| Forfatter |
|
Bjarni Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg går og spekulerer i at købe mig en NAD C720BEE receiver og et sæt Dynaudio Audience 42 eller 52. Selv kan jeg meget godt lide den der monitoragtige lyd - tør og detaljeret uden noget som helst overflødigt "pynt".
Desværre har jeg ikke mulighed for at høre recieveren sammen med højtalerne før jeg køber. Derfor håber jeg på, at der er et par meget gode teoretikere herinde, som forhåbentlig kan hjælpe mig.
Hvordan mon NAD C720BEE recieveren går i spænd sammen med Dynaudio Audience 42 eller 52 højtalerne? Får jeg mon den monitoragtige lyd, som jeg ønsker? Klarer recieveren at trække højtalerne uden problemer? Kan sættet spillt højt. Kort sagt: Hvordan fungerer den omtalte reciever sammen med højtalerne?
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD og Dynaudio spiller rigtig godt sammen. Har lige været i tyskland, der sagde en forhandler at Dynaudio selv anbefaler NAD til deres højttalere. Har hørt NAD og Dynaudio sammen to gange, og det er et rigtig godt match - den lidt varme/musikalske lyd fra NAD klær Dyn'erne. Audience 42/52 er lidt sultne, og de 50W i NAD C720BEE er kun lige nok, flere watt vil åbne dem mere op ved højere lydstyrke. Hvis du kan finde noget i omkring 80/100 Watt (fx NAD C355BEE) vil du få mere ud af højttalerne, Dynerne æder glædeligt Watt :)
Super højttalere i øvrigt, har selv haft den lille 42'er, og den har imponeret mig :)
|
| Til top |
|
| |
Bjarni Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
cube:
Da budgettet er 7000 må jeg desværre begrænse mig lidt, så NAD C355 forstærkeren + en løs tuner er desværre ikke en mulighed .-(
Det vigtigste for mig er trods alt at få et lille anlæg med meget neutral lyd, der kan spille godt ved moderat niveau. At det ikke kan spille så kanonhøjt må jeg så bare til at leve med, eller evt. investere i en stor effektforstærker på et senere tidspunkt, hvilket sagtens kan lade sig gøre, da recieveren trods alt har pre-out.
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
recieveren vil fint kunne fungere med dyn'erne :) det er kun hvis du vil have absolut max ud af højtt. at du får brug for de ekstra watt. hvor stort rum ska det spille i?
|
| Til top |
|
| |
Bjarni Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cirka 30 m2, men 90% at lytningen vil foregå i en sofa 2 1/2 m fra anlægget.
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, det er jo et forholdsvis stort rum. måske 52'eren vil være at foretrække, selvom du sidder tæt på. et rum på 30 kvm sluger noget lyd :) men 42'eren kan godt være med, men den vil komme mere til sin ret i et mindre rum, under de 20 kvm. men igen, det kommer også meget an på dit rum, hvor meget lyd det sluger :) men galt går det ik, det er gode højttalere...
kommer de på standere eller i reol?
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
de tager meget for dem, de sælges hos flere forhandlere på tilbud til næsten samme priser ;)
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
de skriver desværre ik hvilken type watt/ohm de oplyser efter... for 25 watt A/B i 8 ohm er slet slet ik nok :) men ren klasse A det kører....
|
| Til top |
|
| |