Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juli 2024 | 23:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Supernait? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Godaften her under X-factor finalen

Jeg overvejer at beholde en Naim Supernait, som jeg i dag har købt med returret.

Er der andre her i forum som har lidt erfaringer med Supernait som de vil dele ud af??

Pt kører jeg med en SB3 digitalt ind i forstærkeren.. Er der nogen som tør sige om jeg kan hente noget ved at bruge eks MF X-DACv8 i stedet??

Alle input er velkomne

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.
 
Lectron
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej HC,

har for nyligt hørt den hos min søster. Hun havde den på prøve, da hun manglede noget effekt i forhold til hendes Nait 5i. Samtidig havde vi 2 holfi forstærkere stående. En 3.5.1, og en Integra 88SE, på hendholdsvis 100 og 120watt.

Denne beskrivelse af lyden skal selvfølgelig udelukkende bedømmes på hendes Danspeak Multi 4.0 højtalere. Disse er ikke helt originale, da delefilteret er ændret en del, i forhold til originalt. De spiller fantastisk i hendes stue, og har udraderet alt andet hun har haft på prøve, så de er der for at blive!

Vi lyttede på alt slags musik den dag. Eva Cassidy, Gov't mule, Dire straits, Beth Hart, Diana Krall, en del Jazz, o.a.

Førstegangs indtrykket af Supernait'en er at den spiller meget åbent. Meget detaljeret og med masser af hul igennem. Dynamikken er som altid også fantastisk. Men..........så har jeg stort set heller ikke andet godt at sige om den forstærker. I mine ører mangler den klart musikalitet i forhold til den "lille" Nait5i. Med musikalitet, mener jeg en naturlighed som er svært at forklare. Men skal jeg prøve at beskrive det, så er det som om at den (prøver) at spille Hi-fi uden egentlig rigtig at formå det. Den lyder bare "forkert" og uengagerende. Mark Knopfler har eksempelvis mistet "gløden" i forhold til de andre forstærkere i stuen. Jeg vil ikke kalde det for en "kold" lyd, for det var det bestemt ikke, men det var som om at det var mere syntetisk/Mp3 lyd, og ikke den sædvanlige Naim lyd. Personligt synes jeg Naim fjerner sig mere og mere fra den fede lyd der kendetegnede dem engang (olive serien).

Aftenens/Dagens vinder blev helt klart Holfi 3.5.1, som kombinerede Varme, glød, naturlighed med en fornuftig åbenhed, uden at detaljerne var imponerende. De ekstra 50Watt i forhold til hendes Nait 5i, var også med til at gøre lyden mere præcis og frem for alt, mindre rodet end hendes 5i. Til gengæld er Holfi 3.5.1 ikke så detaljeret som Supernait'en, men de ekstra detaljer blev alligevel irreterende i længden, da den også klart roder mere i lydbilledet end eks de 2 Holfi'er.

En anden ting jeg/vi hæftede os ved, var at ingen af de to Naim forstærkere formåede at lave dybde i lydbilledet. Det hele stod ligesom på en linie foran højtalerene. Altså, alle de udøvende musikere stod ca. på samme sted (ved scenekanten). Man manglede noget 3d, specielt i forhold til 3.5.1'eren.

Så skal jeg (uanset pris) lave en liste over bedste forstærker den dag, så må det absolut være:

1. Holfi 3.5.1 

2. Nait 2

3. Super Nait

4. Integra 88SE

Håber du kan bruge min lille oplevelse til noget, og måske kan nikke genkendende til noget af det jeg beskriver.

MVH Brian Sørensen

P.S Testen blev udført med en Naim CD5i og en Holfi Xara NFB Rex

Til top Vis Lectron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lectron
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 14 Marts 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Naim forstærkere er langt de bedste af nævnte efter min mening noget af det ypperste til at gengive musik.

Samtidig ret krævende mht opsætning og signalkilde/højt, dette er nok forklaringen på varierende resultat. De passer ikke ind i alt måske derfor ovennævnte skuffende lyd..?

Jeg ville også tage en 5i hjem ved siden af en SuperNait for at blive overbevist om sidstnævnte er pengene værd.

Jeg er sikker på du kan få gode råd på udenlandske forums også.. - god fornøjelse

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Super! - godt med lidt feedback.

Mit umiddelbare indtryk er at det helt klart er en forstærker i særklasse.. lige som så mange andre i samme prisklasse!

Jeg syntes at den mangler en smule dybde i lydbilledet, omend det muligvis er mig som stiller for høje forventninger.

Prøver at se om ikke jeg kan låne en Densen B-150 i dag

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.
 
HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 15 Marts 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Efter mange intensive timer foran nedenstående setup står det fuldstændigt klart, at Naim'en er uden konkurrence i forhold til de andre testede forstærkere.

- det ender vist med at den flytter ind

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes