Forfatter |
|
levi00 Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Har lige et spørgsmål jeg håber jeg kan få lidt meniger om.
Jeg tænker på måske at invistere i en Holfi power 150,har idag en Densen b 300 effekt med b 200 forforstærker og syntes måske nok jeg mangler noget mer effekt til mine Aurum Cantus V6f er det et bedre match og hvordan tror i Holfien vil spille med Aurum Cantus i forhold til Densen b 300?
Mvh Peter 
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
I følge papiret skulle skiftet fra Densen B300 til Holfi Power 150 give 50W mere i både 8 og 4 ohm - men det svarer kun til lidt over 1 dB. Om det er det der kan få dine Aurum Cantus V6f til at danse vil jeg sætte et stort spørgsmålstegn ved - du kan sikkert godt kigge efter noget i retning af 300 kvalitets watt for at det virkelig skal give mening - IMO.
Mvh. Robert GS
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlig højttaler og smuk er den osse.   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan lide Densen lyden kunne en Densen b300XS også være en mulighed. Eller en DM-30 hvis den må være lidt varmere i lyden.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 08 August 2011 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
I følge papiret skulle skiftet fra Densen B300 til Holfi Power 150 give 50W mere i både 8 og 4 ohm - men det svarer kun til lidt over 1 dB. Om det er det der kan få dine Aurum Cantus V6f til at danse vil jeg sætte et stort spørgsmålstegn ved - du kan sikkert godt kigge efter noget i retning af 300 kvalitets watt for at det virkelig skal give mening - IMO.
Mvh. Robert GS
|
|
|
Man kan vel håbe på bedre kontrol når der spilles med en anden og kraftigere forstærker. Holfi er kendt for en god strøm og effektformåen, selv i de små forstærkere, så jeg vil mene at det sagtens kan være en effektmæssig forbedring. Om lyden så passer til højttalerne, det skal jeg lade være usagt. Hvis det er et større lydtryk der søges er flere watt, og/ eller en mere følsom højttaler vejen frem, dog tror jeg ikke det er hvad der søges.
|
Til top |
|
|
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
levi00 skrev:
syntes måske nok jeg mangler noget mer effekt til mine Aurum Cantus V6f er det et bedre match og hvordan tror i Holfien vil spille med Aurum Cantus i forhold til Densen b 300?
|
|
|
@ Ascari - jeg har såmænd bare taget udgangspunkt i selve spørgsmålet og har prøvet at svarer der ud fra. Jeg kender ikke lyden af hverken Densen eller Holfi og ved derfor ikke om den ene eller den anden er "dårligt" konstrueret og dermed lyder dårligt / anderledes. Er det det du gisner om og er det det du tror tråden handler om?
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
levi00 skrev:
syntes måske nok jeg mangler noget mer effekt til mine Aurum Cantus V6f er det et bedre match og hvordan tror i Holfien vil spille med Aurum Cantus i forhold til Densen b 300?
|
|
|
@ Ascari - jeg har såmænd bare taget udgangspunkt i selve spørgsmålet og har prøvet at svarer der ud fra.
Jeg kender ikke lyden af hverken Densen eller Holfi og ved derfor ikke om den ene eller den anden er "dårligt" konstrueret og dermed lyder dårligt / anderledes. Er det det du gisner om og er det det du tror tråden handler om?
|
|
|
Jeg skriver såmænd bare at selvom de 50 watt måske kun giver 1 dB mere
ved max. lydtryk. Så kan den ekstra effekt sagtens give mere kontrol
over lyden. Der bliver jo ikke spurgt om hvordan han får anlægget til at
spille højere. Derfor ville jeg pointer at selvom max. lydtrykket ikke
bliver ændret synderligt, kan lyden og kontrollen af højttaleren sagtens
gøre det. Du skriver at du ikke mener at et skift til en 50 watt kraftigere forstærker vil ændre noget fordi anlægget kun vil kunne spille 1 dB højere. Hvad hvis det er kontrol der søges, og ikke mere lydtryk? Og hvis det er lydtryk der søges øget, vil det bedste være at finde nogle højttalere med en højere følsomhed, da selv 300 watt ikke ændre max. lydtrykket det store.
|
Til top |
|
|
levi00 Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for alle jeres svar,jeg tror jeg skal spare lidt mer op og købe noget kraftigere grej.Densen 300xs er næsten aldrig tilsalg så der skal jeg være meget heldig for at finde sådan en.Jeg mangler ikke at kunne spille højere men syntes den lille densen mangler lidt kontrol over højt.Har tidligere haft en Vincent sp-993 som virkelig spillede godt(men den var temmelig stor at have stående)og så købte jeg Densen b-300 fordi den passede ind til mit andet grej,men må så indrømme at den ikke helt følger Vincenten.Og digital effekt er ikke mig har jeg fundet ud af,har haft en lyngdorf sda 2175,den var alt for klinisk for min musiksmag.Nogen som har et forslag til forstærker som ikke fylder det vilde i landskabet til max 8000,-
Mvh Peter
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
levi00
Den er godt nok kun på knap 80w/kanal, men den er ganske stærk. En Musical Fidelity M3 I. Koster 10.000kr.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 09 August 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb noget der kan levere strøm f.eks en Naim forstærker, ikke mange watt men kraftigere end det meste og tilmed med fuld dynamik og krop.
Eller anskaf nogle højtalere der er nemmere at drive.
Holfi fremstilles ikke længere så måske et service issue ?
|
Til top |
|
|
levi00 Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2011 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Tror jeg holder lidt udkik efter en naim effekt,men skal dog lige ind på nettet og læse lidt om nogle andre strømstærke effektforstærkere,er lidt grøn endnu på alt det her hifi .Højttalerne bliver ikke skiftet ud,syntes det er en utrolig smuk højt,og de har en super lyd.
Mvh Peter
|
Til top |
|
|