Forfatter |
|
kinzella Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2012 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige været ude og investere i et par Cerwin Vega S2 højttalere til mit NAD anlæg - forforstærker C 165BEE og en
effektforstærker C 275BEE, de drev før Cerwin Vegas DX5, - mit spørgsmål til jer, er om 1 effektforstærker er nok til at
trække S2érne eller om det er nødvendigt med en effektforstærker mere ?
Mvh. André
|
Til top |
|
|
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 04 Marts 2012 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kinzella skrev:
Jeg har lige været ude og investere i et par Cerwin Vega S2 højttalere til mit NAD anlæg - forforstærker C
165BEE og en
effektforstærker C 275BEE, de drev før Cerwin Vegas DX5, - mit spørgsmål til jer, er om 1 effektforstærker er nok til at
trække S2érne eller om det er nødvendigt med en effektforstærker mere ?
Mvh. André |
|
|
En effekt er rigeligt da der ikke skal meget effekt til de S2ere, før de spiller meget højt __________________ Basti@live.dk
|
Til top |
|
|
kinzella Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for hjælpen, grunden til min tvivl er at en del ink. Hi-fi klubben mener at der skal to effektforstærkere til, ikke for at spille
højere men fordi de mener at med kun én så belastes den måske for meget og har risiko for at stå af..lad mig høre hvad I
mener eller har af erfaring
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kinzella skrev:
tak for hjælpen, grunden til min tvivl er at en del ink. Hi-fi klubben mener at der skal to effektforstærkere
til, ikke for at spille
højere men fordi de mener at med kun én så belastes den måske for meget og har risiko for at stå af..lad mig høre hvad I
mener eller har af erfaring  |
|
|
Sikke en gang vrøvl.
En Cerwin Vega S2 kan ikke Bi-ampes og så er man tvunget til at brokoble sine forstærkere hvis der skal bruges 2
Det giver ca 3 gange så meget effekt, men når man brokobler sine forstærkere, ser de impedanserne (ohm) som den halve.
Dvs at dine forstærkere bliver belastet dobbelt så hårdt som når du ikke har brokoblet dem.
En forstærker der ikke er brokoblet ser (selvfølgelig) en 8 ohms højttaler som 8 ohm og en 4 ohms som 4 ohm.
Mens en brokoblet forstærker ser en 8 ohms højttaler som en 4 ohms og en 4 ohms som 2 ohm. __________________ Basti@live.dk
|
Til top |
|
|
BCBC Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 368
|
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan spille højt nok uden at det forvrænger er der ingen problemer og så behøver du ikke 2 effektforstærkere. I øvrigt har C275BEE softclipping, slå det til hvis du er i tvivl. Vil mene at det er spild af penge med 2, da den du har er rimelig kraftig, men der er kun dig der kan træffe beslutningen.
__________________ Livet er som en BOX med hifi, man ved aldrig hvad man får!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
BCBC skrev:
Hvis du kan spille højt nok uden at det forvrænger er der ingen problemer og så behøver du ikke 2
effektforstærkere. I øvrigt har C275BEE softclipping, slå det til hvis du er i tvivl. Vil mene at det er spild af penge med 2, da den
du har er rimelig kraftig, men der er kun dig der kan træffe beslutningen. |
|
|
__________________ Basti@live.dk
|
Til top |
|
|
kinzella Forum Bruger

|
Sendt: 05 Marts 2012 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak til jer alle for svar, efter at have læst hvad I skriver, har jeg besluttet kun at køre med den ene jeg har  er der
forresten nogen af jer der har noget højttalerkabel til salg ?
|
Til top |
|
|