Bruger siden: 10 Marts 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 10
Sendt: 15 August 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
Jeg har en Thule PR100/PA100. Fornylig flyttede jeg anlægget nærmere på TV og sofa, herefter har jeg observeret at der kommer en svag brummelyd fra min PA100. Den står selvfølgelig altid på standby og lyden kan også kun høres når alt andet er stille i huset, men den irriterer mig alligevel. Kender nogen til problemet og kan det afhjælpes ?
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
Sendt: 15 August 2010 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
Hej !
Er det selve apparatet eller fra højttaleren du har brum ?
Når Thules apparater sættes i "standby" er de i en såkaldt "warm up-funktion" hvilket gør at de yder deres bedste efter kun ca. 15 min.
Det medførere, desværre, (& samtidig varierende i styrke fra apparat til apparat) brum fra trafo ? .... hvis det er til nogen trøst, er samme problem gennemgående i de fleste andre konstruktioner/mærker med "warm up-funktion"
Sendt: 15 August 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
Tak for de hurtige seriøse svar. Det er kun fra forstærkeren at brummet kommer. Jeg er ikke den store tekniker og skal nok lige samle lidt mod før jeg åbner kassen og drejer på trafoen...( hvad ændrer det ?)
Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
Sendt: 15 August 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
OME6GA skrev:
Tak for de hurtige seriøse svar. Det er kun fra forstærkeren at brummet kommer. Jeg er ikke den store tekniker og skal nok lige samle lidt mod før jeg åbner kassen og drejer på trafoen...( hvad ændrer det ?)
Trafoen udsender brum, og det kan med lidt held minimeres ved at rotere den lidt. Typisk skal den kun drejes +/- 15 grader før du kan høre klar forskel. Find punktet hvor der er minimum brum og fastspænd skruen igen (Der sidder en skrue på toppen af trafoen du skal løsne en anelse før du drejer)
Husk at det er forbundet med livsfare at pille i apparatet med 230V tilsluttet!
Har du evt. prøvet at sætte den til en anden stikkontakt i en anden sikringsgruppe?
Sendt: 15 August 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
Jeg har nu vendt strømstikket uden at det gav noget, derefter flyttede jeg forstærkeren over på en anden stikkontakt. Det gav faktisk noget, men helt væk er lyden altså ikke. Nu prøver jeg lige om jeg kan leve med det ellers vil jeg prøve at dreje trafoen
Nogen si´r at man hører dårligere med alderen - jeg syntes det lader vente på sig......
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum