Sendt: 07 August 2011 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØV! Jeg er endnu en gang røget ind i den slags problemer jeg hader allermest, nemlig tilslutning.
Hej i øvrigt ..
Nå - Jeg har købt et nyt fjernsyn, Samsung UE46D5005, samt Apple TV som begge skal sluttes til min forstærker, en NAD C325BEE. Og allerede her opstår et kæmpe l*rteproblem. Hverken Apple TV eller fjernsyn har analog lyd ud og forstærkeren har ikke digital lyd ind. Her er jeg altså sat fuldstændig skakmat.
Jeg har kigget lidt på mulighederne og er kommet frem til at jeg enten skal have en DAC eller en ny forstærker/receiver. Den billigste DAC jeg kan finde, som understøttet Dolby er en fiks sag fra Hifiklubben til 999,- Med denne burde problemet være løst - men her er kun én indgang, og jeg skal både have fra Apple TV og fjernsyn. Så har jeg overvejet at sætte noget lignende denne:
http://www.av-cables.dk/lydkabler/optisk_toslink_kabel/optis k_switch/optisk_2vejs_splitter_toslink_596_da.html
Men er i tvivl om hvorvidt den kan virke "baglæns". Dernæst er jeg også i tvivl om hvorvidt jeg vil få problemer når jeg afspiller ting fra Apple TV gennem fjernsynet. Så vil splitteren få signal to steder fra, og man kan vel ikke regne med at det er 100% synkront?
Næste løsning er jo så ny receiver, og jeg kan se at jeg kan få en Denon til 1699, og det er jo kun 700 mere end konverteren, og så kan jeg vel få lidt for den gamle forstærker. Er der nogen der kender til den forstærker (AVR-1311), og hvordan den er sammenlignet med den jeg har nu. Den skal bruges til film og musik. Er der eventuelt andre muligheder? Skal helst ikke meget over 2000,-
På forhånd tusinde tak for hjælpen!
Vh Anders Kjergaard
|