Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 09:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Blød lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 August 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Det lyder til at jeg her på mine "gamle" dage, har udviklet en aversion mod høje diskantlyde. Hvilket forstærker/højttaler setup ville i anbefale hvis målet var en blød, måske en smule mørk lyd, vel at mærke uden at give for for meget afkald på detaljerne. prislejet er -100.000 (gerne noget under). Jeg er nok mest stemt for en integreret forstærker. kilden vil fremdeles være en Linn DS-afspiller.

Jeg forestiller mig at Musical fidelity sammen med et sæt Sonus Faber højttalere ville være en god ide, men jeg har ikke hørt det spille sammen??

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 August 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Blød lyd hænger oftest ikke bare sammen med en afbøjning i diskanten, men også en slap bas og evt. mellemtone i min verden. Du kan kompensere ved evt. at vælge noget andet end SF, altså vælg en højttaler der fra start af er lidt mørk i toppen, således at du ikke er "tvunget" til at vælge en farvet eller slatten forstærker

De første to forstærkere der kommer til mig forstærkermæssigt er Crown DC300a der har den lidt mørk og lettere røragtige top, uden at give afkald på kontrollen i resten af området, og så Amplifons rør forstærkere, jeg har dog kun prøve mellemmodellen WT40, men de laver større modeller så vidt jeg husker.

Alternativet er at lave "de forbudte trin" og introducere en EQ i dit system, så kan du ændre det lige så tosset du vil, og kan købe relativt mere nautrale komponenter, og stadig få din drømmelyd.

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Sonus fabere  højtaler fra frem til  stradivarious.

Men pas på du ikke  får det omvendte problem iform af  FOR bød og svambet lyd fordi det er nemlig meget nemt af få sonus fabere til at lyde sådan.

Musical fidility  vil  jeg gå en lang vej uden  om til SF

Linn forstærker passer godt til både linn lydkilder og isærhed sonus faber højtalere.

Hvis ikke en linn forstærker så vil jeg ikke efter en berning zh 270 eller noget AYRE.

Med mine cremonaer  med linn klimax forstærkere er lyden neutral/behaglig , aldrig skinger , (faktsik får combien fks violiner til at lyder fuldstændig som live uden af det bliver for overdetaljered eller for blødt)   og åndsvagt dynamisk.

Kan ikke lide linn højtalere lige meget hvad det er for nogen jeg høre lyden er altid grå og kedlig analytisk med tendens til skingerhed.

Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 August 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Det lyder til at jeg her på mine "gamle" dage, har udviklet en aversion mod høje diskantlyde. Hvilket forstærker/højttaler setup ville i anbefale hvis målet var en blød, måske en smule mørk lyd, vel at mærke uden at give for for meget afkald på detaljerne. prislejet er -100.000 (gerne noget under). Jeg er nok mest stemt for en integreret forstærker. kilden vil fremdeles være en Linn DS-afspiller.

Jeg forestiller mig at Musical fidelity sammen med et sæt Sonus Faber højttalere ville være en god ide, men jeg har ikke hørt det spille sammen??

Snakker vi ikke sådan en her:

Og en Dali Grand Coupé til

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Har lidt samme holdning som dig.

Iforhold til forstærkere af den type klang: har haft cayin og gryphon og først da jeg fik NAD S300 ramte jeg den lyd som du efterlyser.

Prøv ihvertfald at giv den et lyt.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 12 August 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Two Chanel skrev:
kimC skrev:

Snakker vi ikke sådan en her:

Og en Dali Grand Coupé til

Lyder som en perfekt kombo til det ønskede lydideal  

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Sendt: 12 August 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Jeg ville købe en rør-amp.
Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 August 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Meridian kunne være et bud, mørkt er det i hvert fald og synes ikke det giver afkald på detaljerne. Jeg har dog ikke hørt det nyeste meridian.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 August 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
Jeg ville købe en rør-amp.

Det har jeg gjort. bløøøøøddd lyd.

T

aurumcantus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 14 August 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

audio note er blødt og med rør, og i alle priser.

Audio Note
Til top Vis aurumcantus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aurumcantus Besøg aurumcantus's Websted

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 August 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

KinC << Har vist taget samme "tur" som dig.....meget af det nye grej er IKKE så ørevenligt, selvom man da godt nok hører selv hvis en slår en SKxD  .

Har rørPRE og transistoramp.....førstnævnte leverer den bløde lyd, og sidstnævnte den nødvendige strøm til et par krævende højttalere ....er MEGET tilfreds !

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes