Forfatter |
|
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har anskaffet mig en Thule PR250B forforstærker. Jeg skal udelukkende bruge den i et stereo setup, men er i tvivl om hvilken udgang jeg skal bruge til effektforstærkeren, som ikke er en Thule og heller ikke har balanceret indgang.
Den skal køre i Pure Audio mode, som kun har balanceret udgang.
Den har main out til TV og projektor, men er det optimalt, når den skal køre i Pure Audio Mode.
Man kan måske alternativt, trække signalet ud af L og R udgangen i surround delen, men den springes jo over i Pure Audio delen og Main Out er jo en del af surround delen så det er vel heller ikke optimalt
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge det sæt RCA-udgange, som sidder lige ed siden af XLR-udgangene.
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
beta Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brok Tak for svaret, men der sidder ikke noget sæt RCA udgange ved siden af XLR-udgangene, som der gør ved XLR-indgangene.  Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
Hej BrokTak for svaret, men der sidder ikke noget sæt RCA udgange ved siden af XLR-udgangene, som der
gør
ved XLR-indgangene. style="cursor:
pointer;">Med venlig hilsen
|
|
|
Prøv til at starte med de udgange du selv nævner.
Men "optimalt" burde du få fat i sådan 2 her -->>
|
Til top |
|
|
beta Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bantan
Tak for svaret. Er XLR-bøsningerne forbundet invendigt, så der kommer korrekt +/- ud?
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
bantan Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg tro.
Det er nok mere om Thule bruger varm eller kold som signal.
Om ikke andet kan man jo bare vende + & - på sine højttalere.
Men musik er jo indspillet så man "burde" vende + & - for hver plade man sæt på
|
Til top |
|
|
2Bak Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens bruge Surround L & R Out eller Main Out. Den førstnævnte udgang har jeg benyttet i årevis til stereo på Pure Audio-indgangen, sammen med en ikke-Thule effektforstærker, der kun havde RCA-indgang. Ja, det kan da godt være, at 2-kanal signalet fra Pure Audio bliver dirigeret ind over processor-delen(e) ved benyttelse af de to nævnte udgange. Dog kan man ikke indstille ting som Dynamik for 2-kanal-mode, så det er nok ikke alle processor-dele, som Pure-Audio signalet går ind over, når det sendes til Surround L & R Out-udgangen. Det kunne måske endda forholde sig således, at Thule har "jumpet" 2-kanal XLR-udgangen til L & R RCA surround-udgangen, men skal ikke kunne sige det med sikkerhed. For de var vel godt klar over, at nogle måske ville benytte forforstærkeren sammen med andre mærker effekttrin - ikke-balancerede - til alm. stereo.
Main Out vistnok leverer vistnok det samlede 'opsummerede' flerkanal-signal, samt naturligvis også et rent 2-kanal signal. Jeg bruger pt. Main Out til en sub, da det også giver mig mulighed for at have sub på 2-kanal Pure Audio-lyd, uden at skulle stille speaker-setup, delefrekvens mm i Thulens processor. I min står SUB derfor som 'Off'.
Men adapter-stikket til psudo-balanceret signal er naturligvis også en mulighed. Så sover du måske roligere om natten, idet du så er helt sikker på, at signalet ikke dirigeres ind i processor-delen.
Nu har jeg fået anskaffet mig en Thule PA250B-effekt med ægte balanceret XLR-tilslutning til 2-kanal pure-audio + RCA til surround, men jeg har ikke haft lejlighed til at afteste grundigt, om jeg kan høre forskel på den ene eller den anden tilslutningsmulighed på PA250B'eren, når jeg skal høre Pure Audio.
mvh Jan
|
beta Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan Tak for det uddybende og informative svar. Det var rart at høre fra én, som har forstærkeren i brug og kender den "ud og ind".  Nu er jeg så klog som jeg kan blive, på mine betænkeligheder.  Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
beta Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu et lille beskedent spørgsmål: Hvilke ben skal + og - forbindes til XLR-stikket?  Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
2Bak Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Regner med at du vil fremstille et XLR-hun til RCA-han stik, så du kan bruge den balancerede XLR-udgang sammen med din ikke-balancerede Doxa?
Stel og negativ signal på XLR-stikket skal jumpes (ben 1 og 3). Det kan gøres enten i XLR-enden eller i RCA-enden.
Det vises her: http://www.forum-studiospares.com/faq.php?faq=faq_tech_gener al#5
|
beta Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Takker for endnu en gang god information.
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|