Det burde ikke være en helt skidt
combination du har der.

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme

mylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2012 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej Bjarne,

Tak for dit svar. Jeg havde på fornemmelsen at det var tilfældet. Er også rigtit tilfreds med den måde det lyder :)

mvh
Jacob

!-!Shake!-!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 August 2012 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Har sendt dig en pm, Mylle :)
Til top Vis !-!Shake!-!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af !-!Shake!-!

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 02 August 2012 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal ha noget der nærmer sig skal du op i en stor receiver såsom Onkyo 5008, 5009 eller 5010..
De yder 7 x 140 watt og har en massiv Toroidal strømforsyning og hiver op til 1200 watt ud af stikkontakten.

Har selv haft flere store receivere + effekter fra f.eks marantz, rotel, vincent, ICE mm og min nuværende Onkyo 5008 har mere power end alle mine
tidligere setups.
Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Sendt: 02 August 2012 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

helt ærligt tvivler på at en snurrerundt reciever angivelig kan trække 1200w ud af stikkontakten et er Hva de skriver og hvordan at det virkligt hænger sammen de skriver jo altid for høj watt opgivning pr kanal. men helt ærligt det ville svare til at have en elkoger tændt konstant der trækker også omkring de 1200w og den har man jo ik tændt hele tiden. men jeg har hørt om store effekttrin der trækker omkring de 1,2kw men så man også oppe i en basse på de 74kg
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Sendt: 03 August 2012 kl. 04:58 | IP-adresse registreret  

Du er meget velkommen til at tvivle, men syns du skal følge op på din tvivl og gå ind og kigge på maskinens opbygning og læse folks målinger før du
udtaler dig.

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 August 2012 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

det kan man ik vurdere ud fra opbygningen og min gamle denon avr 3808a der stod der også at 12-1300w bag på og det trak den heller ik fra stikkontakten. det næste blir vel at du også Tror på at den også reelt yder de 140 w per kanal

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Sendt: 03 August 2012 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

hvis man ikke kan vurdere en forstærker ud fra indhold og opbygningen, hva fan... ska man så kigge på..? Farven.?

Denon er en middelklasse receiver med en vægt på sølle 17 kg og fortjener slet ikke at blive sammenlignet med Onkyo`s 5000 topmodel serie der
vejer i nærheden af 30 kg..!!

billeder siger mere end 1000 ord..

Denon 3808

Onkyo 5008

Det er to vidt forskellige verdener og prisklasser..!! den massive strømforsyning i Onkyos front fanger blikket med det samme, hvor imod strømforsyningen på
den lille Denon er så bette den slet ik kan ses på billedet..

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 August 2012 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

det er mener er at man kan ik vurdere strømforbrug ud fra opbygning Og spefication prøv at sidde en måler på den så vil der nok vise noget helt andet

men den ser da meget seriøs ud af en snurre rundt at være det skal den have

men alle favrikanter af surround reciever overdriver altid med speficationerne minus anthem de angiver reelt kun det rigtigt og med alle kanaler i brug

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Sendt: 03 August 2012 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

fra div privat målinger på forums verden over er Onkyo 5008 skræmmende tæt på de watt oplysninger der er skrevet i specs, men som så mange andre giver den ikke det oplyste..

kan dog sige at den æder min tidligere Marantz sr7005 + mm7025 effekt når det kommer til power..

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 03 August 2012 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Den effekt opgivelse, der står på bagsiden af en forstærker/receiver/surround, er en opgivelse med alle kanaler på fuld power og i laveste impedans. Derfor ser det lidt tvivlsomt ud, når man blot tjekker efter under almindelig musik/film aflyt/spilning.

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 August 2012 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Den effekt opgivelse, der står på bagsiden af en forstærker/receiver/surround, er en opgivelse med alle kanaler på fuld power og i laveste impedans. Derfor ser det lidt tvivlsomt ud, når man blot tjekker efter under almindelig musik/film aflyt/spilning.

Jeg tror du mener strømforbruget, opgivet ved maksimal belastning?

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 03 August 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:
allanowich skrev:

Jeg tror du mener strømforbruget, opgivet ved maksimal belastning?
Ja, blot skrevet på en lidt anden måde. Det var det der snakkedes lidt om i tråden ud over trådstarters spørgsmål. Man skal også tillægge, at alt lys i displayed lyser og alle dioder er tændte, samt konvertere i surround receiverne også er i brug. Det er det der menes ved max forbrug.

xtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011
Sendt: 03 August 2012 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja de store dyre modelle har fint med power, men at den Onkyo den æder surround+effektforstærkere er jeg nu alliegevel
tvivlende på ... Min denon effekt har en strømforsyning der fylder halvdelen af et kabinet på størrelse med din onkyo og
resten er massive køleplader og forstærker kredsløb - så det kommer nok alligevel an på hvad udstyr man snakker om. En
Nad 216 er ikke en af de ringeste forstærkere på markedet - og den kommer særdeles til sin ret på en mellemklasse
snurrerundt reciever. Og da effektrin kan fåes til ganske billige penge på dba og lign steder er det ofte en markant
opgradering af eksisterende systemer til overkommelige penge.

De fleste snurrundt recieveres effekt opgivelser er oftest opgivet med 2 kanaler drevet på samme tid, når vi snakker 5/7
kanaler er sagen ofte en ganske anden. Der skal man op i highend modellerne før man gir korreke opgivelser.

Jeg ved ihvertfald hvis jeg skulle ha en komplet snurrerundt reciever der har den magt og kontrol som mine effekttrin har så
blir det dyrt - og jeg kan godt leve med der står 2 satans tunge kasser i bunden af mit rack - næste trin er en effekt til
centeren - sweet.

Mit råd til trådstarter er nu stadig - lad den 216 stå og trække fronterne. Så meget fylder den jo heller ikke ;-)

/Bjarne
Til top Vis xtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xtreme

mylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2012 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Tusind tak for svarene. Jeg kan dog se at jeg skal op i 15.000 + for en surrround receiver for at komme i nærheden af hvad
jeg har i har i dag og det synes jeg ikke at jeg kan retfærdiggøre?

Jeg er som sådan også meget tilfreds med mit nuværende setup, men NAD t747 har desværre en design fejl som jeg lider
under. Den insistere på at styre hvad refreshrate (hz) mit content skal outputtes i, og når jeg dagligt skifter imellem 24/50 hz
er det en showstopper :( Det skal man på T747 ind i menuen og indstille manuelt.

Måske skal jeg kigge på en T748 som eftersigende ikke har dette problem.

/Jacob

Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 August 2012 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Mit indspark:  

De indbyggede forstærkere i surround setups er for mit vedkommende, alt for svage og forvrænger let ved kraftige belastninger (fx. fimen 2012 eller Tron 2) Har en Onkyo PR-SC5507 hvor forstærkerne er eksterne (her Digtitale PA forstærkere).

Har bevidst valgt ekstra kraftige PA amps (1000+W pr kanal), da jeg undgår mætning eller forvrængning ved spidsbelastning (musik)

Det skal lige benærkes at mit setup er originale CW HT's fra USA  CW er kendt for at være strømkrævende

Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes