| Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber virkeligt på lidt hjælp, da jeg er fuldstændig uvidende om Hifi, og efterhånden virkeligt desperat har brug for noget lyd derhjemme der
er klassen over transistoren i køkkenet. Det jeg søger er ikke et anlæg der kan sprænge vinduerne men et stille og roligt anlæg til stuen hvor
lyden er i orden og prisen inden for rimelighedens grænser. Vi lytter til alt fra klassisk til rock.
Jeg er på udkik efter en forstærker der kan afspille radio og et par højtalere. Jeg har er blevet tilbudt at jeg kan købe et par brugte B&W DM685
til halv pris (2000) kr. for to stk. hvilket jeg er lidt lun på.
Jeg har ikke besluttet mig hvad angår højtalerne så jeg er meget åben over for andre ideer. Jeg vil dog helst ikke have at højtalerne bliver alt for
store og Dimensionerne på DM685 er kun h: 34, 0 b: 19, 8 d: 33, hvilket jeg syntes er ret fedt.
Hvad angår forstærker så er jeg helt blank, Hvis jeg vælger de ovenstående højtalere går jeg ikke ud fra at forstærkeren behøver at kunne fyre
alt for mange watt af, men jeg har ingen idé om hvilket område jeg skal gå efter. Når jeg ikke vil have alt for store højtalere, går jeg ud fra at
det vil være tosset at gå ud og købe en alt for overdrevet forstærker. Men hvor mange watt skal forstrækeren kunne trække for at jeg får fuld
valuta ud af højtalerne? og vil det være nødvendigt med en sub hvis man skal have ordentlig lyd med højtalere i den størrelse?
Jeg kunne godt tænke mig en lidt oldstyle forstærker fra 60érne med trækabinet men det er ikke en idé jeg er mere sat på end at jeg er villig til
lytte til eksperternes råd.
Det er ret vigtigt at jeg kan tilslutte forstærkeren til en Airport fra Apple så jeg kan afspille min musik fra Computeren. (Jeg forestiller mig at man
nok ikke bare kan tilslutten er forstærker fra 60érne direkte til en Airport)
Jeg håber at kunne gøre det for max 5000, og gerne billigere, jeg har heller ikke noget imod at vente og finde det brugt, jeg har bare brug for lidt
råd om hvad jeg skal kikke efter.
Som det nok fremgår er jeg totalt åben for idéer:-)
|