Forfatter |
|
Mutantaction Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2012 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, jeg er ny her.
Jeg har i årevis været træt af at stemmer i film kan være lige lave nok, og resten af lydsporet brager derudaf. Jeg har derfor besluttet mig for at gøre følgende:
Jeg har en B&W CC6 centerhøjttaler og en ekstra NAD C372 forstærker. Jeg vil sætte NADen til brokobling så jeg får én stor kanal der kun driver den centerhøjttaler. Dette burde vel give mig mere end rigelig headroom(?) og samtidig give mig muligheden for at skrue op for den kanal kun(I håb om at stemmerne træder lidt bedre frem(selvom centeren vel utrolig meget andet lyd også))
Er der nogen grund til at dette ikke er smart? jeg lader så en normal H/K et-eller-andet lave lyden til de resterende kanaler(højre, venstre, venstre bag, højre bag)
Mange tak!!
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke bare skrue op for center i din surroundreceiver, eller skrue ned for fronten?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men nu ville jeg hellere give den lidt mere, for at prøve at forbedre alle aspekter. Men det er også en helt anden diskussion
|
Til top |
|
|
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mutantaction skrev:
Jo, men nu ville jeg hellere give den lidt mere, for at prøve at forbedrealle aspekter. Men det er også en helt anden
diskussion |
|
|
Der kan faktisk godt være noget at hente ved at have den kraftigste forstærker på centerhøjttaleren, da det er der der ligger
flest informationer under film afspilning.
Mange af de gode og dyre surroundforstærkere yder faktisk flest watt i netop centerkanalen. (målt - ikke opgivet)
Hvis du alligevel har den, så ville jeg da prøve.
Det er sjældent at for mange watt er af det onde, hvor imod for få watt tit er det __________________ Basti@live.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Januar 2012 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, så fortsætter jeg med projektet! Jeg skal lige have bestilt noget sommer-kabel til højttaleren, så er jeg klar
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 03 Januar 2012 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske en overvejelse værd at biampe centeren? Det gør jeg, hvilket giver en klarere gengivelse af især herrestemmer
(sikkert pga bedre adskillelse ml bas og ml-tone).
I øvrigt kan jeg helt følge dig. Synes jeg bliver ved med at skrue op og op for centeren på min receiver, fordi effekterne i de
andre kanaler larmer helt sindssygt.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha jeg starter med at brokoble! Biampe lyder dyrt:)
Jeg har lige bestilt kabel til højttaleren!
Mange tak for jeres foreslag
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 05 Januar 2012 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mutantaction skrev:
Uha jeg starter med at brokoble! Biampe lyder dyrt:)
Jeg har lige bestilt kabel til højttaleren!
Mange tak for jeres foreslag
|
|
|
Det koster det samme om du brokobler eller bi-amper. Du har jo en stereoforstærker og den kan begge dele
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2012 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåja, det er da rigtigt!
Forresten, min højttaler er på 150watt max, forstærkeren bliver på 300w.... dette er vel kun et problem hvis jeg skruer for højt op, yes?
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 05 Januar 2012 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er for håbenligt klar over at CC6 ikke er en High Power højttaler. B&W skriver 25-120 watt unclipped programme og du vil give den 400 watt. Diskanten står af før du når at sige S (hit).
Køb i stedet en god 10" smid den i et 50 litter godt dæmpet kabinet placeret under fjernsynet og del ved 200 Hz/6 dB/okt. __________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Januar 2012 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Måske en overvejelse værd at biampe centeren? Det gør jeg, hvilket giver en klarere gengivelse af især herrestemmer (sikkert pga bedre adskillelse ml bas og ml-tone).
I øvrigt kan jeg helt følge dig. Synes jeg bliver ved med at skrue op og op for centeren på min receiver, fordi effekterne i de andre kanaler larmer helt sindssygt. |
|
|
Ok, med hensyn til bi-amping fra samme forstærker. Hvordan gør jeg det smartest? Lige nu kører jeg center kanalen fra pre-out på recieveren og ind i NAD('center-forstærkeren'), bare som enkelt kanal(vel 150w) og så til højttaleren. Jeg var lidt bange for at brokoble og sende 300w i højttaleren som er 150w.
Men hvis jeg kører et pre-out, så har det hele signalet(center sat til large)...hvordan skulle jeg så få det delt op i høj og lav? NAD'en har ikke muligheden tror jeg. Den forstærker vist bare hvad den får
Tak!
Nicholas
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 13 Januar 2012 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
og det er vel også delefiltret centerens opgave at "dele op i høj og lav".
Du skal bare bruge et kabel, der kan dele din ene preout til 2 indgange på forstærkeren. Og så skal du selvfølgelig huske at fjerne forbindelsen mellem biwireterminalerne!
|
Til top |
|
|