Forfatter |
|
mortenhjort Branchemedlem

CPHREC
Bruger siden: 10 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg parrer en Thule effektforstærker med min IA60b forstærker vil jeg så få bedre lyd eller vil jeg blot kunne spille højere?
|
Til top |
|
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 20 August 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Uden at have prøvet den kombination vil jeg sige ja. Du burde få mere kontrol feks.
Du kan ikke prøve den hjemme først? Hvad med andet end Thule?
Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 20 August 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan vil du parre dem? Hvis vi snakker at slå effektdelen fra på din Ia60b, så skal du have en bedre effektforstærker end den der sidder i din IA60b. Hvis vi snakker biampen, så kommer det igen an på hvilken Thule model du snakker om, og hvilken du vil bruge til bassen og toppen.
Hvis du kan kombinere tingene rigtigt vil du med sandsynlig for et større overskud i lydbilledet.
|
Til top |
|
|

CPHREC
|
Sendt: 20 August 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er som sådan villig til at sælge min Thule IA60b (selvom jeg lige har købt den brugt), for at købe noget kraftigere da jeg endte med at købe et par Vienna Acoustic Beethoven højtalere, som nok godt kunne bruge noget mere kraft... De skal aldrig bruges til at spille "højt" på, men jeg kunne godt forestille mig at noget mere effekt ville kunne give lidt bedre lyd...
Min idé var at det billigeste måske ville være at sætte en effektforstærker på den (aner ikke noget om hvordan jeg parrer dem), men måske jeg bare skulle kigge efter en ny forstærker?'
Nogle bud på en intg. forstærker, til omkring 4K brugt, som ville lyde godt med mine Vienna?
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvilken forstærker der vil lyde godt i netop dine ører på dit sæt VA. Men sådan en ht fortjener en god forstærker, og derfor synes jeg ikke du skal gå efter en "lappeløsning", men derimod købe en god forstærker til de 4k som dit budget foreskriver. Jeg kunne forestille mig at Rotel måske ville kunne gøre det godt med VA, men jeg har ingen anelse.
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenhjort skrev:
Hvis jeg parrer en Thule effektforstærker med min IA60b forstærker vil jeg så få bedre lyd eller vil jeg blot kunne spille højere? |
|
|
En løsning, - hvis du kan lide Thule lyden må være at sælge din IA60 og købe en brugt IA150B. Det kommer max. til at koste dig rundt regnet 1000kr. Du får så en ballanceret forstærker med betydelig mere punch end det IA60 kan tilbyde. Spring IA250 over, der er næsten altid bøvl med strømforsyningen og IA150B har +/- 6dB bas og diskant justering som feature.
|
Til top |
|
|

CPHREC
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det vil jeg da helt klart tænke over :-)
Om jeg vil have det ene eller det andet, ved jeg virkelig ikke. Jeg er helt ny i "high-end" verdenen og kender derfor ikke til de forskellige forstærkers lyd og fordele/ulemper...
Er der nogle specifikke forstærkere udover Rotel og en kraftigere version af min Thule, som kan anbefales til ca 4K brugt?
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenhjort skrev:
Ok det vil jeg da helt klart tænke over :-)
Om jeg vil have det ene eller det andet, ved jeg virkelig ikke. Jeg er helt ny i "high-end" verdenen og kender derfor ikke til de forskellige forstærkers lyd og fordele/ulemper...
Er der nogle specifikke forstærkere udover Rotel og en kraftigere version af min Thule, som kan anbefales til ca 4K brugt?
|
|
|
Hej, jeghar haft Thule sammen med Vienna og det savner jeg hver gang jeg hører om sådan en kombination, for det lyder rigtig godt synes jeg. Vil som tidligere nævnt anbefale en brugt Thule IA 150. Synes at have høre at Thule "parredede" deres produkter med Vienas speakers til udstillinger, ved ikke om det er en and!?! Hvad skal den mere spille sammen med og hvilke Vienna speakers er det? __________________ mvh
|
Til top |
|
|

CPHREC
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Vienna Acoustic Beethoven som er en udgået model fra Vienna (gulvhøjtalere med 5 enheder pr stk)). Jeg bruger mit iTunes bibliotek (lossless) og kører det ud via en Apogee Duet, som har ganske gode konvertere...
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lige dem her, det må fungere prima
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=89820
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
så var der lige denneher
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=89444
|
Til top |
|
|

CPHREC
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
|
|
Vil sådan 2 effektblokke give markant bedre lyd? Og er det ikke farligt at købe noget som er så gammelt? Så godt annoncen med Thule og den ligger også til overvejelse ;-)
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også denne her
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=88885
Bruger det selv med stor glæde på nogle gammle Vienna Acoustic Beethoven, den sparker live i dem og med CSN-Teknik sølv højtale kabler, sker
der ting og god sager.
|
Til top |
|
|

CPHREC
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Der er også denne her
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=88885
Bruger det selv med stor glæde på nogle gammle Vienna Acoustic Beethoven, den sparker live i dem og med CSN-Teknik sølv højtale kabler, sker
der ting og god sager. |
|
|
Den ser lækker ud, men er noget over mit budget :-) Har du prøvet en mindre highend frstærker med dine Beethoven Ht'ere?
|
Til top |
|
|

CPHREC
|
Sendt: 22 August 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske jeg ville få en bedre lyd istedet ved at udskifte mine VDH Magnum Hybrid kabler med disse?:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=90012
Eller kan min Thule simpelthen ikke yde mere, så det ikke lige pt giver mening at opgradere kablet?
|
Til top |
|
|

CPHREC
|
Sendt: 24 August 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
|
|
Levere sådan nogle effektblokke også mere strøm? Jeg er lidt en newbie, så nogen der kan skære ud i pap, hvad grundidéen med en effektforstærker er?
|
Til top |
|
|