Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 06:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Marantz PM11s2 vs nad m3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pacht1a
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2012 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

hej vil lige høre hvad i syntes om disse to forstærkere da jeg skal have købt en ny/brugt forstærker.

skal man købe en brugt  Marantz PM11s2 eller en nad m3.

jeg har hørt nad m3 men  Marantz PM11s2 lyde også meget spændene.

Til top Vis pacht1a's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pacht1a

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Sendt: 09 Januar 2012 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Har selv en M3 som jeg er meget glad for. Kender ikke Marantz PM11s2, men i sidste ende er det kun dig der kan bestemme om den ene eller den ande er den bedste for dig. Så ud og lyt Tror helt sikkert at Marantz PM11s2 er en fin forstærker, den koster jo også det dobbelte af en M3, så hvis du kan finde sådan en brugt er det sikkert et udemærket bud.

pacht1a
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2012 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

hej har ny købt en brugt marantz pm11s2.

men den lyder meget flad ingen bas og alt for meget diskant.

undrer mig at min gamle rotel effekt lyder bedre en så dur en forstærker.

her gjort det samme sonas ned i cd indgangen på marantz og sat sonas til fast så jag styrer volumen med fjernbetjeningen, her prøvet at justere på bas og diskant i forstærkeren men kan ikke høre forskel. ja selv konen sage idag det lyde da dårliger en den anden

håber der er nogen der kan komme men nogen forslag hvad jeg kan prøve, så jeg kan få armene op igen og nyde musik isteden for at få lyst til at slukke for den og sætte min  go gamle rotel på igen.

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Sendt: 13 Januar 2012 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

pacht1a skrev:

hej har ny købt en brugt marantz pm11s2.

men den lyder meget flad ingen bas og alt for meget diskant.

undrer mig at min gamle rotel effekt lyder bedre en så dur en forstærker.

her gjort det samme sonas ned i cd indgangen på marantz og sat sonas til fast så jag styrer volumen med fjernbetjeningen, her prøvet at justere på bas og diskant i forstærkeren men kan ikke høre forskel. ja selv konen sage idag det lyde da dårliger en den anden

håber der er nogen der kan komme men nogen forslag hvad jeg kan prøve, så jeg kan få armene op igen og nyde musik isteden for at få lyst til at slukke for den og sætte min  go gamle rotel på igen.

Lyder mærkelig, der må være noget andet galt? Hvad ustyr har du koblet den sammen med? og på hvilken måde? Når noget er åbenlyst galt plejer jeg at ty til RTFM princippet (Read the f**king manual) Måske forkerte indstillinger eller dårlige kabler? Forkert forbundet?

Mvh

pacht1a
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2012 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

tak for hurtigt svar, jeg har skam haft hoved godt nede i manualen det var også der jeg fand ud af jeg kunne justere bas og diskant, tror ikke kablerne kan gøre det, jeg har jo bare taget dem ud af den gamle og i den nye, så det er de samme kable fra sonas jeg bruger og samme ht-kabler.

men jeg prøver imorgen at tage min cdafspiller istedet med samme kabel og se om det hjælper på lyden, ellers må jeg prøve med et andet kabel.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Januar 2012 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke så meget til din Rotel, men Marantz er normalt kendetegnet ved "varm lyd". Det lyder lidt mærkeligt hvis du har for meget diskant og ingen bas.

Den mest oplagte fejl kunne være at du har koblet højttalerne i modfase, altså byttet om på plus og minus på højtalerkablet til den ene højttaler. Det vil give en dårlig lyd som du beskriver.

Hvis dine bas og diskantreguleringer ikke virker kan det skyldes at du har koblet dem fra. På min PM15s1 er der en knap der hedder "Tone". Med den kan reguleringerne kobles fra, så det er måske det samme på din.

Jeg kører selv med System Audio Explorer og modellen mindre end din Marantz og synes at det spiller fantastisk.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

pacht1a
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2012 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

hej så er det lykkes at få beder lyd  man kan ikke bruge cd indgangen til sonas? prøvede line 1 istedet og lyden blev meget bedre, men bassen stædig flad og kedelig .

men så er der jo en knap der hedder "tone" et tryk på den og vupti der var bas nu er jeg meget glad mange tak for hjælpen super forum

nøj ny glæder jeg mig til at få en dac mellem min sonas og forstærkeren.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes