Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 03:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pioneer SA-800 problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået mig en gammel svend på en internet auktion. Den var billig. Men sælger lovede at den virkede fint fint. Det gør den skam også, ingen skrat og fin lyd.

Men kun på én udgang nemlig den højre. Og det gælder både A og B kanalen.

Hvad kan der være galt og kan det betale sig at reparere på det? Den kostede 350,-

Vh

Michael
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2439
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Om det kan betale sig at reparere på den må vel være afhængigt af hvor meget du vil ofre på sagen.  Hvis forstærkeren betyder meget for dig og du har pengene, så kan det vel betale sig.

Hvad man har givet for en forstærker skal vel ikke afgøre, om det kan betale sig at reparere på den? Hvis jeg blev givet en fin forstærker med en defekt kanal ville jeg jo netop synes, at der var lidt flere penge at reparere for - når man nu havde fået den billigt?

Nu til selve apparatet:

Det kan være alt fra fejlbetjening - snavs i omskiftere til en afbrændt kanal - umuligt at svare på på afstand. prøv at checke, om du har bundet det hele rigtigt sammen - og giv trykknapper/omskiftere/potentiometre en masse gymnastik - evt. rens disse - man kan ikke udelukke, at den anden kanal kommer med igen ved den manøvre. Hvis kanalen er defekt, så synes jeg bestemt at den bør repareres, da det er en rigtig fin og gammel forstærker, som mange ovre i Vintagetråden gerne så repareret. (hæhæ)

Jeg ville stille den på et godt værksted eller benytte mig af Santashooters tilbud om at kigge på den. (Han nævner det vist selv i "Den store Pioneertråd")

Vh

Freddy

 

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Penge er desværre ikke noget der hænger på træerne. Men en god forstærker skal ikke gå til spilde. Men det jeg mener med om det kan betale sig. Det er at jeg ikke har nogen decideret fornemmelse for hvor "dyrt" det kan være at få noget sådan lavet.

Feks. kan en lille dims i en pc koste 2500 at få skiftet og selve maskinen har kostet 5000,-
Og en afbrændt udgang lyder i mine ører som en lille dyr dims...

Jeg kan jo blive klogere :)

Jeg overlader den til santa, og så tager jeg den der fra.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes