Forfatter |
|
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har næsten lige solgt min Primare A30.1 forstærker fordi jeg gerne vil prøve noget nyt.
Jeg ønsker en strømstærk forstærker der er kraftig nok at styre mine højttalere og som lydmæssigt matcher dem.
Først havde jeg kig på NAD M3, men tvivler på den matcher mine højttalere særlig godt efter at have læst anmeldelser af den.
Densen er en mulighed, men det er yderst sjældent de er til salg brugt.
Hvad vil ellers passe perfekt til Vienna højttalere?
Er villig til at slippe 10-15.000.
Jeg lytter meget til singer/songwriter, folk, rock, jazz etc
__________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
xiuxiu skrev:
Først havde jeg kig på NAD M3, men tvivler på den matcher mine højttalere særlig godt efter at have læst anmeldelser af den.
|
|
|
Hvad stod der i de anmeldelser der fik dig til at tvivle?
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krell skulle være et godt match eller evt Bladelius Thor II, hvis du er villig til at give lidt mere skulle en Pass int-150 også spille røven ud a bukserne med BCG...
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller så skal du tilbage til primare hvis du kunne li lyden A33.2 er så meget større og mere strømstærk end de gamle 30 serier
|
Til top |
|
|
xiuxiu Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strand skrev:
xiuxiu skrev:
|
|
|
|
|
|
Der stod at NAD M3's lyd er varm og tilbagelænet ligesom Vienna. Læste på et forum om en person der var ved at falde i søvn, da han hørte de to sammen. De to sammen bliver simpelthen for kedeligt  __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
Til top |
|
|
xiuxiu Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Krell skulle være et godt match eller evt Bladelius Thor II, hvis du er villig til at give lidt mere skulle en Pass int-150 også spille røven ud a bukserne med BCG... |
|
|
Jeg har desværre ikke fundet noget brugt Krell, men jeg leder med lys og lygte. Pass bliver nok lige i overkanten for hvad jeg har råd til  __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
Til top |
|
|
xiuxiu Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
Eller så skal du tilbage til primare hvis du kunne li lyden A33.2 er så meget større og mere strømstærk end de gamle 30 serier |
|
|
Jeg tror ikke det bliver Primare igen. Synes der manglede lidt bund i lyden, som jeg så har fået nu med en gammel Arcam effekt, som jeg bruger midlertidig indtil jeg finder noget nyt
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
Til top |
|
|
xiuxiu Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har hørt Parasound på et par Vienna højttalere?
Kan se de laver nogle strømstærke forstærkere __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
xiuxiu skrev:
Strand skrev:
xiuxiu skrev:
|
|
|
|
|
|
Der stod at NAD M3's lyd er varm og tilbagelænet ligesom Vienna. Læste på et forum om en person der var ved at falde i søvn, da han hørte de to sammen. De to sammen bliver simpelthen for kedeligt 
|
|
|
Du kunne jo selv prøvede det af ved at låne en i hifi klubben, syndes NAD M3 er en fed forstærker, men tilbagelænet som du skriver. Men ok hvis det er mere fremme i skoende du søger, så er Densen nok et godt bud som du selv har skrevt, ellers er der Krell kav 400 xi, eller 300, Baldelius Thor mk2 og naim nogle gode bud. Baldelius er ofte at se på ksb.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at have hørt den, så er jeg selv sprunget på April Music - Stello ai500. Strand kan beskrive lyden i den. Ved den skulle være meget strømstærk
og efter anmeldelserne være fremme i skoene, bestemt ikke kedelig. Lækker lille Kasse på størrelse med en fortovsflise
2*150w i 8ohm. 2*300 solide watt i 4 ohm. Den kan fåes brugt til omkring 10-15.000. Eller også kontakt René fra Vassagohifi for evt. En ny.
Der er indbygget DAC (efter mange udsagn, ligeså fantastiske som Stellos dedikerede DAC's), samt flere muligheder for tilslutning af digital + iPod.
Der bliver bla. Nævnt i anmeldelser at denne forstærker spiller på højde med Krell.
Stello ai500
Hvis du stadig afventer min. et par uger med køb, så kommer mine førstehånds indtryk/erfaringer snart herinde på h4a, med Stello ai500.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må ikke købe en NAD M3 til dine Vienna, jeg har hørt den både på mine strauss og på et sæt BBG, den kombo får ikke det beste frem i nogen af produkterne.
Hvis der skal skeles til økonomien så er et gammel nakamichi PA5 mk.II ikke noget dårlig sted at starte, krell er også en rigig fin match, kunne også forstille mig at et aragon forstærkersæt ikke vil være helt tosset, Parasound kunne jeg også godt forstille mig var en fin match men både Aragon og Parasound har jeg aldrig hørt med VA så der er bare en fornemmelse.
Musical fidelity må du heller ikke købe, musikken bliver så tilbagelænet og kedelig. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
|
Sendt: 06 Juni 2012 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
xiuxiu skrev:
kennlh skrev:
Krell skulle være et godt match eller evt Bladelius Thor II, hvis du er villig til at give lidt mere skulle en Pass int-150 også spille røven ud a bukserne med BCG... |
|
|
Jeg har desværre ikke fundet noget brugt Krell, men jeg leder med lys og lygte. Pass bliver nok lige i overkanten for hvad jeg har råd til 
|
|
|
Så har du ikke ledt godt nok, her et stk brugt krell kav 400 xi Så er det bare om at være hurtig.
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-krell/id-82783666/
|
Til top |
|
|
xiuxiu Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2012 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strand skrev:
xiuxiu skrev:
kennlh skrev:
|
|
Jeg har desværre ikke fundet noget brugt Krell, men jeg leder med lys og lygte. Pass bliver nok lige i overkanten for hvad jeg har råd til 
|
|
|
Så har du ikke ledt godt nok, her et stk brugt krell kav 400 xi Så er det bare om at være hurtig.
|
|
|
Tak for link, men bor på djævleøen, små 3-4 timers kørsel fra Esbjerg, så jeg håber at finde noget øst fra broen
Er der ingen der har hørt Parasound og Vienna sammen? Kan se der er én der har en Parasound A21 til salg __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 07 Juni 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
xiuxiu skrev:
Strand skrev:
xiuxiu skrev:
kennlh skrev:
Krell skulle være et godt match eller evt Bladelius Thor II, hvis du er villig til at give lidt mere skulle en Pass int-150 også spille
røven ud a bukserne med BCG... |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tak for link, men bor på djævleøen, små 3-4 timers kørsel fra Esbjerg, så jeg håber at finde noget øst fra broen
Er der ingen der har hørt Parasound og Vienna sammen? Kan se der er én der har en Parasound A21 til salg |
|
|
Overvejet Stelloen?
|
Til top |
|
|
xiuxiu Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2012 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
xiuxiu skrev:
Strand skrev:
xiuxiu skrev:
kennlh skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Er der ingen der har hørt Parasound og Vienna sammen? Kan se der er én der har en Parasound A21 til salg
|
|
|
Overvejet Stelloen? |
|
|
Nyprisen er lige i overkanten, men er meget interesseret i at finde en brugt 
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
Til top |
|
|
MadsC Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 08 Juni 2012 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger Marantz pm11-s1 til vienna mahler mk2,, det lyder godt og indtil vidre er jeg yderst tilfreds. Dejlig detajleret og med rigtig flot mellemtone område,meget dyb bund og godt med fasthed. Dog kunne vienna mahler mk2 sagtens bruge et par 100w mere
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 08 Juni 2012 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit indspark mht. til egnet forstærker i samspil med dine BBG er klart en forstærker med lidt forward og neutral klangkarakter. En Stello Ai500 som er blevet nævnt er i min optik et perfekt match. Har selv ejet den og hørt den sammen med CDA500. Det får nogle egenskaber frem i en Vienna så den bliver en del mere underholdende at høre på. Har også ejet en NAD M3. Ikke en forstærker som jeg ville kæde sammen med en Vienna. Som du er inde på bliver det alt for tilbagelænet. En Bladelius Thor som jeg også har ejet og hørt i sammenligning med netop Stello Ai500 er Stello på et par BCG/BBG klart at foretrække. Knap så kold og analytisk. Musikken lever og er simpelthen mere musikalsk at høre på.
Stello Ai500 er imo et rigtig fedt produkt med stor ejerglæde. i korrekt match med ht et fremragende produkt . Mht. til strømkapacitet får den en Nad M3 til at ligne en Bilka forstærker.
En Stello Ai500 får min varmeste anbefaling på dit sæt ht. Ingen tvivl om det __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 08 Juni 2012 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
En større Densen forstærker er et godt match.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 08 Juni 2012 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart en Naim forstærker
Disse er på papiret ikke særlig kraftige watt mæssigt men noget af det mest strømstærke samtidig musikalske grej der fåes, start med den billigste 5i, næste trin XS og så er der de ældre typer hvis det skal være rigtig godt.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 08 Juni 2012 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
Klart en Naim forstærker
Disse er på papiret ikke særlig kraftige watt mæssigt men noget af det mest strømstærke samtidig musikalske grej der fåes, start med den billigste 5i, næste trin XS og så er der de ældre typer hvis det skal være rigtig godt.
|
|
|
En Naim på et par Viennaer. Hmmm....nej __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|