Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 10:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Tilslutningsproblemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MAZDAZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 07 August 2011 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

ØV! Jeg er endnu en gang røget ind i den slags problemer jeg hader allermest, nemlig tilslutning.

Hej i øvrigt..

Nå - Jeg har købt et nyt fjernsyn, Samsung UE46D5005, samt Apple TV som begge skal sluttes til min forstærker, en NAD C325BEE. Og allerede her opstår et kæmpe l*rteproblem. Hverken Apple TV eller fjernsyn har analog lyd ud og forstærkeren har ikke digital lyd ind. Her er jeg altså sat fuldstændig skakmat.

Jeg har kigget lidt på mulighederne og er kommet frem til at jeg enten skal have en DAC eller en ny forstærker/receiver. Den billigste DAC jeg kan finde, som understøttet Dolby er en fiks sag fra Hifiklubben til 999,- Med denne burde problemet være løst - men her er kun én indgang, og jeg skal både have fra Apple TV og fjernsyn. Så har jeg overvejet at sætte noget lignende denne:

http://www.av-cables.dk/lydkabler/optisk_toslink_kabel/optis k_switch/optisk_2vejs_splitter_toslink_596_da.html

Men er i tvivl om hvorvidt den kan virke "baglæns". Dernæst er jeg også i tvivl om hvorvidt jeg vil få problemer når jeg afspiller ting fra Apple TV gennem fjernsynet. Så vil splitteren få signal to steder fra, og man kan vel ikke regne med at det er 100% synkront?

Næste løsning er jo så ny receiver, og jeg kan se at jeg kan få en Denon til 1699, og det er jo kun 700 mere end konverteren, og så kan jeg vel få lidt for den gamle forstærker. Er der nogen der kender til den forstærker (AVR-1311), og hvordan den er sammenlignet med den jeg har nu. Den skal bruges til film og musik. Er der eventuelt andre muligheder? Skal helst ikke meget over 2000,-

På forhånd tusinde tak for hjælpen!

Vh Anders Kjergaard

Til top Vis MAZDAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MAZDAZ

madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 August 2011 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se er der scart udgang/indgang , du kan købe et scart omformer hvor du kan vælge på stikket om lyden skal gåind eller gåud af stikket.

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/scart_kabel/scart_ada pter/scart_adapter_122_da.html

sådan en fætter her.

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax

MAZDAZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 August 2011 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Det er selvfølgelig en mulighed, såfremt fjernsynet overhovedet sender signal ud på Scart'en. Men det løser desværre ikke problemet fra Apple TV til forstærker. Vil nødig have at fjernsynet skal være tændt for at kunne høre musik. Men tak fro tippet(:

Jeg har i øvrigt kigget på en DacMagic. Ville det være en god løsning på problemet, og ville det give en bedre lyd end hvis jeg købte en Denon receiver?

Vh Anders

Til top Vis MAZDAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MAZDAZ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes