Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 14:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er min forstærker god nok? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 25 April 2012 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Haves: Audia Flight Two

Jeg kunne være være interreseret i nogle Dynaudio CONTOUR S 3.4, men er i tvivl om min forstærker er kraftig nok. Har hørt at de skulle være svære
at trække liv i?

Hvad mener i?
Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 April 2012 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

hej kender ik audia fligth men dynaudio vil generelt gerne have noget power bare tag lillebroderen contour s1,4 de spiller bedst jo mere power de får. men prøv evt at låne nogle 3,4 med hjem. PS det er en super lækker højtaler forstår godt du gerne vil have dem
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

Ingolff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2012 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej Skum

Du skulle teoretisk have mulighed for at opleve 104db måske op til 107db før forstærkeren klipper. Dynaudio selv opgiver en effektivitet på 86db for en watt i 6ohm så burde du være på den tørre side af strandkanten med 100/180watt til rådighed. Normalt er 104-5db nok til de fleste. Samtidig ser jeg ingen grund til at tvivle på Dynaudio "Dähnen lügen nicht" og det de opgiver. Vi skal, efter min mening, laangt tilbage før Dynaudio leverede "lydafgivende effektmodstande" som eksempelvis 3.0 der nok mere fortjemer ryet 

Om Audia'en så er nok til at lyde som en strømforsyning med overskud er lidt noget andet idet Dynaudio'erne, i min erfaring(flere Contourmodeller), honnorerer en bedre sådan bedre end de fleste producenter. Den homogene gengivelse fra Dyn'erne er nemlig god til at afsløre nettop denne kvalitet. Men selv en sød lille Cyrus two af ældre dato kan altså i visse tilfælde gi' fine resultater. At en bedre forstærker så vil lyde bedre er en anden sag.

Jeg fostår godt dit dilemma men jeg bange for at der ikke er andet at gøre end at prøve sig frem. Klø på med åbent sind :-)

Kh Ingolff   

Til top Vis Ingolff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingolff

skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 April 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Ingolff skrev:

Hej Skum

Du skulle teoretisk have mulighed for at opleve 104db måske op til 107db før forstærkeren klipper. Dynaudio selv opgiver en effektivitet på 86db
for en watt i 6ohm så burde du være på den tørre side af strandkanten med 100/180watt til rådighed. Normalt er 104-5db nok til de fleste. Samtidig
ser jeg ingen grund til at tvivle på Dynaudio "Dähnen lügen nicht" og det de opgiver. Vi skal, efter min mening, laangt tilbage før Dynaudio leverede
"lydafgivende effektmodstande" som eksempelvis 3.0 der nok mere fortjemer ryet 

Om Audia'en så er nok til at lyde som en strømforsyning med overskud er lidt noget andet idet Dynaudio'erne, i min erfaring(flere
Contourmodeller), honnorerer en bedre sådan bedre end de fleste producenter. Den homogene gengivelse fra Dyn'erne er nemlig god til at afsløre
nettop denne kvalitet. Men selv en sød lille Cyrus two af ældre dato kan altså i visse tilfælde gi' fine resultater. At en bedre forstærker så vil lyde
bedre er en anden sag.

Jeg fostår godt dit dilemma men jeg bange for at der ikke er andet at gøre end at prøve sig frem. Klø på med åbent sind :-)

Kh Ingolff   

"lydadgivende effektmodstand" den skal jeg huske :-) Ok, det lader til i tror på at det nok skal gå ud fra rent effektmæssigt synsvinkel.... Tak for
svaret.
Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes