Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
Sendt: 24 August 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
hej jeg over vejer og spare sammen til en Vincent SP-993 er der nogen der hved hvor dan den spiller skal selvfølelig ind og høre på den selv? Og så er er strøm forbruget hvor meget bruger dyret (det er jo en stor A-klasse) i forhold til en thule IA100 og PA100?
Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
Sendt: 24 August 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
gx55 skrev:
nogen der hved hvordan lyder. hmm 800w det var da ikke så galt igen minne thule tar da 500w
De 800 Watt er HELE tiden også når du spiller lavt eller den bare står tændt uden du bruger den. Sådan er det med klasse A. Ineffektivt af helvede til.
Din Thule derimod er en Klasse A/B forstærker der er betydeligt mere effektiv end Klasse A og oven i det vil en Klasse A/B ikke trække maks effekt hele tiden. Så de 500 Watt som er opgivet er et teoretisk maksimum, afhængig af hvor højt du spiller(Teoretisk fordi de opgivne maks effekter der trækkes sjældent har noget med virkeligheden at gøre).
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
Sendt: 24 August 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
Bassøe skrev:
[QUOTE=gx55]nogen der hved hvordan lyder. hmm 800w det var da ikke så galt igen minne thule tar da 500w
De 800 Watt er HELE tiden også når du spiller lavt eller den bare står tændt uden du bruger den. Sådan er det med klasse A. Ineffektivt af helvede til.
Din Thule derimod er en Klasse A/B forstærker der er betydeligt mere effektiv end Klasse A og oven i det vil en Klasse A/B ikke trække maks effekt hele tiden. Så de 500 Watt som er opgivet er et teoretisk maksimum, afhængig af hvor højt du spiller(Teoretisk fordi de opgivne maks effekter der trækkes sjældent har noget med virkeligheden at gøre).
Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
Sendt: 24 August 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
Bassøe skrev:
gx55 skrev:
nogen der hved hvordan lyder. hmm 800w det var da ikke så galt igen minne thule tar da 500w
De 800 Watt er HELE tiden også når du spiller lavt eller den bare står tændt uden du bruger den. Sådan er det med klasse A. Ineffektivt af helvede til, man regner normalt med ca. 25% effektivitet ved Klasse A, hvilket også er grunden til at de fleste Klasse A forstærkere ikke kommer meget over 100 Watt Klasse A. Det kræver ikke bare alt for meget strøm men også voldsomt dimensionerede køleribber for ikke at nævne komponenterne i forstærkeren som også skal være seriøst dimensionerede. Bare forestil dig SP-933 i 200 Watt Klasse A udgave, så vil den ikke bare være stor som nu men enorm.
Din Thule derimod er en Klasse A/B forstærker der er betydeligt mere effektiv end Klasse A og ikke trækker maks effekt hele tiden. Så de 500 Watt som er opgivet er et teoretisk maksimum, afhængig af hvor højt du spiller(Teoretisk fordi de opgivne maks effekter der trækkes sjældent har noget med virkeligheden at gøre).
EDIT : Doh! Har citeret indlægget istedet for at rette mit eget.
Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
Sendt: 24 August 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
hvis man kigger på vincents hjemmeside...den gamle....så bruger sp 993 1000watt....jeg har selv to sp 991+...de bruger 1000watt pr stk.....sjovt man kigger så meget på det...hvis man bruger en tørretumbler...trækker den også 2000watt....men det gør ikke noget at den kører ofte....1litr benzin koster 11kr litr....hvis man vil køre så skal man fylde benzin på bilen.....alt hobby koster...vil man have lidt ekstra...koster det lidt mere...sådan er det bare....
Sendt: 24 August 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
velkommen skrev:
hvis man kigger på vincents hjemmeside...den gamle....så bruger sp 993 1000watt....jeg har selv to sp 991+...de bruger 1000watt pr stk.....sjovt man kigger så meget på det...hvis man bruger en tørretumbler...trækker den også 2000watt....men det gør ikke noget at den kører ofte....1litr benzin koster 11kr litr....hvis man vil køre så skal man fylde benzin på bilen.....alt hobby koster...vil man have lidt ekstra...koster det lidt mere...sådan er det bare....
mvh velkommen
det er heller ikke noget jeg kigger så meget på men det der noget jeg tar med i min beslutning. men hvordan spiller den. den skal også helst kunne trække det meste og så skal den være strøm stærk er den det.
i må også godt komme med ander effektforstærker i samme pris klasse
Sendt: 24 August 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
nu har jeg aldrig selv hørt 993...men var tæt på at købe to til mine magnepan 3,6se..men valgte to primare a32.....men jeg glemmer alt hvad der skrives om vincent herinde....jeg er glad ved mine 991+...de kører rigtig fint på jbl 250ti.....tror de spiller lidt i samme retning om det er 993 eller 991+....dog er der 100watt mere i 991....og 100watt kla istedet for 50 kl a som 993 opgives til....men til 18000 for en 993 skal man hvis lede længe for at få så meget som der er i den....
Sendt: 25 August 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
velkommen skrev:
Sendt: 26 August 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
nej jeg tror ikke den gamle side findes mere....men på dans tv og hifi side kan du se billedet af sp993, og det billede på bagsiden af den står der 1000watt....håber det er nok...
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum